Vraag

Pairbonding

  • 4 March 2021
  • 10 reacties
  • 125 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb nu een TFT abonnement. Omdat ik behoefte heb aan een hogere (upload) snelheid, denk ik er aan mijn abonnement om te zetten. In de ‘MijnKPN’ omgeving wordt deze mogelijkheid aangeboden. Omdat ik een VDSL verbinding heb, zal dit via pairbonding moeten gebeuren. Op ditzelfde forum lees ik terug, in recente posts, dat deze ‘upgrades’ voorlopig niet worden uitgevoerd.

Ik heb gebeld met 0800-0402 voor meer informatie. De servicedeskmedewerker van KPN geeft echter aan dat een upgrade geen probleem is en dat, wanneer ik opdracht geef, de werkzaamheden thuis gewoon worden uitgevoerd.

Om niet in een vervelende situatie zonder internet te komen, hoop ik dat een webcare medewerker duidelijkheid kan geven...

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Een monteur kan in je huis inderdaad dan de aansluiting wijzigen. Echter heb je daar weinig aan 😉 want KPN sluit geen pair bonding aan in de straatkasten vanwege corona.

Dus ik zou voorlopig wachten. Wat voor snelheid geeft My KPN aan als max?

Reputatie 1

Bedankt voor je reactie. Volgens MijnKPN moet ik 200 mbps kunnen aanvragen. Omdat ik een vvdsl klant ben, ben ik er vanuit gegaan dan pairbonding noodzakelijk is. 

Ik heb in het forum gelezen dat pairbonding nu niet uitgevoerd wordt. Volgens de servicedesk moet het echter geen probleem zijn en komt er geen monteur aan te pas bij mij thuis. 

Omdat ik nu een leuke actie korting kan krijgen, wil ik het graag aanvragen. Ik dan wel alle onzekerheden uit de weg gaan :slight_smile:. Het internet is immers in deze tijd meer dan onmisbaar!

 

 

 

Uit fourstack: 

 

Reputatie 1

:slight_smile:  Ik geloof dat ik hem snap. Ik heb te snel aannames gedaan. Ik denk dat de 200mbps hier middels vplus wordt gedaan. Dan hoeft er van pairbonding inderdaad geen sprake te zijn. 

Helaas lees ik in diverse artikelen op het internet dat vplus met één aderpaar niets extra oplevert m.b.t. de upload. Dat is dan weer jammer. Daar was het grotendeels om te doen.

Reputatie 7
Badge +24

Mooi plaatje, dat donkere plaatje. Hou er wel ff rekening mee dat 50 euro voor 200 mbit alleen internet is. Zonder tv dus. Er komt nog 10 euro bij voor 1 tv zonder opnemen. En nog 5 euro voor een 2de tv, opnemen is dan gratis. En bellen is 2 euro.

Reputatie 1

Goed dat je de opmerking maakt! Ik had het zelf al gezien. Je ziet ook dat het TFT abbo eigenlijk €56.14 kost. De ‘upgrade’ gaat me rond de €62,- kosten. uitgaande van dezelfde opties.

Het is een paar euro meer, dus het moet me wel wat opleveren.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Als u nu verlengd en u krijgt echt vele jaren lang 5 euro korting per maand, dan bent u op de lange duur beter af als een nieuwe klant met welkomstkorting of gratis SuperWiFi's…

Zorg dat je dat verlengen in 1× goed doet. Als je over 2 maanden toch nog weer wat wil wijzigen, dan raak je die 5 euro korting weer kwijt als je pech heb.

Reputatie 7
Badge +9

:slight_smile:  Ik geloof dat ik hem snap. Ik heb te snel aannames gedaan. Ik denk dat de 200mbps hier middels vplus wordt gedaan. Dan hoeft er van pairbonding inderdaad geen sprake te zijn. 

Helaas lees ik in diverse artikelen op het internet dat vplus met één aderpaar niets extra oplevert m.b.t. de upload. Dat is dan weer jammer. Daar was het grotendeels om te doen.

 

Je kan natuurlijk altijd de overstap maken ;) en als het niet bevalt met de upload, later zodra het weer kan pair bonding laten aansluiten?

Reputatie 1

:slight_smile:  Ik geloof dat ik hem snap. Ik heb te snel aannames gedaan. Ik denk dat de 200mbps hier middels vplus wordt gedaan. Dan hoeft er van pairbonding inderdaad geen sprake te zijn. 

Helaas lees ik in diverse artikelen op het internet dat vplus met één aderpaar niets extra oplevert m.b.t. de upload. Dat is dan weer jammer. Daar was het grotendeels om te doen.

 

Je kan natuurlijk altijd de overstap maken ;) en als het niet bevalt met de upload, later zodra het weer kan pair bonding laten aansluiten?

Dat zou een prima optie zijn. Echter ben ik bang dat ik dan wel mijn korting verlies...

Reputatie 7
Badge +9

Je zal dan inderdaad eventuele kortingen gaan verliezen. Wellicht is bellen naar de KS een idee? misschien kunnen ze wel een aanbod doen :grinning:

:slight_smile:  Ik geloof dat ik hem snap. Ik heb te snel aannames gedaan. Ik denk dat de 200mbps hier middels vplus wordt gedaan. Dan hoeft er van pairbonding inderdaad geen sprake te zijn. 

Helaas lees ik in diverse artikelen op het internet dat vplus met één aderpaar niets extra oplevert m.b.t. de upload. Dat is dan weer jammer. Daar was het grotendeels om te doen.

 

Je kan natuurlijk altijd de overstap maken 😉 en als het niet bevalt met de upload, later zodra het weer kan pair bonding laten aansluiten?

Dat zou een prima optie zijn. Echter ben ik bang dat ik dan wel mijn korting verlies...

De ‘overstap’ is geen overstap in de zin van dat je naar een andere provider overstapt en e.v.t. binnen 14 dagen nog weer terug kan. Dat is in begin toen Hussel werd geintroduceerd ook duidelijk een paar keer vermeldt op dit forum. Je zit bij provider KPN, wel met label/profile TFT Internet en wat kortingen weliswaar. Je gaat een nieuw contract aan bij dezelfde provider.

Dat van hogere upload i.g.v. bonding zat iemand anders ook over te dubben. Probleem is dat je geen bonding kan afdwingen tegenwoordig, het gaat om de abo snelheid. Hoe KPN dat bewerkstelligt is een interne aangelegenheid tussen bedrijfsafdelingen. Bonding is ook vanuit KPN gezien geen voordeel volgens mij, 2 aderparen bezet (ook 2 modem entiteiten dus), maar 1 type bruikleenmodem inzetbaar.