Beantwoord

Pair bonding aanvragen door extra aderpaar te laten aansluiten?

  • 25 September 2019
  • 18 reacties
  • 867 keer bekeken

Hallo,
Wij wonen in het buitengebied en hebben KPN internet via VDSL.
De snelheid is behoorlijk (49mpps/10mbps) maar wil toch de mogelijkheid onderzoeken of we via Pairbonding deze snelheid kunnen verhogen.
Via https://netco-fpi-info.fourstack.nl zie ik dat bij onze direct buren dit technisch mogelijk lijkt te zijn, op ons adres echter niet. Hoe kan dit? Wij hebben nog wel een extra aderpaar over, daar ben ik vrijwel zeker van.
Is het mogelijk om dit extra aderpaar te (laten) activeren en zo voor Pairbonding in aanmerking te komen?
Graag verneem ik suggesties/advies.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 26 September 2019, 16:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Bij een meting hier bleek dat onze 2e aderpaar zo'n ongeveer 600m van huis onderbroken is.
Dat kan wel kloppen want daar is een huis bijgebouwd en is dat aderpaar daar naar toe gevoerd.
( dit slechts als voorbeeld, het fijne weet ik er niet van )
Maw, als er 2 aderparen van huis de straat in gaan zegt dat nog niet niets.
Maar het kan ook een fout in de administratie zijn, is er ooit een 2e lijn geweest in huis ?

Mag ik ook nog even vragen waar je meer snelheid voor wilt gebruiken ?
Bedankt voor je reactie, KeesYagi.

Weet niet of het 2e paar ooit actief is geweest...vermoed van niet.

Wij hebben een internet bedrijf aan huis, vandaar dat we qua snelheid zo hoog mogelijk willen zitten.
Bedankt voor je reactie, KeesYagi.

Weet niet of het 2e paar ooit actief is geweest...vermoed van niet.

Wij hebben een internet bedrijf aan huis, vandaar dat we qua snelheid zo hoog mogelijk willen zitten.

Hallo @hiddink , via onderstaande link kun je zien of pair-bonding op jouw adres leverbaar is:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
of (binnenkort) andere snellere oplossingen.
Reputatie 7
Badge +24
Volgens mij moet er gewoon een monteur voor langs komen. Die kan ter plekke onderzoeken of het mogenlijk is.
@Nick83 : Dient dat een monteur van de KPN te zijn? De kosten zijn voor mij neem ik aan? En als het technisch mogelijk is, hoe vraag ik dat aan?

Hallo,
Zie bijlage: kan ik hieruit concluderen dat het niet mogelijk is?
Hallo,
Zie bijlage: kan ik hieruit concluderen dat het niet mogelijk is?

Inderdaad, dat is de juiste conclusie, op jouw adres is maximaal 50Mbps haalbaar.
Mooie snelheid voor een buitengebied, dat komt mede door de modernste SDF-kast waar je op bent aangesloten.
De volgende stap wordt ooit een keer glasvezel.
Reputatie 7
Badge +24
Volgens mij moet je toch maar eens bellen, wie weet...
Hallo @hiddink en @Nick83 , dat kan dan het beste per e-mail of telefoon via onderstaande website:
https://www.kpnnetwerk.nl/
Heb gisteren een mail gestuurd maar de verwachte reactietijd is langer dan de gebruikelijke 2 werkdagen 😔
Wat mij triggert is dat de buren rondom allemaal wel technisch de mogelijkheid hebben tot pairbonding...

Hoe is dat te verklaren?

Vrij simpel, je hebt maar 1 aderpaar, hoe dat zo gekomen is kan allerlei historische oorzaken hebben, is je huis later gebouwd en later aangesloten dus ?
Of de 2e lijn is elders in de straat gebruikt
Of (schreef ik al) de 2e lijn is er wel maar niet juist geadministreerd.
Dan moet er iemand komen om te onderzoeken, maar hoe dat soort processen lopen (tegenwoordig) daar heb ik geen idee van. Wat ik er her en der over lees staat men niet te springen voor dit soort zaken 😕
Hoi @hiddink . Welkom op het forum.
Ik zie dat er al veel geschreven is over het onderwerp en ik kan er niet zoveel aan toevoegen. Die FPI website is doorgaans heel betrouwbaar en het lijkt er dus op dat de optie voor pairbonding niet aanwezig is. KPN last helaas niet voor consumenten lijnen.
In sommige gevallen last XS4all nog wel extra aderparen. Ik wil je uiteraard niet graag kwijt maar vind het unfair om je deze optie niet te noemen.
Je zou met XS4all kunnen bellen en de mogelijkheden bespreken.
Tevens wordt er bij zakelijke diensten nog wel eens grondwerk verricht.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog wel vragen hebben, laat het weten!
Hallo Erwin,

Ik heb 12 dagen geleden een formulier ingevuld via https://www.kpnnetwerk.nl/ maar tot op heden nog geen reactie gehad. Vind ik wel lang duren...wellicht dat ik morgen maar eens ga bellen...

Mvg,
Oei, dat is veel te lang, lijkt me. Wat voor vraag heb je gesteld? Ik zou in ieder geval even bellen.
Dezelfde vraag die ik hier ook gesteld heb: is Pairbonding mogelijk op mijn adres en onder welke voorwaarden? Vandaag gebeld maar kom ik vooralsnog niet doorheen...
Nou, dat schiet niet op. Zoals gemeld: pairbonding voor consumenten lijnen zal niet gaan lukken. Dat zullen zij ook afwijzen. Als jij zakelijk afneemt kan het antwoord anders zijn. Misschien hebben ze nog wel nieuwtjes over eventuele upgrades.
En er is nog XS4ALL.