Pairbonding

• 25 november 2013
  • 7 reacties
  • 3045 keer bekeken

Hallo,

Ik vroeg mij of pairbonding mogelijk is op mijn adres.

Postcode: **** **

Huisnr: **

Wat zal in dit geval de maximaal haalbare snelheid worden?

Met vriendelijke groet,

Yanic

Note:

Bericht bewerkt door Admin in het kader van het privacybeleid op het Forum

7 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Beste Yanic,

Ik heb het voor je uitgezocht, maar op het opgegeven adres is helaas geen pairbonding mogelijk. De maximaal haalbare snelheid op dat adres is 8-12 Mbps.

Met vriendelijke groet,

Jessica

Beste Jessica, 

Ik heb een foto gemaakt van ons ISRA punt en daarop zie ik een aantal vrije lijnen. Kunnen jullie door middel van pairbonding geen gebruik maken van die extra lijnen zodat ik een snellere internet verbinding kan krijgen?

Met vriendelijke groet,

Yanic

ISRA punt.jpg

Reputatie 7
Pairbonding moet ook in de wijkcentrale mogelijk zijn en dat is lang nog niet voor alle centrales geregeld.

Maar KPN is bezig een flink aantal straatkasten aan te passen waarbij pairbonding naar ik begrepen heb mogelijk wordt van de straatkast naar een huisadres. Misschien zit jouw straatkast daar ook tussen. Er is voor zover ik weet helaas geen publiek beschikbare lijst met de straatkasten die aangepast worden.

Via de website van tweakers kun je controleren wanneer jouw wijkkast aan de beurt is: http://tweakers.net/nieuws/92482/veel-kpn-klanten-krijgen-binnen-anderhalf-jaar-hogere-vdsl-snelheden.html 

Bij mij worden een groot aantal kasten in de buurt vervangen, alleen op mijn straat zie ik nog niets staan.

Reputatie 7
Nou, da's dan jammer: zodra ik de eerste twee cijfers van mijn postcode invoer is de lijst al leeg 😞 't Was ook te mooi om waar te zijn, want bij ons ligt nog geen millimeter glasvezel, dus ook voor die straatkasten zou flink gegraven moeten worden. En "echt" (FTTH) glasvezel komt hier de komende jaren helemaal niet, heb ik begrepen. Ziggo heeft hier min of meer een monopoliepositie en onze gemeente vindt dat wel best zo. Bij een (kleinere) buurgemeente zijn ze net begonnen met de inschrijvingen voor glasvezel, benieuwd of ze de 30% gaan halen.

Gelukkig heb ik onlangs pairbondig gekregen en daarmee haal ik net de 40 Mb/s van mijn abo, maar meer is altijd beter, toch?

Zeker,

Bedankt voor jullie antwoordt

Ps, onze wijkkast staat er ook niet tussen.

Mijn straat stond er ook niet tussen, maar er stonden wel kasten bij die in de buurt vervangen zouden worden. Ik heb van KPN zelf begrepen dat het 1-6 maanden duurt voordat de kast aangepast wordt aan VDSL. 

Reageer