Beantwoord

Pairbonding mogelijk?

  • 14 February 2019
  • 7 reacties
  • 239 keer bekeken

Ik heb een Isra 2 in huis dus met lijn 1 en lijn 2 en dan lijkt mij Pair Bonding mogelijk, echter kijk ik op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ dan geeft hij aan dat dit niet kan. Hoe is dit mogelijk. Of is er een administratieve fout gemaakt.


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 20 February 2019, 14:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hi Han. Het kan zijn dat het 2e aderpaar niet is ingelast. Dan is pairbonding ook niet mogelijk via KPN. Kun je je postcode en huisnummer invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Kan kan ik voor je kijken of het mogelijk zou moeten zijn.
Hallo Paul,

De postcode en huisnummer zijn ingevuld.

Groet Han.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Han10. Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik neem het even over van mij collega. Ik heb het gelijk voor je nagekeken. Helaas is het niet mogelijk om pairbonding aan te vragen op jouw adres. Omdat de afstand naar de centrale erg groot is, kan je maximaal 5 Mbit/s halen op dit adres. Om jouw internetsnelheid alsnog te verhogen zou je kunnen overwegen om Sneller Internet Buitengebied aan te vragen.
Hallo Vikash,

Voor alle duidelijkheid wil ik de situatie nog even verduidelijken, wij hadden een oud huis met geen mogelijkheid voor Pair Bonding daar wij maar over een lijn konden beschikken. Nu hebben wij ongeveer 6 jaar geleden een nieuw huis laten bouwen op deze zelfde kavel, dus is bij het oude huis de oude telefoon aansluiting geheel verwijderd, en bij het nieuwe huis, een geheel nieuwe aansluiting laten leggen van de weg naar de meterkast, met dus een Isra 2 aansluiting. Op mijn vraag aan de KPN monteur waar deze lijn 2 voor dient, deelde hij mede dat dit voor een ISDN lijn kon dienen. Is het nu mogelijk dat door de nieuwbouw op de zelfde kavel, de administratieve gegevens niet zijn bijgewerkt, en hierdoor de verwarring is ontstaan. Ook hebben wij een paar maanden geleden Sneller internet Buitengebied aangevraagd, en dit kan ook volgens de site, en alles leek rond te zijn, dus aanvraag KPN monteur een kartonnen doos ontvangen om de Modem retour te sturen, en vlak voor de installatie datum, kreeg ik een mail dat het niet door ging, gebeld met KPN maar die begrepen het ook niet, kortom nog steeds geen uitleg wat nu de reden is van kanseling. Dus daarom denk ik dat de Isra 2 administratief niet is doorgevoerd, bij de nieuwbouw en nog steeds de oude situatie op papier staat. Want waarom zou ik nu een Isra 2 aansluiting hebben, als er niets mee gedaan kan worden, en de monteur had het over een ISDN lijn als extra.
Kunt u dit uitzoeken wat hier nu is misgegaan, en waarom wij 5mb en de buurman 9mb terwijl hij nog 20 meter verder van de wijkcentrale zit dan wij. Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor een oplossing.
Een dergelijke vraag van mij van al weer enige tijd terug.
https://forum.kpn.com/internet-9/pair-bonding-bij-lange-lijn-425631
Reputatie 7
Badge +25
Hoi Han! Ik neem 'm weer over. Pairbonding gaat 'm sowieso niet worden, alleen al om het feit dat je ADSL hebt, en daar wordt geen pairbonding op geleverd. Dus zelfs als er wel een tweede lijn ligt, kan die daar niet voor gebruikt worden. Volgens mijn gegevens heb je 1 beschikbare lijn, en nog een zogenaamde NL2 aansluiting. Dat betekent dat er graaf- en laswerkzaamheden nodig zijn om die tweede lijn in werking te stellen. Dat wordt niet gedaan voor consumentenaansluitingen. Maar ja, dat is eigenlijk al niet van toepassing, want ADSL.

Ik zie dat jouw buurman waar 9 Mb/s wordt geschat geen aansluiting heeft bij ons. Houd er rekening mee dat het een schatting is als er geen diensten overheen lopen. Ook kunnen de kabels in de grond net even anders lopen wat invloed kan hebben. En de kwaliteit van de kabels kunnen ook nog een factor zijn.

Sneller Internet Buitengebied is voor jou wel een optie volgens mijn gegevens. Ik heb even gekeken en het is 'gewoon' bestelbaar. Waarom het de vorige keer fout is gegaan durf ik je niet te zeggen, maar ik zie inderdaad wel die annulering staan... Mocht je daar nog interesse voor hebben, dan kan ik eventueel contact met je laten opnemen mocht je dat willen.

Als je nog vragen hebt, laat het vooral weten.
Hallo Paul,

Mocht je daar nog interesse voor hebben, dan kan ik eventueel contact met je laten opnemen mocht je dat willen.

Ja nog steeds interesse in Sneller internet buitengebied.

Met vr groet, Han.