Beantwoord

pairbonding aanwezig maar niet voor kpn

  • 4 August 2021
  • 14 reacties
  • 190 keer bekeken

Badge

Goedendag, 

 

Ik overweeg over te stappen naar Kpn voor internet en tv icm een Fritzbox (wat we al hebben). Ik heb op dit moment Xs4all met een pairbonding lijn. Volgens Kpn heb ik geen pairbonding,  terwijl dit wel degelijk het geval is.

Kpn kan dit niet zomaar activeren? Wat mij heel stug lijkt. 

 

Hoe kom ik er achter of kpn dit over kan nemen en hier via de pairbonding kan leveren?.

Klantenservice van Kpn houdt zich vast aan de informatie die zij zien in hun systemen.

 

Alvast bedankt voor de informatie 

 

Gr Barry 

icon

Beste antwoord door Jose_ 6 August 2021, 11:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Weet je dan wel zeker dat er pairbonding is en je nu niet maar op 1 lijn zit? Want zowel xs4all als KPN halen deze informatie van dezelfde plek. Kan je eens de dsl status nakijken in het modem? 
 

dat er twee kabels de muur in gaat en een het modem betekend niet automatisch dat je pairbonding hebt, een enkele lijn werkt ook prima met deze kabel. 

Badge

Ik_hussel,

 

Wij hebben vorig jaar aardig wat ellende gehad met de verbinding vanuit de wijk centrale, hier op is uit eindelijk een poortwissel gedaan. Wij hebben vanaf het IS/RA punt een Y-kabel naar het modem toe. Als ik in de Fritzbox inlog, zie ik ook lijn 1 en lijn 2. Klantenservice Xs4all heeft mij ook elke keer verteld dat we een pairbonding lijn hebben , en dat 1 vd 2 toen wegviel. 

 

Dsl status: 2 lijnen 

Badge

 

@Ik_Hussel 

Volgens deze test gegevens is er een Bonded lijn aanwezig (148m/bit)?.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Goed dat je je gegevens hebt geblurd 👍🏻
 

Eigenlijk wijst alles erop dat pair bonding gewoon zou moeten lukken. Is de maximale snelheid die je kan aanvragen op shop.kpn.com maar 50 mb of wel 100? 

Reputatie 7
Badge +12

Vul sowieso even je profiel in met adres gegevens, dan kan een moderator mee kijken. 

Badge

@Ik_Hussel 

 

Ik kan abbo van 100 selecteren.

De reden van contact met klantenservice is, dat ik overweeg om naar kpn over te stappen. Maar geen Box 12 wil, die ondersteunt geen pairbonding, mijn huidige Fritzbox 7583 werkt hier alles perfect. Kpn levert ook Fritzbox, alleen volgens hen is er hier geen pairbonding 🤷🏼‍♂️

Gegevens aangevuld.

Reputatie 7
Badge +12

Heel bijzonder, die box 12 krijg je inderdaad niet bij pair bonding, dan zou je een v10 of een fritzbox krijgen als je hier voor kiest.

Hoe weet je overigens dat je geen pair bonding van KPN krijgt?

Ik hoop dat een moderator nog mee kijkt ook al staat dit bericht op beantwoord. 

Badge

@Ik_Hussel 

Ik heb telefonisch contact gehad met de klantenservice,  omdat ik online zag dat ik de box 12 zou krijgen, en hier wat reviews over gelezen heb en daar uit begreep dat die geen pairbonding ondersteunt. De Experia box heb ik geen ervaring mee , en mijn huidige Fritzbox 7583 werkt probleem loos na wat instabiliteit vorig jaar. Dus ik wil eigenlijk de Fritzbox ervoor terug , maar Kpn zegt op hun beurt dat hier geen pairbonding lijn ligt 🤷🏻‍♂️, terwijl dat wel degelijk het geval is.

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen @Barry Sprinkhuizen, welkom op het forum van KPN!

Leuk dat je overweegt om over te stappen naar KPN. :blush: Ik ben je adresgegevens gaan controleren en zie dat pairbonding gewoon mogelijk is met een maximale downloadsnelheid van 140 Mbit/s en een maximale uploadsnelheid van 37 Mbit/s.

Bij pairbonding krijg je - zoals @Ik_Hussel ook al aangeeft - geen KPN Box 12, maar een Experia Box V10. Je kunt er ook voor kiezen om een FritzBox te bestellen door dit als extra optie aan te vinken. Zie daarvoor onze bestelpagina: Internet / TV / Vast Bellen bestellen.

Weet je hiermee voldoende?

Badge

@Jose_ goedemorgen, 

 

Over de pairbonding wist ik al dat dat kon op dit adres, want we hebben dat al. Alleen volgens de systemen van Kpn was dit niet mogelijk en ook niet aanwezig 🤷🏻‍♂️. 

Ik kan die optie niet selecteren i.c.m. de actie van de WiFi punten. Ik heb meerdere malen contact gehad met de klantenservice voor een scherp voorstel. Ik kan voor de Fritzbox kiezen tegen betaling van €7,49 p/m extra. Dit haalt voor mij geen voordeel t.o.v. wat mijn huidige leverancier levert. Als Kpn mij een scherp voorstel (€62.50 p/m) kan doen met de Fritzbox erbij dan hebben we een deal. 

 

Wat kan jij hierin betekenen?

 

Alvast bedankt 

 

Gr Barry 

Dat voorstel is wat het is, er worden geen extra kortingen gegeven dan er op de site aangegeven worden.

 

Reputatie 7
Badge +10

@Barry Sprinkhuizen  Dit klopt:
 

Dat voorstel is wat het is, er worden geen extra kortingen gegeven dan er op de site aangegeven worden.

 


Echter, ik begrijp dat er wat onduidelijkheden zijn wat betreft pairbonding en de Fritzbox i.c.m. SuperWifi's en dat het handig is om hierover even met een collega van mij te sparren (ik leg zelf geen bestellingen in). Ik stuur je een privébericht!

Badge

@Doornekamp33 

 

Dan krijgen ze er geen nieuwe klant bij. Overweeg zelfs om hetgeen wat er al loopt weg te halen. 

Het is voor hun een kleine moeite, lijkt mij, om het ene modem mee te leveren i.p.v. het andere modem, daar gaat het hele verhaal eigenlijk om.

Maar waarschijnlijk omdat het niet hun "eigen" product is, willen ze hier niet in mee gaan. (Da's mijn idee erbij).

 

De Fritzbox bij KPN is inclusief Techdesk, je krijgt er dus ondersteuning bij.

Ze hebben dat in het leven geroepen om de XS4ALL klanten tevreden te houden, die zoudenook KPN worden.

En weghalen vaste verbinding krijg je geen pair bonding meer, XS en KPN zijn de enige die het aanbieden, dus zal je aardig terug vallen in snelheid.