Beantwoord

Packet Loss en Latency variation

  • 16 augustus 2019
  • 96 reacties
  • 3016 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,

De afgelopen week heb ik vrijwel niet meer normaal kunnen gamen. Dit komt in mijn ogen door packet loss en latency variation. Hierover heb ik contact opgenomen met de kpn helpdesk en zij hebben veel voor mij getest maar met de tools die zij beschikbaar hadden was het niet mogelijk iets te verbeteren.

De lagg is het ergst wanneer ik het spel Rocket League speel. Ik speel dit sinds de testfase van het spel en heb daarbij in de afgelopen 4 jaar nauwelijks problemen gehad qua verbindingen.

Ik heb ook contact opgenomen met het supportteam van Psyonix om daarmee ook te troubleshooten. Na vele tests kwam er uit dat het probleem waarschijnlijk binnen het KPN netwerk ligt.

Wanneer ik traceroutes, pingplots of windows mtr tests doe, geven deze problemen aan al in het kpn netwerk.

Hieronder heb ik de verbinding naar twee verschillende servers van psyonix getest door middel van winmtr.

https://i.imgur.com/rqCVCsb.png
https://i.imgur.com/JXwgKM9.png

Verder heb ik ook pingplotter gebruikt om verbdindingen te testen.

300 pings via cmd naar google (om psyonix alleen uit te sluiten)

Pingplot

Daarnaast heb ik ook vele video's die goed laten zien waardoor het spel eigenlijk onspeelbaar wordt. Zeker wanneer je competetief wil spelen. Hierin kun je o.a. de packet loss zien die eigenlijk de hele game door blijft bestaan.




De dingen die ik geprobeerd heb maar niet dit probleem verholpen hebben -:

-Alleen mijn computer verbinden, verder iedereen verwijderen van het netwerk.
-Via de website van kpn de verbinding herstellen.
-Bellen naar de helpdesk en kijken of ik daar geholpen kon worden.
-Mijn tcp/ip stack flushen
-Mijn dns flushen
-Alle drivers van mijn pc opnieuw installeren
-Zowel wifi als bekabeld proberen
-Verschillende poorten in de router proberen
-Verschillende kabels proberen
-Verschillende computers / laptop proberen
-Mijn pc in dmz mode zetten
-Upnp aan en uit (gecombineerd met en zonder dmz)
-De herstel knop van de experiabox proberen
-De experiabox naar fabrieksinstellingen zetten
-Manueel poorten open zetten in de router
-Verschillende dagen wachten
-Alleen 's ochtends , 's middags of 's avonds spelen ivm serverload (maakt geen verschil)
-Windows klok opnieuw gesynchroniseerd
-Firewall uitgezet
-Internet explorer geupdate en de juiste instellingen aangepast (sommige games gebruiken ie)
-Andere dns geprobeerd (1.1.1.1 en google)
-Waarschijnlijk nog wel meer maar kan ik zo niet bedenken.

Wij hebben een Experiabox V10.


Als iemand nog enig idee heeft wat ik kan proberen dan hoor ik dat graag.

met vriendelijke groet,
Youri Sanders
icon

Beste antwoord door Erik_ 29 augustus 2019, 12:59

Dank voor de reacties, mensen!

Vanmorgen zijn aanvullende werkzaamheden gedaan. Dit zou de door jullie gemelde issues moeten oplossen. Willen jullie de komende dagen testen en in de gaten houden?
Bekijk origineel

96 reacties

Reputatie 1
Ik, en nog iemand anders hebben hetzelfde probleem. Woon jij toevallig ook in de buurt van Lochem? Wij denken nml dat het probleem in die centrale zit, aangezien onze IP adressen naar Lochem wijzen.

2x monteurs langs gehad die letterlijk ALLES in huis hebben vervangen. Het probleem zit absoluut bij KPN.
Ik ben blij dat ik jouw post hier vind, zodat het hopelijk wat tractie krijgt, want niemand bij KPN lijkt er iets aan te willen, of kunnen doen!
Reputatie 1
Zo ziet het er bij mij uit trouwens, als ik een paar willekeurige, stabiele servers ping.
8.8.8.8 is de Google DNS server, 208.67.220.220 van OpenDNS, en de laatste twee de DNS servers van KPN zelf (als het goed is)
Zo'n beetje 4% packet loss zoals je kan zien, en dat gebeurd natuurlijk ook als @xkoeckiiej op de Rocket League servers zit, en ik op verschillende PSN servers, etc

Waarom 1 KPN DNS, en de OpenDNS servers géén packet loss hebben weet ik niet, maar het bewijst op zn minst dat mijn eigen verbinding in orde is...

Ik heb hetzelfde probleem, ook sinds anderhalve week ofzo. Ik zit ook in omgeving van Lochem. Om de 7,5 seconden een enorme piek met packetloss. Ik vind het vooral opvallend hoe constant het gebeurt. Ik merkte het in eerste instantie tijdens het gamen (Overwatch) maar met packetloss tests is hetzelfde te zien wanneer er geen enkele game draait, zowel wifi als over draad. Ping is ingame ook gewoon constant laag (5ms). Tot die pieken elke 7,5 seconde dan is er een pauze van ongeveer 1 seconde waarna alles weer door gaat. Heb wel het idee dat het niet tijdens alle games gebeurt, maar dat kan zijn dat ik het gewoon niet merk. De packetloss test geven wel 100% van de tijd hetzelfde resultaat: check bijlage van packetlosstest.com .

Ook al veel van de door jou genoemde dingen geprobeerd. Maar niks heeft nog geholpen. Het lijkt me inderdaad een probleem hier in de regio.


Reputatie 1
Yep, duidelijk een probleem in een centrale of iets dergelijks in onze regio. Hopelijk kijkt KPN met ons mee hier, zodat ze het eindelijk eens gaan onderzoeken!

@Jeronn volgens mij is die site niet héél erg betrouwbaar, FYI
Reputatie 1
Badge
Yep, duidelijk een probleem in een centrale of iets dergelijks in onze regio. Hopelijk kijkt KPN met ons mee hier, zodat ze het eindelijk eens gaan onderzoeken!

@Jeronn volgens mij is die site niet héél erg betrouwbaar, FYI

Ik zit echter in de regio van borger-odoorn. Dat ligt een stuk noorderlijker.
Ik hoop wel dat kpn dit kan verhelpen. Het wordt langzamerhand wel saai om niet fatsoenlijk online te kunnen gamen.
Reputatie 1
@xkoeckiiej Heb je gecheckt wat jouw IP locatie is dan? Kijk maar eens op Whatsmyip.org.
Links in het menu staat "IP Location".
Reputatie 1
Badge
@xkoeckiiej Heb je gecheckt wat jouw IP locatie is dan? Kijk maar eens op Whatsmyip.org. Links in het menu staat "IP Location".
https://i.imgur.com/7Kg8Gy6.png
Reputatie 1
Dat is vreemd. Oosterhout is nog verder van je vandaan dan Lochem.

En ja, het begint heel irritant te worden. Online gamen is bijna niet meer te doen.
Reputatie 1
Badge
Voor mij is dit ip adres de boosdoener lijkt het.
145.54.103.86
Alle packet loss begint daar ,keer op keer.
Vooral de upload packetloss is het ergst bij mij. Ingame via de graphs alswel op packetlosstest.com.
Ik hoop echt dat kpn hier wat aan kan doen.
Reputatie 1
Die node reageert gewoon niet op pings ofzo. Het gaat om de eindbestemming van de route.
Reputatie 1
Badge
Met vpn lijkt het deze avond goed te gaan
https://i.imgur.com/qXmECXb.png
Sorry KPN, maar wat zijn jullie voor een bedrijf. Jullie zeggen dat jullie een specialist sturen, komt er weer zo'n *** die er niks van begrijpt. Nu lekker wachten tot 26 Augustus want dan komt er pas een 'specialist' naar kijken. Graag eerder inplannen want iedereen omgeving Lochem heeft er last van. Bij normaal interternetten merk je het niet & omdat hier 99% van de bevolking is vergrijst en niet gamen krijgen jullie niet genoeg klachten binnen om dit snel op te lossen.

Ik heb *** 500mb up en down maar het voelt aan alsof ik ergens in Narnia connectie met LTE probeer te maken. Fix je shit snel KPN.

Als iedereen nou even om een SPECIALIST kan vragen, dan voeren we de druk een beetje op.

Admin: scheldwoorden verwijderd, let op je taalgebruik, hou je aan de huisregels
Reputatie 3
Badge +3
ff wat anders kwaad worden heeft geen zin en ze gaan niet alleen van jou klacht sneller werken hoor 500 down maakt voor gamen niet veel uit reactie snelheid is belangrijker bij gamen 😉en dat vergrijst daar verhuis dan 😆
Reputatie 1
@MachielAtsma ik denk dat hij wel begrijpt dat het om "reactie snelheid" gaat. Dat is precies ons probleem, een GEBREK aan reacties!

En een beetje lollig doen, en iemand vertellen dat 'ie dan maar moet verhuizen helpt de situatie ook niet echt he?
Reputatie 1
Badge
Het lijkt voor mij de goede kant op te gaan.
https://i.imgur.com/Dj9tmR6.png
1 potje ging goed.
Daarna, doeeegggg lagg everywhere.

Een van de triljoenen lagg hits
Badge
Heb sinds mij ook 6 procent packet loss, locatie bussum
Reputatie 1
Heb sinds mij ook 6 procent packet loss, locatie bussum
Sinds Mei bedoel je?
Reputatie 7
Badge +27
Hallo allen, vervelend dat jullie problemen ervaren met gamen.

Eerst in het algemeen: onze core routers reageren maar heel beperkt op pingverzoeken, dat is een beveiligingsdingetje. Dat zijn de routers met IP-adressen die beginnen met 139 en 145. Dus als je daar packet loss op ziet, dan is er niet daadwerkelijk iets aan de hand.

Het kan verder zeker zijn dat je lag ervaart. Dat is echter vaak een combinatie van factoren tussen gameserver en hoe je verbinding in huis ligt. Gamen jullie allemaal wel bekabeld? En, hebben jullie ook contact gehad met de supportafdelingen van de games die jullie spelen? Zo ja, wat kwam daar uit.

@xkoeckiiej, ik kan je plaatjes niet lezen, ze zijn te klein.

@Invisible, let op je taalgebruik. We hebben hier huisregels. Ik verwacht dat je die volgt. Als er een monteur wordt gepland door de klantenservice, dan is dit in eerste instantie altijd een reguliere monteur. Dit is in de meeste gevallen ook meer dan voldoende. Als blijkt dat dit niet zo is kan aanvullend onderzoek worden gestart, of een andere monteur gepland.
Reputatie 1
Badge
Hieronder heb ik de verbinding naar twee verschillende servers van psyonix getest door middel van winmtr.





Verder heb ik ook pingplotter gebruikt om verbdindingen te testen.




En 300 pings naar google.





@Erik_ Verder speel ik bekabeld. Zoals in de bovenste post, speel ik al 4 jaar zonder problemen. Maar de laatste week+ is het echt niet meer mogelijk. Ik krijg zelfs packet loss naar google, twitter en andere grote sites. Dit was nooit zo. Thuis, zoals benoemd in de orginele post, heb ik alles geprobeerd. Wanneer ik tests run vanuit huis is mijn verbinding naar de router altijd goed. NA de router beginnen de problemen.

Ik heb contact gehad met de support afdeling. Die gaf aan dat het hoogstwaarschijnlijk binnen het kpn netwerk lag adhv alle tests die we gedaan hebben.

Zou er bij mij dan verder onderzoek kunnen worden gestart? ik heb echt alles geprobeerd.
Het zou ook wel helpen dat het verholpen wordt voor de 24e want dan heb ik een besloten kwalificatie toernooi voor esports. Echter kan ik deze ook ergens anders doen.
Badge

Heb sinds mij ook 6 procent packet loss, locatie bussumSinds Mei bedoel je?

Ja, drukte op enter en zag het, maar kon de edit knop niet vinden.
Edit: ik zie hier een editoptie bij mijn andere post niet. Zal wel aan mij liggen.

@Erik_ Speel trouwens bekabeld. Heb meerdere pc's geprobeerd, modem is al vervangen. Andere mensen spelen op dezelfde server zonder loss en ik ook tot voor kort.. Werkte 2 jaar zonder problemen.
Reputatie 1
@Erik_ Ik kan de post van @xkoeckiiej wel zo'n beetje overnemen, want de situatie is bij mij bijna identiek. Ik snap dat je het moet vragen of het wel bekabeld is e.d. Maar kom op, ik heb al verteld dat ik 2 monteurs over de vloer heb gehad, en dat letterlijk alles vervangen is, van de meterkast tot de modem! Veel mensen hebben tegelijk dezelfde klachten gekregen, in (schijnbaar) dezelfde regio: ongeveer 5% packet loss, die heel regelmatig lijkt te zijn, om de zoveel seconden... En we spelen niet allemaal dezelfde games. En buiten dat zie je toch aan de grafieken dat het naar veel grote servers gebeurd? Gek genoeg niet naar álle servers die je pingt, vandaar dat we soms geen problemen ondervinden, maar meestal wel.
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor jullie antwoorden, guys! We gaan kijken of we wat kunnen vinden hier. Martijn, koekie, dank voor het alvast invullen van jullie profiel. Rix0r, wil jij dat ook nog doen en dat hier even laten weten?
@Erik_ Excuses voor mijn taalgebruik, ik ging dood in Fortnite door lag en mijn hersenen begaven het even.
Er is 2x een monteur geweest & ik heb letterlijk ALLES uitgesloten in mijn huis. Vrienden van mij die in de buurt wonen hebben precies hetzelfde probleem sinds een week. Ook hier boven hoor ik meerdere mensen klagen. Wat heel gek is dat ik ook geprobeerd heb op 4g te gamen. PRECIES hetzelfde probleem. Erg vreemd. Dit is een groot probleem want ik kan ook de poort vaak niet open doen, omdat er constant storing is. Op dit moment sta ik op het punt om weg te gaan bij KPN.

Ik betaal voor 500/500 maar gamen op het netwerk is niet te doen.
Monteur heeft pas voor 26 augustus een 'Specialist' aangestuurd, maar zo lang kan ik niet zonder een vreselijk netwerk. Ik hoop dat er sneller actie kan worden ondernomen. Bvd.
Reputatie 7
Badge +27
Excuses aanvaard, Invisible 😃 Wil jij ook nog even je gegevens invullen op je profiel?
@Erik_ Done

Reageer