Beantwoord

Packet Loss en Latency variation

  • 16 August 2019
  • 99 reacties
  • 6787 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,

De afgelopen week heb ik vrijwel niet meer normaal kunnen gamen. Dit komt in mijn ogen door packet loss en latency variation. Hierover heb ik contact opgenomen met de kpn helpdesk en zij hebben veel voor mij getest maar met de tools die zij beschikbaar hadden was het niet mogelijk iets te verbeteren.

De lagg is het ergst wanneer ik het spel Rocket League speel. Ik speel dit sinds de testfase van het spel en heb daarbij in de afgelopen 4 jaar nauwelijks problemen gehad qua verbindingen.

Ik heb ook contact opgenomen met het supportteam van Psyonix om daarmee ook te troubleshooten. Na vele tests kwam er uit dat het probleem waarschijnlijk binnen het KPN netwerk ligt.

Wanneer ik traceroutes, pingplots of windows mtr tests doe, geven deze problemen aan al in het kpn netwerk.

Hieronder heb ik de verbinding naar twee verschillende servers van psyonix getest door middel van winmtr.

https://i.imgur.com/rqCVCsb.png
https://i.imgur.com/JXwgKM9.png

Verder heb ik ook pingplotter gebruikt om verbdindingen te testen.

300 pings via cmd naar google (om psyonix alleen uit te sluiten)

Pingplot

Daarnaast heb ik ook vele video's die goed laten zien waardoor het spel eigenlijk onspeelbaar wordt. Zeker wanneer je competetief wil spelen. Hierin kun je o.a. de packet loss zien die eigenlijk de hele game door blijft bestaan.




De dingen die ik geprobeerd heb maar niet dit probleem verholpen hebben -:

-Alleen mijn computer verbinden, verder iedereen verwijderen van het netwerk.
-Via de website van kpn de verbinding herstellen.
-Bellen naar de helpdesk en kijken of ik daar geholpen kon worden.
-Mijn tcp/ip stack flushen
-Mijn dns flushen
-Alle drivers van mijn pc opnieuw installeren
-Zowel wifi als bekabeld proberen
-Verschillende poorten in de router proberen
-Verschillende kabels proberen
-Verschillende computers / laptop proberen
-Mijn pc in dmz mode zetten
-Upnp aan en uit (gecombineerd met en zonder dmz)
-De herstel knop van de experiabox proberen
-De experiabox naar fabrieksinstellingen zetten
-Manueel poorten open zetten in de router
-Verschillende dagen wachten
-Alleen 's ochtends , 's middags of 's avonds spelen ivm serverload (maakt geen verschil)
-Windows klok opnieuw gesynchroniseerd
-Firewall uitgezet
-Internet explorer geupdate en de juiste instellingen aangepast (sommige games gebruiken ie)
-Andere dns geprobeerd (1.1.1.1 en google)
-Waarschijnlijk nog wel meer maar kan ik zo niet bedenken.

Wij hebben een Experiabox V10.


Als iemand nog enig idee heeft wat ik kan proberen dan hoor ik dat graag.

met vriendelijke groet,
Youri Sanders
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 29 August 2019, 12:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

99 reacties

Reputatie 1
Badge
@Erik_ ik heb geen idee of het toegevoegde waarde heeft.
Maar wanneer ik speel kijk in in Rocket League ook wat de server "zegt".
Dit is eigenlijk het patroon wat zich steeds herhaalt; ofwel packet loss/late packages (screenshot1), ofwel server desync door instabiele verbinding (screenshot2), ofwel beide.




Hierbij nog een screenshot van een willekeurige game op een willekeurig moment.
Hier lopen de buffer van de server en de game op mijn pc niet meer synchroon door lagg.


Hoewel groen, hoort ibuff rond de 3-7 te liggen.



Hier is de support thread die ik aanmaakte bij psyonix:
https://support.rocketleague.com/hc/en-us/requests/299317
Reputatie 7
Badge +30
Thnx, Invisible, en dank voor je screenshots en toevoeging, Koeckie. Een collega heeft ook een topic waar ook een vergelijkbare situatie wordt benoemd. We hebben het inmiddels uitgezet voor onderzoek. We komen er morgen weer op terug!
Hier nog even de ingame network test van Overwatch. Deze blokken/pieken krijg ik dus steeds om de 7,5 seconde, zeer constante timing. Sinds 2 weken nu en geen verbeteringen gemerkt. Sommige matches heb ik minder last er van, waarschijnlijk omdat het dan via een andere server loopt.

@Erik_ Jullie zouden er vandaag op terug komen, maar ik zie nog niks.
Reputatie 1
Badge
@Erik_ Hebben jullie misschien een update voor ons?

-edit: lol timing
O

ok goede dag allemaal hier over hetzelfde veel last mijn zoon kan ook veel spellen niet of nauwelijks online spelen is er al een oplossing voor?

Hier ook bijna hetzelfde als allemaal HELP!!!!!

Reputatie 1
Badge
Ik heb hetzelfde probleem, ook sinds anderhalve week ofzo. Ik zit ook in omgeving van Lochem. Om de 7,5 seconden een enorme piek met packetloss. Ik vind het vooral opvallend hoe constant het gebeurt. Ik merkte het in eerste instantie tijdens het gamen (Overwatch) maar met packetloss tests is hetzelfde te zien wanneer er geen enkele game draait, zowel wifi als over draad. Ping is ingame ook gewoon constant laag (5ms). Tot die pieken elke 7,5 seconde dan is er een pauze van ongeveer 1 seconde waarna alles weer door gaat. Heb wel het idee dat het niet tijdens alle games gebeurt, maar dat kan zijn dat ik het gewoon niet merk. De packetloss test geven wel 100% van de tijd hetzelfde resultaat: check bijlage van packetlosstest.com .

Ook al veel van de door jou genoemde dingen geprobeerd. Maar niks heeft nog geholpen. Het lijkt me inderdaad een probleem hier in de regio.


Ik heb vandaag gespeeld en getimed wanneer ik lagg kreeg. Precies als dit, om de 7.5 secondes. Heel frapant.
Reputatie 7
Badge +30
Excuses voor de vertraging, we waren in gesprek met Netwerk. Het goede nieuws is dat er inderdaad iets aan de hand lijkt te zijn. Het minder goede nieuws is dat we nog niet helemaal de vinger erop kunnen leggen wat het is. Daar word nu door Netwerk naar gekeken. Zij gaan uitzoeken wat er precies aan de hand is, en hoe we het kunnen oplossen. Daar gaan in ieder geval nog wel een paar dagen overheen. Er moet door verschillende afdelingen met elkaar geschakeld en dergelijke.

Dank voor de aanvullende informatie ook die jullie nog hebben gegeven. Vul ook vooral je forumprofiel in (en laat hier even weten als je dat gedaan hebt). Hoe meer informatie we hebben over waar jullie zitten, hoe sneller we er achter kunnen komen wat de overeenkomende factoren zijn.
Badge
@Erik_ profiel aangevuld.
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Rix0r!

Ondertussen heb ik ook al een tussentijdse update. Er zijn twee plekken gevonden waar lekkage optreedt, om het zo uit te drukken. Daar is dan wat dataverlies. Zoals het er nu uitziet is dat ook de oorzaak van wat jullie ervaren. Het komt qua locatie in ieder geval overeen met waar jullie zitten. Daar wordt op dit moment aan gewerkt om de lekkage te verhelpen en te kijken of dat dan ook inderdaad de boel oplost.
Reputatie 1
Is er al iets te melden, @Erik_?

Edit: oeps, never mind.
Goed nieuws!
Reputatie 1
Badge
Ik heb ook een melding gekregen op mijn telefoon van KPN met de mededeling dat ik morgen tussen 04:00 en 07:00 geen gebruik kan maken van de KPN diensten. Is dat gerelateerd hier aan of toeval?
Geen idee of het nog relevant is, maar hier ping ik 145.54.103.86 en heb constant packet loss

Reputatie 7
Badge +30
Ik heb ook een melding gekregen op mijn telefoon van KPN met de mededeling dat ik morgen tussen 04:00 en 07:00 geen gebruik kan maken van de KPN diensten. Is dat gerelateerd hier aan of toeval?

Weet ik niet zeker, kan gerelateerd zijn. Ik kijk even of ik daar meer over kan achterhalen.


Geen idee of het nog relevant is, maar hier ping ik 145.54.103.86 en heb constant packet loss

Dat klopt. Je pingt nu een van onze core routers en die reageren heel beperkt op pingverzoeken. Dit is niet daadwerkelijk een probleem.



De rest van jullie, ervaren jullie al enige verbetering of is het nog hetzelfde?
Reputatie 1
Badge




Voor mij is er niks veranderd helaas 😞
Reputatie 1
Hier ook geen verbetering.

Google DNS
Open DNS
HIer ook nog geen verbetering me zoon wordt er gek van.
Reputatie 1
Ik speel veel fortnite, en heb ook packetloss problemen (hiervoor nooit problemen gehad). Dit is nu 3 a 4 weken aan de gang. Ik kom ook uit de omgeving lochem. Ik heb hiervoor ook al 4x (elke week een keer) de klantenservice gebeld, maar kreeg telkens te horen dat het niet aan KPN ligt en word afgewimpeld. Ik ben dan ook heel blij dat ik er eindelijk achter ben dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat het hier in de buurt moet zitten.

Ik heb mijn profiel inmiddels ook ingevuld, want ik zie dit graag zo snel mogelijk opgelost. ik word er echt knetter gek van. Misschien is het handig als jullie klantenservice wat beter aangeeft waar je met dit soort problemen wel terecht moet. Ik heb dus 4x gebeld, en behoorlijk ruzie zitten maken de laatste paar keer omdat ik niet geholpen werd.

evt nog een pingplotter naar de epicgames server in de bijlage.


Hoelang denken jullie nog bezig te zijn met het oplossen van dit probleem?

voor mij zijn er ook geen verbeteringen, ik merk wel iets vershil (nihil) nadat ik een andere DNS heb ingesteld.
En het lijkt erg tijd afhankelijk te zijn om bepaalde tijden (ongeveer tussen20.00 en 22.00) heb ik elke game haast packetloss, maar als ik een keer vroeg achter de pc zit (18.00-20.00u) dan kan het maar zo zijn dat ik 5 goede games achter elkaar heb. het doet zich ook niet constant voor. na 22.30-23.00u (als de meeste mensen naar bed gaan!?) lijkt het ook weer wat te verbeteren.
Ik heb een ZAKELIJKE aansluiting bij jullie en kan mijn werk al 3 weken bijna niet doen.
Het probleem is nogsteeds precies hetzelfde er is 0% veranderd.

Als het binnen 7 werk dagen niet is opgelost wil ik weg bij KPN.
Badge
Geen verbetering, kan inderdaad bevestigen dat in de avond de packet loss naar 5-7% gaat in de ochtend rond de 1-3% hier. Voor mei was alles 0% daarna kreeg ik eerst 1 a 2% af en toe. Nu steeds erger en vooral in de avond niet te doen.
Geen verbetering nog hier. Online gaming met enige vorm van snelle reacties is onmogelijk de laatste 3-4 weken. Ook streaming geeft problemen maar dat is minder merkbaar door het bufferen waarschijnlijk.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de reacties, mensen!

Vanmorgen zijn aanvullende werkzaamheden gedaan. Dit zou de door jullie gemelde issues moeten oplossen. Willen jullie de komende dagen testen en in de gaten houden?
Reputatie 1
Geen packet loss meer voor mij!
Uurtje lopen gamen, geen packet loss. Hopen dat dit zo blijft!