Beantwoord

pairbonding

  • 14 september 2012
  • 8 reacties
  • 9408 keer bekeken

eerder heb ik al een vraag gesteld of pairbonding bij ons mogelijk was.

Deze vraag heb ik gesloten omdat ik toen via een interne vraag het antwoord had gekregen dat dit door de afstand (1650 mtr) niet mogelijk was.

nu betwijfel ik of dit werkelijk zo is. daar er op grotere afstanden ook pairbonding wordt toegepast.

Heb via 0800-0402 de vraag gesteld, maar kreeg een onduidelijk antwoord.

Het kwam er op neer dat hij dat eigenlijk niet kon zien omdat ik al een alles in 1 standaard pakket had en er op ons adres geen premium aanvraag mogelijk is.

(wordt dus vermoedelijk zo gecheckt)

Volgens mij moet pairbonding bij ons gewoon mogelijk zijn.

Wij hebben namelijk al een vdsl verbinding, en hebben 2 aderparen.

Mijn vraag dus : is Pairbonding op ons adres te realiseren?

Mocht u aanvullende informatie wensen laat u mij dat dan weten dan stuur ik u dit in een persoonlijk bericht.

icon

Beste antwoord door Cornelis 25 september 2012, 14:47

Beste thewul,

U kunt bellen met 0800-0402 (gratis) en daar navraag doen omtrent de mogelijkheid van pair-bonding.

Wij kunnen vanuit het Forum niet inzien waar en wanneer het mogelijk is op welke plaats.

Meer informatie over pair-bonding vind u hier.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Ja helaas, hier net zo ...:(

Helaas, pairbonding is op mijn adres niet mogelijk. Glasvezel van KPN? Dat gaat nog 10-15 jaar duren.

Tenzij ze misschien gebruik gaan maken van een netwerk van een andere eigenaar (CIF), maar dat zal niet, gezien hun relatie met Reggefiber. Eigenaar van het glasvezel wat hier in de toekomst komt is CIF (duurt ook nog járen...)

=

Reputatie 7
Zoals ik al eerder aangaf: maatgevend is of KPN zelf vindt dat er voldoende capaciteit vrij is in de wijkcentrale. Of je zelf twee aderparen in je meterkast hebt maakt niet uit, die heb ik ook. Of KPN vindt dat pair bonding mogelijk is kun je zien via de postcode check. Is die positief voor Premium dan is pair bonding mogelijk en anders niet.

En je hebt volgens de KS pas recht van klagen als je snelheid lager is dan de snelheid van het lagere abo. Bij Standaard moet je dus minimaal 8 Mb/s kunnen halen (want dat is het maximum van Instap. Ik haal zelf ook hooguit 15 Mb/s en als er voldoende capaciteit zou zijn in de wijkcentrale (een andere wijkcentrale in dezelfde gemeente heeft dat wel, daar is Premium mogelijk) zouden ze bij mij pair bonding inregelen omdat ik duidelijk ook lager zit dan de helft van het maximum van Standaard. Helaas ...

Thanks.

Dat kan ik allicht doen. Hoopte alleen dat iemand ervaring had met pairbonding op 3.5-4.0km afstand.

=


Reputatie 7
Badge +3
Beste thewul,

U kunt bellen met 0800-0402 (gratis) en daar navraag doen omtrent de mogelijkheid van pair-bonding.

Wij kunnen vanuit het Forum niet inzien waar en wanneer het mogelijk is op welke plaats.

Meer informatie over pair-bonding vind u hier.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Hi,

Hierop ooit nog iets op gehoord?

Vermoedelijk niet.

Voor mij is dat pairbonding een beetje vaag: op welke afstand tot de wijkcentrale heeft het nog zin?

Ik bedoel, als je ergens tussen de 3.5-4.0km van de centrale zit en je wint misschien enkele Mb/s aan snelheid, maar moet wel haast het dubbele betalen...

grtn

=

Beste Henk2304,

Bedankt voor een uitleg maar dat is niet wat ik zoek als antwoord, al heeft uw antwoord wel goede punten.

Graag zie ik een antwoord tegemoet van een KPN Webcare specialist.

Er wordt namelijk in een eerder bericht verwezen naar 0800-0402 maar ook daar blijkt geen echt antwoord vandaan te komen.

Even terugkomend op jou reactie betreffende de KS.

Zelf vind ik dit een niet steekhouden argument van de KS,  of iedereen of niemand.

Ik krijg momenteel ook minder dan de helft van de maximaal haalbare internetsnelheid, dan zeggen ze ook niet , dan maar niemand.

Als er een (te) lage snelheid beschikbaar is op het aangeboden abonnement en dit is op te lossen door pairbonding dan moet je dit toepassen.

Nu wordt het aangeboden om met maximale snelheden te concureren maar worden de bestaande klanten dan toch een beetje "vergeten".

Bestaande klanten "vergeten" is één van de slechtste stragtegiën voor een bedrijf om je omzet en toekomst te continueren.

Dus KPN Webcare specialist, graag uw antwoordt.

-Is pairbonding op ons adres mogelijk?

-Er zijn 2 aderparen (en in het verleden ook beide apart gebruikt voor verschillende providers).

-Wij hebben een vdsl2  ITU-T G.993.2 (volgens modem)

Reputatie 7
Als op jouw adres Premium (80/8 Mb/s) mogelijk is (postcodecontrole kun je zelf doen) is ook pair bonding (PB) mogelijk. Dit hangt niet zozeer af van de afstand maar voorval van het aantal nog beschikbare poorten (aderparen) in de wijkcentrale waarop je bent aangesloten. Zo is het mij door een zeer hulpvaardige medewerker van de KS uitgelegd. De beschikbare capaciteit moet groot genoeg zijn om voor iedereen die dat wil PB in te stellen. Als ze voor één klant PB instellen moeten ze dat voor alle klanten kunnen instellen, vandaar. En er moeten ook nog voldoende poorten overblijven voor nieuwe klanten. Dus als nu al zeg ongeveer de helft van het aantal poorten in gebruik is is voor die wijkcentrale PB niet mogelijk. Helaas is dat bij mij het geval.

Reageer