Beantwoord

Packetloss internetverbinding

  • 27 January 2019
  • 5 reacties
  • 967 keer bekeken

Er is package loss op onze internet verbinding welke pas sinds novemger 2019 in ons gebruik is.
Experia Box v10A is het modem
Diverse klachten van mijn gezin dat de internetverbinding niet stabiel is.
Whatzapp presenteert een tandwiel dat inhoud dat er verbinding word gezocht. Nog nooit gezien op elk ander netwerk in mijn omgeving maar zodra er op wifi connect is bij on thuis zien we dit gebeuren.

Het internet zit aangesloten op glasvezel waarvan de stekker eruit geweest is
Ook het modem is uit en aan geweest, zelfs een factory reset mag niet baten
De kabel tussen het glas modem en expedia box is ook vervangenen van een nieuwe UTP kabel van KPN naar een andere nieuwe UTP kabel van KPN
via command prompt het commando ingetypt het command:
ping www.google.com -t
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=6ms TTL=55
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=6ms TTL=55
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=8ms TTL=55
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=10ms TTL=55
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=7ms TTL=55
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=6ms TTL=55
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=6ms TTL=55
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=99ms TTL=55
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=13ms TTL=55
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=5ms TTL=55
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=6ms TTL=55
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=6ms TTL=55
Reply from 172.217.168.227: bytes=32 time=6ms TTL=55

Deze test is uitgevoerd zonder een extra wifi versterker. Deze staat inmiddels uit omdat het volgens de KPN medewerker helemaal niet nodig is normaal gesproken.

Graag onderzoeken wat er aan de hand is en oplossen.
icon

Beste antwoord door Joran 31 January 2019, 11:32

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Peter, welkom op het forum! Ik zie geen packetloss in deze log maar wel een hoge uitschieter in de ping. Werkt bekabeld internet wel goed en stabiel? Kun je jouw adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan kijk ik de verbinding na.
Beste Joran,


Ik heb het profiel bijgewerkt.
Gelieve de verbinding na te kijken. Het is jammer dat we met de eerste ervaringen niet voldoende tevreden zijn.


Vriendelijke groet,
Peter
Reputatie 7
Badge +28
Dank daarvoor! Op afstand zijn de verstoringen jammer genoeg niet te zien. De verbinding ziet er stabiel uit in metingen.

Zijn er alleen problemen met WiFi, of ook met bekabeld internet/TV? Kun je toelichten hoe je netwerk er globaal uitziet? Zijn er nog andere (netwerk)apparaten aanwezig zoals een router of een switch?
Hi Joran,


Voor zover nu nog bij mij bekend alleen problemen met de WiFi
Mijn dochter appt net letterlijk: "heel de tijd valt die klote wifi weg ik word echt gek"
De Experia box is reset naar factory default
De nieuwe netwerkkabel geleverd door KPN van Glas naar de Expedia Box heb ik vervangen voor een andere UTP kabel van KPN. Geen verschil.
WifI kanaal heb ik gewijzigd van 6 naar 11 geen verschil.
Er zit verder niets tussen, geen switches of andere router oid. Om te beginnen houdt ik het zo simpel mogelijk en wil eerst een goede verbinding voordat ik ga rommelen in mijn thuisnetwerk.

Wellicht is er een manier dat ik de Expedia Box vervang door een eigen router? Ik heb dan alleen de gegevens nodig om te zorgen dat hij gaat "praten" met de glas verbinding. Kun je me die leveren. Email staat in mijn gegevens....


Grt. Peter.
Reputatie 7
Badge +28
Om te beginnen houdt ik het zo simpel mogelijk en wil eerst een goede verbinding voordat ik ga rommelen in mijn thuisnetwerk.

Dat is altijd een goed idee! Met de lijn zelf heb ik geen probleem kunnen vinden. Het ziet er uit als een prima stabiele glasverbinding. Ik denk ook dat het alleen in de WiFi verbinding zit. Is de WiFi versterker de Experia WiFi? Dan zou het kunnen helpen om die juist wel aan te sluiten. De Experia WiFi ondersteunt technieken als seamless roaming en bandsteering. Je maakt hiermee een veel groter netwerk dat samenwerkt met de V10A. Misschien kan dit juist voordelig werken voor de stabiliteit.

Wellicht is er een manier dat ik de Expedia Box vervang door een eigen router? Ik heb dan alleen de gegevens nodig om te zorgen dat hij gaat "praten" met de glas verbinding. Kun je me die leveren. Email staat in mijn gegevens....


Als je eigen router een sterker WiFi signaal heeft kun je die ook gebruiken. We bieden hier geen ondersteuning op, je kunt wel de volgende bronnen gebruiken:

Reageer