Pairbonding

• 26 maart 2014
  • 9 reacties
  • 2416 keer bekeken

Badge
Ik heb al een tijdje het premiumpakket van KPN. Helaas met slechts 50Mb, de max snelheid op één pair. Ik heb echter wel 2 pairs in mijn huis liggen. Wanneer wordt pairbonding mogelijk in mijn regio?

9 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Woon je naast de wijkkast ?
Wat staat er in je modem ?
Gegevens van 1 lijn of 2 ?
Badge
De straatkast staat een paar 100m verderop, op zicht afstand zelfs. Ik heb 2 koper pairs, maar er is er maar één in gebruik voor de VDSL - wel mooi ingeregeld op 52Mb omdat die straatkast zo dichtbij staat. Technisch was pairbonding een jaar geleden niet mogelijk, ik zoek naar een update.

Reputatie 7
Omdat Premium tegenwoordig tot 80 Mb/s gaat worden nieuwe Premium-abo's eigenlijk alleen nog afgesloten op adressen waar PB mogelijk is én waarbij de gezamenlijke snelheid over beide aderparen meer dan 40 Mb/s oplevert. Om te kunnen controleren of PB bij jou mogelijk is zou je dus de postcode check kunnen doen. Mocht daar uitkomen dat Premium niet (meer) mogelijk is dan heb je nog niet de mogelijkheid voor PB. In dat geval heb je "geluk" dat je nog het "oude' Premiuma-bo hebt en 50 Mb/s haalt want nu zou je hooguit een Standaardabo kunnen afsluiten met max. 40 Mb/s voor internet (het resterende deel van de bandbreedte zou dan wel voor iTV en telefoon gebruikt worden).

Geeft de check aan dat je wel nog steeds Premium kunt afsluiten dan zou je de KS kunnen bellen en vragen of je aansluiting naar PB overgezet kan worden. Wellicht dat een webcaremedewerker meeleest.

Badge
Dank voor je antwoord, ik zou toch ook graag een antwoord van KPN willen hebben. Vorig jaar kreeg ik het volgende antwoord:

Excuses, ik was onvolledig in mijn antwoord. Ondanks ik wel 2 lijnen kan zijn op je adres, is er geen pairbonding mogelijk, dit geeft de geschatte snelheid in principe ook al aan. De oorzaak is dat de centrale waar je op dit moment op aangesloten zit hiervoor nog niet gereed is, of er simpelweg niet genoeg plek is voor pairbonding. Er wordt ook aangegeven dat dit in ieder geval op korte termijn nog niet zal veranderen.Dus de vraag is - is die termijn al over?

Reputatie 5
Badge +11
Dag Wilcheese, 

Ik kijk natuurlijk graag voor je of dit inmiddels op de planning staat. Kun je me daarvoor jouw postcode/huisnummer, naam van contractant en mobiel telefoonnummer in een privébericht sturen? Ik kom dan zo snel als mogelijk bij je terug met een reactie. 

Fijn weekend allemaal! 

Burhan

Badge
Hoi Burhan, dank voor je snelle antwoord op mijn prive bericht. Jammer dat de pairbonding niet mogelijk is, vraag me wel af waarom - KPN heeft tenslotte onlangs in Utrecht het hele netwerk geupgrade.

Op dit moment heb ik een erg stabiele 50Mb verbinding dus op zich ben ik tevreden, maar zou nog tevredener zijn als ik 80Mb haal 😉

Reputatie 4
Badge +3
Zelf heb ik het Alles in een Thuis standaard pakket met PairBonding

In totaal haal ik 32 mbps down. en 4 mbps upl.

En KPN is al bezig met de upgrade in andere steden.
Hallo Webcare,

Ik heb een VDSL2 verbinding via een wijkcentrale op ca 1,6KM afstand die een behoorlijke lage uploadsnelheid heeft.

Ik hoop dat het wijkkastje waar mijn verbinding op is afgemonteerd op termijn wordt aangesloten op een glasvezelaansluiting zodat uploadsnelheden van 5Mb/s en hoger beschikbaar worden.

Is er iets bekend over postcode 3025XJ? Ik zou heel graag willen weten of er bijvoorbeeld iets op de planning staat voor de komende 12 maanden met betrekkking tot deze postcode (zo ja, wanneer dan ongeveer?)

Reputatie 7
Je kunt hier je gegevens invullen en dan krijg je met een dag of 14 een bericht met de planning voor jouw adres.

Reageer