De afgelopen week heb ik vrijwel niet meer normaal kunnen gamen. Dit komt in mijn ogen door packet loss en latency variation. Hierover heb ik contact opgenomen met de kpn helpdesk en zij hebben veel voor mij getest maar met de tools die zij beschikbaar hadden was het niet mogelijk iets te verbeteren.
De lagg is het ergst wanneer ik het spel Rocket League speel. Ik speel dit sinds de testfase van het spel en heb daarbij in de afgelopen 4 jaar nauwelijks problemen gehad qua verbindingen.
Ik heb ook contact opgenomen met het supportteam van Psyonix om daarmee ook te troubleshooten. Na vele tests kwam er uit dat het probleem waarschijnlijk binnen het KPN netwerk ligt.
Wanneer ik traceroutes, pingplots of windows mtr tests doe, geven deze problemen aan al in het kpn netwerk.
Hieronder heb ik de verbinding naar twee verschillende servers van psyonix getest door middel van winmtr.
https://i.imgur.com/rqCVCsb.png
https://i.imgur.com/JXwgKM9.png
Verder heb ik ook pingplotter gebruikt om verbdindingen te testen.
300 pings via cmd naar google (om psyonix alleen uit te sluiten)
Pingplot
Daarnaast heb ik ook vele video's die goed laten zien waardoor het spel eigenlijk onspeelbaar wordt. Zeker wanneer je competetief wil spelen. Hierin kun je o.a. de packet loss zien die eigenlijk de hele game door blijft bestaan.
De dingen die ik geprobeerd heb maar niet dit probleem verholpen hebben -:
-Alleen mijn computer verbinden, verder iedereen verwijderen van het netwerk.
-Via de website van kpn de verbinding herstellen.
-Bellen naar de helpdesk en kijken of ik daar geholpen kon worden.
-Mijn tcp/ip stack flushen
-Mijn dns flushen
-Alle drivers van mijn pc opnieuw installeren
-Zowel wifi als bekabeld proberen
-Verschillende poorten in de router proberen
-Verschillende kabels proberen
-Verschillende computers / laptop proberen
-Mijn pc in dmz mode zetten
-Upnp aan en uit (gecombineerd met en zonder dmz)
-De herstel knop van de experiabox proberen
-De experiabox naar fabrieksinstellingen zetten
-Manueel poorten open zetten in de router
-Verschillende dagen wachten
-Alleen 's ochtends , 's middags of 's avonds spelen ivm serverload (maakt geen verschil)
-Windows klok opnieuw gesynchroniseerd
-Firewall uitgezet
-Internet explorer geupdate en de juiste instellingen aangepast (sommige games gebruiken ie)
-Andere dns geprobeerd (1.1.1.1 en google)
-Waarschijnlijk nog wel meer maar kan ik zo niet bedenken.
Wij hebben een Experiabox V10.
Als iemand nog enig idee heeft wat ik kan proberen dan hoor ik dat graag.
met vriendelijke groet,
Youri Sanders
Beste antwoord door Erik van KPN
Bekijk origineel