Beantwoord

Pairbonding

• 18 april 2016
  • 9 reacties
  • 292 keer bekeken

Beste KPN Webcare,

Graag zou ik willen weten of pairbonding bij mij mogelijk is op mijn alles in 1  pakket.

Groet,

Daan van Dooren

icon

Beste antwoord door wjb 19 april 2016, 01:07

Voor pairbonding moeten er twee aderparen van jouw woning naar de centrale lopen.

Als op die site niet aangegeven wordt dat pairbonding mogelijk is, dan is er vrijwel zeker helaas maar één aderpaar aanwezig.

Houdt die site wel in de gaten en met name als je niet te ver van een wijkcentrale af woont. KPN is druk bezig om de snelheid over koper te verbeteren met VVDSL aansluitingen waarmee zelfs over één aderpaar zeer behoorlijke snelheden gerealiseerd kunnen worden. Mocht er op jouw adres een upgrade gepland worden dan zal dit op die site komen te staan.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Heb je al gekeken wat gezegd wordt op https://netco-fpi-info.fourstack.nl?

Als daar een snelheid bij bonding vermeld wordt, dan zou het mogelijk moeten zijn.

Helaas. daar staat niks bij mij. Dacht dat dat was omdat het nog niet aanstaat. Maar begrijp ik goed dat als daar niks staat het ook niet mogelijk is?

Dank je wel alvast.

Reputatie 7
Voor pairbonding moeten er twee aderparen van jouw woning naar de centrale lopen.

Als op die site niet aangegeven wordt dat pairbonding mogelijk is, dan is er vrijwel zeker helaas maar één aderpaar aanwezig.

Houdt die site wel in de gaten en met name als je niet te ver van een wijkcentrale af woont. KPN is druk bezig om de snelheid over koper te verbeteren met VVDSL aansluitingen waarmee zelfs over één aderpaar zeer behoorlijke snelheden gerealiseerd kunnen worden. Mocht er op jouw adres een upgrade gepland worden dan zal dit op die site komen te staan.

Dan ben ik de sjaak vrees ik. Er staat nu dus niks ingevuld bij het kopje pairbonding. Wel dat ik max 16 mbit moet halen met VDSL. Maar ja, dat haal ik bij lange na niet (ook niet wired rechtstreeks op modem).... 10 Mbit is wel de max.

Daarnaast: upgrade gepland in Q1 2017 (en maand geleden q4 2016 en 3 maanden geleden nog q2 2016).

Reputatie 7
Badge +30
Kan je eens inloggen op het modem en de DSL statistieken plaatsen?
Voila:

Link Status Up Showtime 6 h 40 min 29 s Modulation Type VDSL Actual Rate(Up/Down) 1873/10264 kbps Attainable Rate(Up/Down) 1952/15760 kbps Noise Margin(Up/Down) 6.5/6.1 dB Line Attenuation(Up/Down) 0/29.2 dB Output Power(Up/Down) 12.1/18.9 dBm Data Path(Up/Down) Interleaved/Interleaved Interleave Depth(Up/Down) 69/257 Interleave Delay(Up/Down) 7/16 ms INP(Up/Down) 2/4 symbols Profile 8b CRC Errors(Up/Down) 1/11 FEC Errors(Up/Down) 0/15994  
Reputatie 7
Badge +30
Die 15Mbit is iets wat te hoog gegrepen maar meer dan 10 moet wel kunnen. Maar het lijkt er op dat de kwaliteit niet hoog genoeg is.

Nu zou je heel veel kunnen gaan vogelen om die paar extra Mbit te kunnen krijgen maar persoonlijk zou ik wachten (al duurt het nog lang) tot de VVDSL upgrade

Robin
Hi Robin,
Dank je wel. Vrees dat je gelijk hebt. Maar begrijp ik goed dat pairbonding geen optie is?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Op dit moment niet. Dit kan twee redenen hebben, of je hebt geen 2 aderparen of de centrale kan dit niet aan.

Aangezien je bij de VVDSL upgrade op een andere 'centrale' wordt aangesloten kan het zijn dat je daarna wel Pair Bonding kan.

Robin

Reageer