Beantwoord

Pairbonding mogelijk?

  • 7 November 2019
  • 12 reacties
  • 733 keer bekeken

Badge

Hallo,

Is er op mijn adres pairbonding mogelijk en hoe vraag ik dat aan

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 8 November 2019, 20:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

-

Badge +19

Hier kan je zien wat bij jou kan. https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Badge

Hallo Joep,

Bedankt voor de reactie.

Ik begrijp hieruit dat ik dan internet met 50mbs moet bestellen,  en dan een bonding moet aanvragen om het maximale eruit te halen van 100mbs.

Als ik overstap bij wie moet ik zijn om die bonding aan te vragen.

 

Badge +19

Als je een abonnement neemt dat qua snelheid hoger is dan wat je over 1 aderpaar kan krijgen dat wordt pair bonding automatisch geregeld.

Badge

Joep1965,

Bedankt voor de info, 

En maakt het niet uit of je die abonnement rechtstreeks bij KPN of bij online neemt. Pair bonding wordt dan ook automatisch geregeld. 

Ik dacht dat online ook van KPN was?

Badge +19

Pair bonding wordt alleen geleverd door KPN en XS4ALL. Dus je moet 1 van de 2 nemen.

Badge

Joep1965,

Helder, dus als ik 50mbs neem krijg ik een bonding , omdat er via de koperlijn bij mij Max  47mbs geleverd kan worden.

 

Badge +19

Haha dat is een lastige. In dit geval denk ik dat ze eerst kijken wat de daadwerkelijke snelheid wordt. 

Reputatie 7
Badge +24

Joep1965,

Helder, dus als ik 50mbs neem krijg ik een bonding , omdat er via de koperlijn bij mij Max  47mbs geleverd kan worden.

 

Nou... dan zou het maar om 3 mb gaan. Ik vermoed dat KPN daar niet zo hard voor zou lopen...

Joep1965,

Bedankt voor de info, 

En maakt het niet uit of je die abonnement rechtstreeks bij KPN of bij online neemt. Pair bonding wordt dan ook automatisch geregeld. 

Ik dacht dat online ook van KPN was?


Hallo @Johan55 , Online maakt gebruik van het netwerk van KPN en is dus niet van KPN.

Online koopt pairbonding niet in bij KPN, vandaar dat ze het ook niet aan kunnen bieden.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Johan, welkom hier. 

Bij een nieuw abonnement bij KPN of XS4ALL krijg je altijd de beste "drager” zoals dat heet, de beste optie op jouw adres. 

Pair bonding wordt alleen geleverd door KPN en XS4ALL. Dus je moet 1 van de 2 nemen.

 

Hallo@Johan55 , Online maakt gebruik van het netwerk van KPN en is dus niet van KPN.

Online koopt pairbonding niet in bij KPN, vandaar dat ze het ook niet aan kunnen bieden.

Dit klopt inderdaad, andere providers kopen deze optie niet in. 

Bij Online kun je hier een postcode check doen om te kijken wat ze kunnen leveren. In mijn geval zou ik bij KPN 197 Mbps kunnen halen, terwijl Online aangeeft maximaal 100 Mbps te kunnen leveren. Ze geven wel aan dat ze de maximale snelheid leveren die mogelijk is maar dat is niet helemaal waar. 

 


 

Reputatie 7
Badge +24

Johan, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.