Beantwoord

Pair bonding mogelijk?

  • 29 October 2019
  • 13 reacties
  • 301 keer bekeken

Beste KPN’ers,

Wij zijn begin dit jaar verhuisd naar een nieuwbouwwoning. Al heel veel jaar zijn we klant bij KPN en we zijn erg tevreden over jullie dienstverlening. Alleen ligt er op ons nieuwe adres alleen ‘koper’ in de straat.

We zijn sinds onze verhuizing gehalveerd qua verbindingssnelheid. Op ons vorige adres haalden we 110 Mbit/s (via WiFi) en nu 65 Mbit/s bekabels en ca. 45 Mbit/s via de WiFi. En als er interactieve TV gekeken wordt dan is het via WiFi slechts nog 35 - 40 Mbit/s.

Wij werken veel vanuit huis en eigenlijk is deze snelheid niet werkbaar voor ons. We twijfelen om over te stappen op kabelinternet, maar eigenlijk willen we geen afscheid nemen van de diensten en de stabiliteit van het KPN netwerk.

Ik vroeg me dus af of er iets te doen is met Pairbonding op ons adres? Daarnaast stond er in de media dat jullie hier (in Zeeland) bezig zijn met het uitrollen van een glasvezelnetwerk. Mocht het niet mogelijk zijn om iets te doen met pairbonding, is dan aan te geven binnen welke termijn we over een snellere verbinding via glasvezel kunnen beschikken?


Met vriendelijke groet,

Albert

icon

Beste antwoord door albert78 31 October 2019, 13:22

Bekijk origineel

13 reacties

Hallo@albert78 , via onderstaande links is het mogelijk te zien wat er op jouw adres (binnenkort) mogelijk is, even postcode/huisnummer invullen:

https://www.kpnnetwerk.nl/

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Mocht er pairbonding (dus hogere snelheid) mogelijk zijn dan kun je dat hoogstwaarschijnlijk in MijnKPN aanvinken door voor een hogere snelheid te kiezen.

 

Bedankt @Jan-D , ik ga het bekijken!

Op de eerste link krijg ik de melding dat er in mijn woonomgeving is en wordt gewerkt om glasvezel aan te leggen. Dat zou moeten betekenen dat er binnenkort een snelheidswinst te behalen moet zijn toch?

 

groet,

Albert

 

Bedankt@Jan-D , ik ga het bekijken!

Op de eerste link krijg ik de melding dat er in mijn woonomgeving is en wordt gewerkt om glasvezel aan te leggen. Dat zou moeten betekenen dat er binnenkort een snelheidswinst te behalen moet zijn toch?

 

groet,

Albert

 

Hallo @albert78 , inderdaad,

via diezelfde link kun je ook een gratis abo op de nieuwsbrief nemen, dan ben je altijd als eerste op de hoogte van de ontwikkelingen op jouw adres,

Reputatie 5
Badge +7

Hi @albert78 welkom op ons KPN forum. Als je internet nodig hebt om thuis te werken kan ik me goed voorstellen dat je een snelle en stabiele verbinding wilt. @Jan-D  heeft al laten zien waar je de lijnsnelheid kan inzien, bedankt daarvoor!:slight_smile: Helaas ga je niet over naar glasvezel. KPN NetwerkNL zegt het volgende :

“De afgelopen tijd hebben wij gewerkt om het netwerk tot in uw wijk van glasvezel te voorzien. Vanaf de straatkast tot in uw huis maakt u gebruik van het kopernetwerk. Dit gecombineerde netwerk noemen we VDSL en zorgt ervoor dat u gebruik kunt maken van een sneller en stabieler netwerk. Inmiddels zijn de werkzaamheden afgerond en ligt er een vernieuwd netwerk.”

Jouw verbinding zit al op VDSL dus er zit geen snelheidsupgrade aan te komen :( Je kan je altijd inschrijven voor de nieuwsbrief. Mocht het glasvezel in de toekomst van straatkast naar je huis aangelegd worden hoor je dat meteen! 

Hoi @Jiske_ er staat hier (Zeeland, omgeving Kapelle) in de krant dat KPN bezig is om hier glasvezel uit te rollen, zodat ze hun klanten en potentiële klanten in de komende jaren een snellere verbinding kunnen leveren.  Vandaar dat ik dacht door de melding op KPN NetwerkNL dat ze daar al mee begonnen waren.

 

Ik zie wel dat ik via KPN Hussel 75 Mbit/s down en 16 Mbit/s up zou kunnen krijgen. Dat is niet veel sneller, maar wel iets sneller dan mijn huidige alles-in-één abonnement. Ik twijfel heel erg om over te stappen op Kabelinternet, omdat dat er hier via de kabel (CAIW) tot 1 Gbit/s geleverd kan worden op mijn adres. (via Glasvezel)

 

Het nadeel is dat ik dan geen combinatiekorting meer heb met mijn KPN mobiele abonnementen en dat ik de diensten van KPN niet meer kan gebruiken en die vind ik wel heel goed, fijn en stabiel werken.

 

groet,

Albert

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid  Deze site is echt maatgevend. Daar zou dan ook 75 Mbit/s moeten staan.https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Reputatie 5
Badge +7

@albert78 Hopelijk gaan ze hier nog verder mee door in de aankomende tijd maar voor nu mag je (hoe jammer het ook is) geen update naar glasvezel verwachten :( Je huidige abonnement is een alles in 1 standaard daar zit een maximale snelheid bij van 100/10Mbit/s. Omdat er technisch niet meer haalbaar is heeft de aanpassing naar de hussel geen effect op de snelheid van je verbinding. 

Het liefst houden we je natuurlijk ook als klant! In dit geval zal je zelf moeten kijken wat je het allerbelangrijkst vind. Misschien is het een mogelijkheid om bekabeld te gaan werken. Dat zal waarschijnlijk al een stuk schelen!

Hoi @Jiske_  wat wel vreemd is, is dat ik nu een snelheid van 65 Mbit/s (download) en 10 Mbit/s (upload) haal. (bekabeld en zonder dat er andere gebruikers zijn of ITV ingeschakeld is, ik heb namelijk een Gigabit Ethernet netwerk in mijn huis).

Zowel de website van KPN (bij de info over KPN Hussel) en ook de DSL Link information in mijn modem geven aan dat er op onze VDSL lijn een attainable rate is van 15,8 Mbit/s en 76,6 Mbit/s. Dat is niet heel veel sneller, maar toch wel iets sneller. Op de website staat dat ik gebruik kan maken van die snelheid als ik overstap naar KPN Hussel? Maar dat klopt dus niet?

Reputatie 5
Badge +7

In dit geval heeft je huidige abonnement een hogere snelheid dan het Hussel contract. Technisch is er 72Mbit/s mogelijk. Dat kan je op de site die al genoemd is door @Joep1965 ook zelf bekijken. Dat is de technisch haalbare snelheid. Of je dan op een Hussel abonnement of je huidige contract zit heeft geen invloed. 

Bij DSL is het zo dat de snelheid langzaam minder wordt naarmate de afstand en dus Attenuation groter wordt. Wij kunnen de verbinding op afstand controleren en verbeteren, hiervoor kan je de service tool traag bekabeld internet doorlopen. Laat je me weten of dit effect heeft?

 

Hoi @Jiske_ die service tool werkt top. Ik haal nu bekabeld 74,33 Mbit/s down en 15,9 Mbit/s up en via de WiFi (heb ook de WiFi verbetering nog even opgestart) nu 67,9 Mbit/s down en 15,1 Mbit/s up. Het mag dan wel langzamer zijn dan kabelinternet, ik blijf toch nog even bij KPN.

Bedankt voor je hulp! Groet, Albert

Reputatie 5
Badge +7

Super @albert78! Kleine verschillen kunnen veel uitmaken :slight_smile: Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen hoor ik het graag!

Reputatie 7
Badge +10

Dag @albert78 Op zich klopt het dat KPN begonnen is om in Zeeland ook glasvezel tot in de woning te gaan aanleggen. Yerseke en Tholen zijn daarbij bekend. In Tholen zijn we klaar, in Yerseke nog bezig.

Er komen zeker nog andere plaatsen bij maar pas zodra we ergens gaan beginnen wordt dat grootschalig gecommuniceerd (ook via kranten en dergelijke). In een eerder bericht werd al aangegeven dat je je kan abonneren op een nieuwsbrief van KPN Netwerk NL. Als je dat doet krijg je inderdaad als eerste te horen wanneer jouw woonplaats Kapelle/omgeving aan de beurt is.

Bedankt @Ward_ ik heb me zojuist ingeschreven.   Hopelijk in de loop van volgend jaar glasvezel. ;-) Groet, Albert

Reageer