Beantwoord

Pair bonding niet aangepast in centrale?

• 11 mei 2016
  • 4 reacties
  • 330 keer bekeken

Beste,

Wij zijn augustus 2015 verhuisd en hebben ons KPN-pakket meegenomen vanuit ons oude adres.
Op ons oude adres, één straat verder, hadden we onze aansluiting middels pair bonding lopen. Geen problemen; 2 ontvangers op HD en de internetsnelheid was prima (WiFi, snelheid nooit getest overigens).

Op ons nieuwe adres zijn de ervaringen anders;
geen HD meer op beide ontvangers en een lage internetsnelheid, 16-20Mbit/s. Op WiFi schommelt het tussen de 0,84Mbit/s (down) en 13,71Mbit/s.

De monteur had ons bij de verhuizing al doorgegeven dat op het nieuwe adres geen pair bonding was ingeschakeld. En dat ook HD was uitgeschakeld vanwege de lage snelheid. Pair bonding moest ik via de klantenservice opnieuw regelen. De monteur heeft overigens toen wel al de aansluiting in de meterkast vervangen zodat we alleen nog maar de Y-kabel t.z.t. hoefde in te pluggen.

Vanmiddag even wat tijd vrij gemaakt om te bellen met de klantenservice.
De aardige agent had helaas nog nooit gehoord van pair bonding.
Na wat navraag heeft ze e.e.a. kunnen controleren in ons pakket.
Het stond al op VDSL.
Doorgegeven dat ik na het gesprek dan de Y-kabel zou installeren.
Eerst nog even gevraagd of er al tenminste 1 ontvanger op HD ingesteld kon worden.

Y-kabel is nu ingeplugd. HD ingesteld op ontvanger, modem en ontvangen opnieuw opgestart. Maar helaas geen verschil in internetsnelheid en geen HD.

Mijn pakket staat wel op VDSL, maar waarschijnlijk ben ik op mijn nieuwe adres (nog altijd) niet omgeschakeld in de centrale.

Kunnen jullie dit controleren voor mij?

Alvast erg bedankt!

MVG Dimitri

icon

Beste antwoord door Joran 14 mei 2016, 10:50

Pairbonding bleek niet mogelijk, maar gisteren is de verbinding direct omgezet naar Vectoring :)

Type verbinding

VDSL (Vectoring)

Haalbare bitrate down

116305.0

Haalbare bitrate up

37832.0

Actuele bitrate down

111072.0

Actuele bitrate up

33030.0

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag , welkom op het forum! Flink balen dat de verhuizing zo moeizaam verloopt. Ik moet toegeven dat ik me zorgen maak dat de verbinding niet direct is omgezet. We proberen altijd op de snelst mogelijke verbinding te leveren. In jouw geval dus pairbonding. Door de snelheid die je nu haalt vraag ik me af of de afstand misschien net te groot is geworden.

Ik ga dit natuurlijk voor je nakijken, misschien valt het allemaal mee. Reageer je op mijn privébericht? Dan kom ik hier op terug.

Dankjewel ! Ik heb je het pivé-bericht gestuurd. MVG Dimitri

, heel erg bedankt voor je snelle acties! Top! MVG Dimitri

Reputatie 7
Badge +28
Pairbonding bleek niet mogelijk, maar gisteren is de verbinding direct omgezet naar Vectoring :)

Type verbinding

VDSL (Vectoring)

Haalbare bitrate down

116305.0

Haalbare bitrate up

37832.0

Actuele bitrate down

111072.0

Actuele bitrate up

33030.0

Reageer