Beantwoord

Pairbonding mogelijk?

• 28 mei 2013
  • 6 reacties
  • 5269 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
Beste KPN Webcare medewerkers

Ik ben jaloers aan het worden op de Ziggo/UPC klanten die de ene snelheidsverhoging van hun internet aansluiting na de andere krijgen. In het gebied waar ik woon (net buiten de bebouwde kom op het friese land) zijn deze kabelaars niet te krijgen en zijn we geheel afhankelijk van de diensten van KPN. Dat is tegenwoordig bij mij qua stabiliteit en kwaliteit helemaal niet beroerd, maar een snelheid van max. 14Mb download bij het standaard abonnement vind ik toch wat magertjes.

Kan een van jullie eens kijken voor mij of pair-bonding een mogelijkheid is??

Ik hoor graag aan wie ik mijn gegevens mag toesturen....;)

Vr.gr., Marius

icon

Beste antwoord door Liesbeth_ 28 mei 2013, 13:25

Hallo Marius,

Dankjewel voor je bericht. Op je adres is er één beschikbaar aderpaar. Pairbonding is om deze reden ook niet mogelijk. 

Ik weet niet of je hebt overwogen om te downgraden naar Basis.

Dit geeft een voordeel qua kostenbesparing, de snelheid bij basis is tot 8mb, de overige snelheid wordt dan gebruikt voor je Interactieve TV.

Dit geeft wel het nadeel dat het gratis Opnemen pakket en het gratis Spotify Premium vervalt. Ik weet niet of je hier gebruik van gemaakt, in dat geval zou ik de downgrade niet aanraden, aangezien de kosten hoger liggen als je deze gaat betalen bij het Basis abonnement.

Ik hoop dat je op deze manier voldoende informatie hebt, als je nog vragen hebt, hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Beste Marius,

Ik ontvang graag je gegevens (postcode en huisnummer) via een privébericht. Ik ga voor je kijken wat er op dit mogelijk is en of er werkzaamheden zijn gepland in de komende periode. 

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Reputatie 5
Badge +6
Hoi Liesbeth,

Bericht is verzonden..... Ik wacht nadere info af.

Vr. gr., Marius

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Marius,

Dankjewel voor je bericht. Op je adres is er één beschikbaar aderpaar. Pairbonding is om deze reden ook niet mogelijk. 

Ik weet niet of je hebt overwogen om te downgraden naar Basis.

Dit geeft een voordeel qua kostenbesparing, de snelheid bij basis is tot 8mb, de overige snelheid wordt dan gebruikt voor je Interactieve TV.

Dit geeft wel het nadeel dat het gratis Opnemen pakket en het gratis Spotify Premium vervalt. Ik weet niet of je hier gebruik van gemaakt, in dat geval zou ik de downgrade niet aanraden, aangezien de kosten hoger liggen als je deze gaat betalen bij het Basis abonnement.

Ik hoop dat je op deze manier voldoende informatie hebt, als je nog vragen hebt, hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Reputatie 5
Badge +6
Beste Liesbeth,

Dank voor je reactie. Helaas gaat het dus niet werken om sneller internet te krijgen. Ik zit nu in ieder geval op 14Mb, dus die 8Mb van een basis abonnement is niet gewenst. Daarnaast maken wij ontzettend veel gebruik van Opnemen (kijken bijna nooit iets rechtstreeks) en wordt Spotify ook regelmatig aangezet. Dus ik laat alles zoals het is.

Vr. gr., Marius

Reputatie 5
Badge +6
Beste KPN webcare medewerkers: ik heb toch nog een vraag hierover. Liesbeth heeft nagekeken dat pairbonding niet mogelijk is, omdat er maar één aderpaar beschikbaar is. Bij het punt van binnenkomst van de KP kabel komen er (geloof ik) wel 20 adertjes binnen. Waar eindigt die kabel dan aan de andere kant dat er daar kennelijk maar één aderpaar is? Is dat in een wijkkast of in  een centrale of zo. Op deze manier ligt er dus wel een kabel met veel aders, maar verdwijnen al die vrije aders dus in het niets....

Graag even wat verduidelijking.

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Marius,

Waar deze aders eindigen kan ik helaas niet aangeven. Dit is niet op afstand door te meten.

Terugkomend op het gedeelte voor wat betreft pairbonding. Op dit moment is deze functie tevens niet beschikbaar op de centrale. Voor de komende periode staan geen werkzaamheden gepland, wat je kan doen is ons over 6 maanden opnieuw te benaderen. Mocht de optie op dat moment wel beschikbaar zijn, kunnen we kijken of er een optie is om een 2e aderpaar aan te sluiten.

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Reageer