Vraag

Packetloss niet te doen.

• 19 juli 2017
  • 65 reacties
  • 3217 keer bekeken

Toon eerste bericht

65 reacties

Badge
Hi @justinzant,

Zijn dit servers die je met een applicatie gebruikt?

Wat het programma doet namelijk, is een ping versturen naar alle adressen individueel die op de route liggen. Als ik jouw screenshots bekijk, heb je geen packetloss (meer) op de destination adres (laatste). Uiteindelijk, is dat het belangrijkste aangezien je daar daadwerkelijk naar toe verbind.

Probeer is opnieuw gebruik te maken van de applicaties waarmee je de storing ontdekt hebt. Wellicht dat het nu bij jou gewoon werkt.

Ik heb net testen uitgevoerd vanaf werk. De reden hiervan is omdat ik interesse heb in de tussenhop die bij iedereen nog packetloss toont.

Op werk heb ik de provider Xs4All, hier krijg ik naar dezelfde servers waar ik eerder gepinged heb de volgende resultaten:

Er zijn gewoon bepaalde hops die wel functioneren maar zelf slecht te pingen zijn. Dit hoeft dus niets over de werking ervan te zeggen.
Hi @justinzant,

Zijn dit servers die je met een applicatie gebruikt?

Wat het programma doet namelijk, is een ping versturen naar alle adressen individueel die op de route ligt. Als ik jouw screenshots bekijk, heb je geen packetloss (meer) op de destination. Uiteindelijk, is dat het belangrijkste aangezien je daar daadwerkelijk naar verbind.

Probeer de applicatie die de servers gebruiken, of de applicaties waarmee je de storing het ergst ervaren heb. Wellicht dat het bij jou nu ook gewoon werkt.

Dit is de server van diablo 3. Ik ervaar het zelfde patroon hier.
Badge
Raar, je resultaten wijken niet erg af van die van mij.

Is die xxx.nl.ix.net nieuw
Even terug gespiekt, deze is eerder genoemd door @Babylonia.

Ik zou zeggen, probeer vanavond nogmaals te spelen, kijken hoe je het ervaart.
Ik heb vanochtend gebeld naar KPN/Telfort en ze hebben een nieuwe melding gemaakt. Dit wordt verder onderzocht.
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat het voor bijna iedereen opgelost lijkt! Goed dat men er voor jou opnieuw achteraan gegaan is @justinzant. Wil je ons op de hoogte houden? Als we nog iets kunnen doen of als het je te lang duurt, geef een gil. Dan helpen we je verder.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb weer een test gedaan en uit deze blijkt dat er eens in de 5-10 min verlies is, totaal 6%. Dit heb ik naar 2 adressen gedaan, en op het zelfde moment is er verlies.

185.60.112.157
185.60.112.158

UPDATE
Zelfde test met winMRT

Maar dat is geen probleem. Alle hops daar op volgend hebben geen constante packet loss. Er wordt dus niets verloren bij KPN.
Er is ook verlies bij de laatste hop als ik het lang genoeg laat aanstaan.

Reputatie 7
Badge +30
Maar dat wordt niet door het KPN netwerk veroorzaakt, dan zou namelijk het hele Blizzard Netwerk zo'n zelfde packet loss zien.

Het kan zijn dat Blizzard rate limit of die server het gewoon druk heeft.
Zet de interval es wat langer en test wat langer. Is er dan een duidelijk patroon?
Zo ver met een interval van 5 seconden is het resultaat het zelfde. Het zou inderdaad Blizzard kunnen zijn gezien er ook andere issues melden. Deze issues zijn disconnects voornamelijk.

Update

Reputatie 7
Badge +30
Zo ver met een interval van 5 seconden is het resultaat het zelfde. Het zou inderdaad Blizzard kunnen zijn gezien er ook andere issues melden. Deze issues zijn disconnects voornamelijk.

Update

Deze test is niet helemaal goed gegaan. Hier heb je zelfs binnen je eigen netwerk uitschieters van 600ms. Hier is iets aan de hand binnen je netwerk, en op basis van deze afbeelding zou ik niet zeggen dat er in het KPN netwerk iets mis is.
Heb vanmorgen namelijk net enkele korte onderbrekingen / storingen van internet gehad.
Geen internet en TV. Eerder vandaag kon ik bepaalde websites helemaal niet bereiken, of extreem traag voordat een webpagina was ververst.

Later vanmiddag als internet meer stabiel is, en de rust is wedergekeerd (hoop ik), zal ik wel wat aanvullende tests doen.

Afgelopen vrijdag nog een paar onderbrekingen, maar 's avonds was de rust weer terug gekeerd. Dus ik vermoed wat (tijdelijke) plaatselijke werkzaamheden ergens in de regio/wijk.

Heb weer nieuwe tests gedaan maar merk daar eigenlijk helemaal geen verschil in met eerder.
Frappant is dat als je de tijdseenheid van pings verandert, dat heel andere resultaten geeft.

Heb opnieuw dezelfde test naar een "moeilijke" website gedaan:
http://mu.ac.in

Voor alle servers met een rood balkje, daar de details in de tijdlijn voor open geklikt,
zoals eerder een andere gebruiker ook als voorbeeld heeft < HIER >, 3e plaatje.

Tijdseenheid van opeenvolgende pings om de halve seconde. (Totaal 100 pings).
Helaas is de tijdlijn een vaste 10 minuten. Dus de resultaten over 50 seconden is dan wat gedrongen. Heb in dit geval mijn eigen (2e) router er tussenuit gehaald dus enkel de router van de provider. (In mijn geval Telfort ----> IP 192.168.22.254 ):

Tijdseenheid van opeenvolgende pings elke hele seconde. (Totaal 100 pings).

Tijdseenheid van opeenvolgende pings elke 2,5 seconde. (Totaal 100 pings).
In dit geval wordt een andere KPN server gekozen dan met de andere testen.

Tijdseenheid van opeenvolgende pings elke 5 seconden. (Totaal 100 pings).

Tijdseenheid van opeenvolgende pings elke 10 seconden. (Totaal 60 pings = 10 minuten).
In dit geval geeft de KPN server helemaal geen reactie meer terug. (Lege regel)

Tja, wat moet je ermee?
Reputatie 7
Badge +30
Niet veel zou ik zeggen. 't Loopt niet door richting alle daaropvolgende hops. En die website die je pingde reageert gewoon niet op pings.
Het probleem lijkt inderdaad opgelost.
Bedankt voor het oplossen, alleen jammer dat dit probleem alleen via het forum te melden is.
Alle andere KPN ingangen blijven gesloten.
Reputatie 7
Badge +30
Het probleem lijkt inderdaad opgelost.
Bedankt voor het oplossen, alleen jammer dat dit probleem alleen via het forum te melden is.
Alle andere KPN ingangen blijven gesloten.
Meh, aan de andere kant kunnen alle andere klanten ook dit direct zien.
Afgelopen dinsdag zijn er veranderingen door gevoerd. Bij deze zijn mijn problemen verholpen.

Wireless internet van me modem (Experia v8) was wel onder de maat, dus heb ik maar een accesspoint aangeschaft met 5G. Alles loopt nu soepel en op volle snelheid.

Reageer