Beantwoord

Packet loss op bepaald IP

  • 12 June 2019
  • 2 reacties
  • 118 keer bekeken

Hallo,

Tijdens het spelen van Hearthstone heb ik sinds kort connectieproblemen die het spel onspeelbaar maken. Elke andere applicatie die gebruik maakt van het internet werkt zonder enig probleem. Na wat heen en weer gecommuniceerd te hebben met de customer suppport van het spel zijn we tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk veroorzaakt wordt door een enorm hoge packet loss naar bepaalde IPs. Mij werd het volgende verteld:

Also, on 3rd "hop" there is 99% of information loss. It's your providers area. I strongly recommend you to contact your provider and provide those two WinMTR files and provider must fix this problem.

de MTR files zijn als volgt:



Kan ik hiermee verder geholpen worden of kan dit opgelost worden?

Alvast bedankt,

Jip Prinsen
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 20 June 2019, 21:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Jip, welkom op het forum! Je bent op de goede plek hier 🙂 We zien hier niet direct een probleem. Kun je de MTR nog eens doen en kijken wat nu het resultaat is. Zou je, daarnaast, ook nog even een standaardping willen doen naar de Hearthstone servers?
Reputatie 7
Badge +30
Uiteindelijke oordeel hierover vanuit de jongens die hier over gaan is dat er niets aan de hand is. Deze packet loss ontstaat omdat onze routers daar in de route maar heel beperkt reageren op pings. Dat is veiligheidsbeleid. En omdat WinMTR heel veel pings doet per hop, krijg je dan een dergelijke hoge packet loss.

Bij echte packet loss zie je dat die doorwerkt op de hops erna. In dit geval zijn die juist weer helemaal goed. Er is dus niets aan de hand met het netwerk.