Vraag

Packetloss in game sinds ik over ben naar KPN. Heb alles bekabeld aangesloten op de Box 12

  • 25 January 2023
  • 4 reacties
  • 55 keer bekeken

Al veel gelezen op dit forum maar kom er toch niet helemaal uit. Sinds een maand bij KPN 1GB, hiervoor bij budgetthuis, telefoon lijn, 100mb. Het rare is dat ik sinds de overstap naar een veel sneller abonnement met dezelfde spullen thuis, problemen ervaar in game. Voorheen dus niet.

Wat ik heb gedaan: Alles gereset, kabel direct aan modem om het hele netwerk uit te sluiten. Experia V12. Verschillende testen gedaan met pingen en pingplotter, welke ik bijvoeg. Echter lastig om conclusies uit te trekken voor mij. Ik zie wel packetloss voorbij komen, maar waar het nou precies door komt is me niet duidelijk. Kan iemand me op weg helpen?

 

KPN via eigen netwerk
gameserver rechtstreeks op modem
Gameserver via eigen netwerk
In game statistieken met pingplotter naar de server via eigen netwerk
Idem, maar dan andere server via eigen netwerk

Ik hoop dat dit genoeg info is en anders lever ik graag meer aan. Het gestotter is behoorlijk irritant dus hopelijk kan iemand helpen.

 

Admin: IP-adressen verwijderd i.v.m. privacy


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Iemand die mij op weg kan helpen?

De packetloss treedt op de stap zenwifi, dus een draadloze verbinding van een ASUS bij je thuis?

Ik dacht te lezen dat je alles bekabeld hebt aangesloten. 

Hi eaz1964, dat klopt. De router thuis is van Asus en heet zenwifi. Het is een mesh xt8. Maar de pc is gewoon bekabeld via deze router aangesloten. Echter rechtstreeks op het modem van dezelfde pc had ik op moment dezelfde problemen. 

 

Dan denk ik dat het daarvoor zit, ofwel in bekabeling, defecte poort op het device van waaraf je de ping start, ofwel in overbelasting van een poort door iets wat heeeeeeel veel data heenstuurt.

Het kan ook nog een software issue zijn met de ethernet instellingen die niet standaard staan (MTU gewijzigd aan een kant?). Soms helpt dan de ethernet kaart te verwijderen uit windows, inclusief de driver, dan opnieuw opstarten en ethernet kaart opnieuw herkennen en installeren.