Beantwoord

Pairbonding

• 4 augustus 2015
  • 13 reacties
  • 461 keer bekeken

Ik er licht aan het eind va de tunnel?

Ik woon in het buitengebied van Hulshorst, ongeveer 600 meter vanuit het centrum. In de kern van Hulshorst is vorig jaar een glasvezelnetwerk door Reggefiber aangelegd. De internetsnelheid die ik op dit moment door KPN geleverd krijg is 1MB/s maximaal download en 0,7MB/s maximaal upload terwijl er 600 meter verderop in de kern van Hulshorst tot 120MB/s wordt geleverd. Ik begrijp dat het aanleggen van een glasvezelverbinding naar mijn huis wellicht te duur is, maar nu begreep ik eerder vandaag van KPN dat er ook een techniek is die FTTC heet waardoor ik alsnog sneller internet op mijn adres zou kunnen krijgen. ( Pairbonding?/Factoring?). Wat moet ik doen om in aanmerking te komen voor pairbonding?  Ik ben best bereid extra te moeten betalen voor sneller internet.

Admin: topic verplaatst naar juiste board 

icon

Beste antwoord door Tim 7 augustus 2015, 14:02

Beste hevertse,

Ik ben bang dat ik je inderdaad weinig goed nieuws kan brengen. Ik heb jouw aansluiting kunnen vinden. De koperkabel is in totaal 4+ kilometer lang van de centrale naar de kabelverder. Vanaf de kabelverdeler naar uw adres is ook nog eens één kilometer. Op deze afstand is alleen ADSL mogelijk zoals je met de huidige verbinding al hebt. Misschien dat in de toekomst een glasvezel kabel naar de kabelverdeler wordt getrokken, dan zou bijvoorbeeld VVDSL voor u mogelijk kunnen zijn!

Als ik uw locatie bekijk, lijkt mij dat de hele straat niet is doorgetrokken. De oneven huisnummers tot 33 hebben inderdaad al wel glasvezel. De netwerkbeheerder heeft waarschijnlijk berekend dat deze investering niet snel terug verdiend zou worden of zijn er weinig aanmeldingen geweest bij de inventarisatie.

Het is echter ook mogelijk om zelf een offerte aan te vragen voor een glasvezel aansluiting. Dit kan via mijnaansluiting.nl. Het aanleggen van één kilometer glasvezel is vrij prijzig dus schrik niet van de offerte. Je zou vervolgens bijvoorbeeld met de andere bewoners kunnen kijken of jullie die kosten bijvoorbeeld samen betalen.

Er worden soms wel eens bewoners initiatieven opgestart. Wanneer er voldoende handtekeningen kunnen worden verzameld zou Reggefiber wellicht de kosten op hun willen nemen. U kunt ook uw interesse kenbaar maken via eindelijkglasvezel.nl. Als u de postcode check doet, kun je je aanmelden voor de nieuwsbrief. Hier staat de volgende tekst bij:

"Laat uw interesse weten en meld u aan voor de nieuwsbrief. Indien er in uw wijk veel interesse ontstaat, komen wij mogelijk sneller naar u toe."

Heel veel succes. Vanuit KPN kan ik verder weinig voor je doen :(

Als er vragen zijn, lees ik deze graag!

Met vriendelijke groet,

Tim

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Je kan hier checken of er iets mogelijk is: https://thd-fpi-info.fourstack.nl/

Ook zie je daar de geplande upgrades (indicatie).

Robin
Reputatie 7
Wat heeft dit met PREPAID te maken (daar is het gepost)? :S

Admin; gaarne naar 'internet' over hevelen ;)

Hi Robin,

Dank voor je antwoord. Deze link bevestigt dat de internetsnelheid op mijn huisadres 1 Mbit/s is. Er staat tevens bij dat "ISDN niet mogelijk is bij VDSL en Bonding". Ik ben een complete leek wat deze terminologie aangaat... Aan de rechterkant staat Wat: FttH met daaronder beschikbaar:  X. Ik neem aan dat dit betekent dat FttH niet beschikbaar is. Er staat tevens dat er geen geplande upgrades zijn gevonden.

Hoe kan ik er nou toch voor zorgen dat ik internet met een hogere snelheid krijg? Ik vind de 1Mbit/s onacceptabel laag. Ik kan niet vanuit thuis werken en ook mijn kinderen moeten steeds meer internet gebruiken voor hun school. Hoe kan ik er voor zorgen dat pairbonding vanuit Hulshorst voor zowel mij maar ook voor andere bewoners beschikbaar komt? Ik heb geen flauw idee wat pairbonding kost, maar omdat glasvezel miet wordt aangeboden door Reggefiber lijkt mij pairbonding het enige alternatief om mijn internetsnelheid te verhogen.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Eigenlijk denk ik niet dat PairBonding de oplossing is.

Je gebruikt nu ADSL(2+) en PairBonding kan alleen bij VDSL. Op deze afstand zou VDSL slomer zijn dan ADSL(2+) en met PairBonding verdubbel je dit alleen maar. Je zal dus rond dezelfde snelheid uitkomen, als dan niet lager.

FTTH niet beschikbaar, betekent dat je geen glasvezel kan, maar dat wist je al.

De melding "ISDN..." heeft iedereen. ISDN kan alleen met ADSL(2+)

Ik verwacht dat je helaas nog even met 1Mbit moet werken 😞 en dat je de fourstack site in de gaten kan houden in de hoop dat er een VVDSL(BR) upgrade komt. Dit is m.i. de beste oplossing.

Misschien dat een WebCare medewerker nog weet van een upgrade o.i.d. die niet weergeven wordt. (WebCare reageert binnen 5-8 dagen vanwege vakantie drukte)

Robin
Reputatie 7
Ik neem aan dat je nu tv hebt via kabeltelevisie? Heb je bij hen al geïnformeerd naar de op jouw adres beschikbare snelheid? Die is meer dan waarschijnlijk hoger dan KPN je momenteel kan bieden.

Ik wil je niet weg hebben bij KPN, maar soms...

Onderwerp door Admin verplaatst naar 'internet'.

Hi Robin,

Vreemd, omdat PairBonding als oplossing werd aangedragen door Reggefiber in het gesprek welke ik eerder vandaag met ze heb gehad. Wellicht heb ik het verkeerd begrepen, maar ik ging er van uit dat door middel van PairBonding het glasvezelsignaal welke we in de kern van Hulshorst hebben zou worden geconverteerd naar het kopernetwerk welke we buiten de kern van Hulshorst hebben. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit een nog lagere snelheid zou opleveren dan de 1MBit/s welke ik op dit moment krijg, ( Er van uitgaand dat de pairbonding vanuit Hulshorst kan wordt geleverd). Nu krijg ik mijn ADSL signaal vanuit een verdeelpunt/werkcentrale in Hierden welke op 5km van Hulshorst ligt. 

Wat is VVDSL? Moeten hier ook kabels voor worden gegraven, of is dit een signaal welke ik via mijn koperlijntje binmnen ga krijgen?

Mvg,

Henk 

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Wat ik noemde in mijn vorige bericht is een Buitenring. Dit is een soort "extra" wijkcentrale.

Normaal ligt er glasvezel tot de centrale. En heb je dus 5km koper. Hierdoor is de snelheid erg laag. Als KPN besluit een Buitenring te plaatsen dichter bij je huis zal die 5km dus veel minder worden en de snelheid hoger. Ook zal je dan gebruik kunnen maken van VVDSL, waar in de meeste gevallen (afhankelijk van afstand) veel hogere snelheden mee gehaald worden. 

KPN moet hier dus voor graven, maar er niet bij en om je huis.

Maar dit is voor zover je vertelde nog niet gepland (te zien op de fourstack site).

Pair bonding betekent gewoon 2 signalen in plaats van 1 (een verdubbeling van snelheid). Maar dit is niet mogelijk met ADSL.

Robin

Bedankt 

Hi Peter,

Nee, ik heb TV via de schotel. Nu blijkt CanalDigitaal te hebben geexperimenteerd met internet via de schotel, maar zij zijn er mee gestopt doordat er onvoldoende animo voor deze dienst was. Het liefst heb ik Internet via KPN, maar op dit moment wordt mij door KPN verteld: "Meneer, het verbaasd ons dat u nog signaal heeft...U zit wel erg ver van een distributiepunt..) Terwijl ik maar 600/700 meter woon vanuit de kern van Hulshorst waar gewoon glasvezel beschikbaar is.

Hi Robin,

Bedankt.

Enig idee wat er voor nodig is om een extra buitenring te laten plaatsen door KPN/Reggefiber. Kan de gemeente hier een rol in spelen? Moeten 'boze' buitengebied bewoners vooral KPN gaan bellen? Kan KPN een haalbaarheidsonderzoek doen naar zo'n buitenring? Ik kan me voorstellen dat zo'n buitenring een investering vraagt van KPN die ze terug willen verdienen.

Reputatie 7
Internet via satelliet wordt nog wel aangeboden door andere providers. Bijvoorbeeld Hertzinger. Snelheid i.i.g. hoger dan wat je nu hebt. (alleen de vertraging van enkele seconden voor het signaal naar en van de satelliet 😉 ). Geen honderden Euro's, maar er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan. Dat moet je afwegen.

Ik wil je niet weg hebben bij KPN, maar soms...

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Je kan zeker even overleggen met de gemeente. Bellen met de KS heeft zo goed als geen nut.

WebCare zal ook binnenkort reageren dus misschien dat zij nog iets weten of kunnen doen

En zoals  zegt zou je kunnen kijken naar Coax of Satteliet internet

Robin

Reputatie 5
Badge +11
Beste hevertse,

Ik ben bang dat ik je inderdaad weinig goed nieuws kan brengen. Ik heb jouw aansluiting kunnen vinden. De koperkabel is in totaal 4+ kilometer lang van de centrale naar de kabelverder. Vanaf de kabelverdeler naar uw adres is ook nog eens één kilometer. Op deze afstand is alleen ADSL mogelijk zoals je met de huidige verbinding al hebt. Misschien dat in de toekomst een glasvezel kabel naar de kabelverdeler wordt getrokken, dan zou bijvoorbeeld VVDSL voor u mogelijk kunnen zijn!

Als ik uw locatie bekijk, lijkt mij dat de hele straat niet is doorgetrokken. De oneven huisnummers tot 33 hebben inderdaad al wel glasvezel. De netwerkbeheerder heeft waarschijnlijk berekend dat deze investering niet snel terug verdiend zou worden of zijn er weinig aanmeldingen geweest bij de inventarisatie.

Het is echter ook mogelijk om zelf een offerte aan te vragen voor een glasvezel aansluiting. Dit kan via mijnaansluiting.nl. Het aanleggen van één kilometer glasvezel is vrij prijzig dus schrik niet van de offerte. Je zou vervolgens bijvoorbeeld met de andere bewoners kunnen kijken of jullie die kosten bijvoorbeeld samen betalen.

Er worden soms wel eens bewoners initiatieven opgestart. Wanneer er voldoende handtekeningen kunnen worden verzameld zou Reggefiber wellicht de kosten op hun willen nemen. U kunt ook uw interesse kenbaar maken via eindelijkglasvezel.nl. Als u de postcode check doet, kun je je aanmelden voor de nieuwsbrief. Hier staat de volgende tekst bij:

"Laat uw interesse weten en meld u aan voor de nieuwsbrief. Indien er in uw wijk veel interesse ontstaat, komen wij mogelijk sneller naar u toe."

Heel veel succes. Vanuit KPN kan ik verder weinig voor je doen :(

Als er vragen zijn, lees ik deze graag!

Met vriendelijke groet,

Tim

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Mooi hoor, die bewoners initiatieven. Reggefiber vertelde me laatst (1-2maand terug) dat ze daar niet meer aan deden en ik gewoon maar de postcode tool moest gebruiken.
Beetje jammer

Robin

Reageer