Beantwoord

Paaltje aangesloten?

  • 13 July 2019
  • 7 reacties
  • 317 keer bekeken

Wij staan met ons chalet op een parkje. In de tuin staat een PTT paaltje op ca 15 meter van chalet.
We willen graag Wi-Fi en mogelijk tv laten aansluiten

We weten dat buren ook een aansluiting hebben maar we vragen ons af hoe het nu aan te vragen.

1 we weten niet of het paaltje nog werkt

2 hoe aansluiting aanvragen
icon

Beste antwoord door Joran 16 July 2019, 10:05

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Vragen bij de parkbeheerder? Dat paaltje kan vanalles zijn...
Heeft het chalet een eigen adres postcode/huisnummer dan zou de postcodecheck op de KPN site een mogelijkheid zijn om te ontdekken of en wat je kan bestellen.

Is het mogelijk een foto van het betreffende paaltje te plaatsen?
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @LoesHH!

Galdors antwoord klopt als een bus. Als je via onze site kunt bestellen zorgen wij ervoor dat er wordt geleverd. Als het chalet geen eigen huisnummer of toevoeging heeft wordt het wel lastiger. Neem in dat geval contact op met de parkbeheerder, zoals Nick aangeeft.

Als je wel een eigen huisnummer hebt, maar niet kunt bestellen via onze site (omdat de adresgegevens niet bekend zijn) adviseer ik je telefonisch contact op te nemen. We kunnen de aanvraag dan handmatig indienen. De levertijd kan wat hoger liggen omdat we gedurende de aanvraag een monteur aansturen om op locatie te bekijken hoe we de chalet op ons netwerk kunnen aansluiten.
Joran is het handig als ik nog kijk op'tpaaltje of er een nummer op staat?

Op de website kan ik het adres selecteren met een paar toevoegingen. Maar herken niet ons tuinnummer.

Welk nummer moeten we bellen en komen er dan kosten voor de aansluiting?
Reputatie 7
Badge +28
Het nummer kan ik niet zo veel mee helaas.

Of er kosten aan verbonden zijn kan ik niet bij voorbaat aangeven. Ik zal uitleggen hoe het ongeveer verloopt:
  • We dienen een aanvraag in op jouw exacte adres (inclusief huisnummer/toevoeging)
  • De aanvraag valt direct uit omdat wij dit exacte adres niet kennen in onze administratie
  • Er komt een seintje binnen bij een backoffice die dit verder uitzoekt. Zij nemen contact op met het KPN netwerkbeheer om na te gaan hoe de lijnen lopen.
  • Tenzij dit direct duidelijk is nemen we contact op met jou om een "Test & Label" monteur aan te sturen. Deze monteur komt op locatie om dit te onderzoeken in de straatkast en eventueel bij jou thuis
  • Op dit punt krijgen we duidelijk of er kosten aan verbonden zijn. Als er een paar meter kabel gegraven moet worden is dat op onze kosten. Er kan een kleine vertraging zijn in levertijd.
  • Als er grote werkzaamheden nodig zijn worden er kosten in rekening gebracht. Dit gaat in overleg met jou, op dat punt kun je besluiten af te zien van een aanvraag en worden er geen kosten in rekening gebracht
  • Als de werkzaamheden zijn afgerond is jouw adres officieel bekend en heb je in de toekomst nooit meer te maken met dit probleem
Om bij voorbaat wat duidelijkheid te krijgen kun je even overleggen hoe het bij de buren is verlopen, of bij de beheerders van het park.

Je kunt contact opnemen met 0800 - 0412 (hulp bij bestellen). Mijn collega's dienen de aanvraag vervolgens in en dan gaat bovenstaand proces lopen.

Als het goed is kun je de aanvraag ook zelf indienen op Internet en TV pakket vergelijken en afsluiten | KPN. Nadat je je adres invult verschijnt er een icoontje zoals ℹ️ achter je adres met de volgende tekst:
Het adres dat je hebt ingevuld is helaas niet bekend bij ons. Controleer je postcode en huisnummer en pas het aan door te klikken op ‘Wijzig het adres’. Heb je alle gegevens juist ingevuld? Bestel dan het pakket dat je wilt hebben. Indien er bepaalde diensten niet leverbaar zijn op jouw adres (afhankelijk van bandbreedte), word je hier zo snel mogelijk over teruggebeld.

Dat zet dit proces op dezelfde manier in gang 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Is het zo gelukt een aanvraag in te dienen @LoesHH? Laat het weten als ik je hier nog bij kan helpen!
Aanraag is gedaan! Nu afwachten

Reageer