Beantwoord

Pakket staat op naam van mijn man en nu kan ik niets wijzigen als partner.

  • 7 October 2019
  • 33 reacties
  • 1167 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Vorig jaar heb ik bij ons pakket wat mijn man betaalt een abonnement toegevoegd voor mijn mobiele telefoon. Dit kostte 16 euro. Nu schaf ik een nieuwe telefoon aan en werd mij een abonnement geadviseerd bij KPN voor 14 euro. Maar dat kon de winkel niet regelen omdat alles op de naam van mijn man staat. Vreemd genoeg heb ik alles geregeld bij de notaris en staan de rekeningen op de gez. naam dus een en/of rekening. Volgens mij heb ik dit abonnement destijds gewoon per telefoon afgesloten. Wat moet ik doen om het abonnement te veranderen via de telefoon winkel zonder dat mijn man die dementerend is hoeft te tekenen of zoiets?
icon

Beste antwoord door Wilsophie 3 November 2019, 20:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Wilsophie, welkom op het forum.

Dit is tricky. In theorie kun je dit zelf online doen met de gegevens van je man. Ik lees echter dat je man dementerend is wat betekent, als ik het goed inschat, dat hij niet meer bewust beslissingen kan maken. Ben je wettelijk gemachtigd om beslissingen te maken in zijn naam? Het handigste is, zeker met oog op de toekomst, om het contract over te nemen. Dan moet hij, of in iedere geval degene die gemachtigd is, nog wel zijn handtekening zetten onder de nodige formulieren.

Begrijp ik het zo goed? Laat het me anders even weten.
Reputatie 4
Badge +1
Fijn dat je reageert. Alles ligt vast bij de notaris ook t.a.v. de kinderen en we hebben onze rekeningen van de bank zo ingesteld dat ik ook een pasje heb van zijn rekening en hij van mijn rekening dat heet een "en/of" rekening. Wij hebben een pakket van t.v. en internet en family 7 en Fox sport en één mobiel abonnement voor mij . mijn man heeft een prepaidkaart. De factuur zie ik elke maand want die komt digitaal binnen en ik heb vorig jaar zelf een mobiel abonnement afgesloten, de bevestiging is ook aan mij gericht evenals de simkaart. De meneer in de winkel wilde voor mij dus het abonnement veranderen omdat hij zag aan mijn data dat onbeperkt bellen en onbeperkt internet door mij nauwelijks wordt gebruikt, ik bel heel weinig en internet doe ik op mijn laptop en nauwelijks op de telefoon. Wel de navigatie doe ik via internet. Ik heb een soort korting op het pakket vanwege het mobiele abonnement. Vorig jaar ging het een keer mis en toen konden we geen Fam. 7 kijken, dat is inmiddels hersteld, de details ben ik vergeten. Ook werd mij gezegd dat mijn man die een prepaid kaart heeft bij KPN van mijn tegoed gebruik kan maken. Ik zou graag willen dat iemand bij de KPN mijn abonnement overzet zodat ik 14 euro p.m. moet betalen i.p.v. 16 euro en dan schijn ik nog meer dan voldoende tegoed te hebben om ruim te kunnen telefoneren. Ik wil wel gegevens geven zodat u het pakket kunt nakijken en de mogelijkheden, want nu moet ik steeds naar die winkel rijden om te vragen of het overzetten gelukt is. Kunt u me hiermee verder helpen a.u.b. Ik hoop dat ik zo duidelijk ben geweest. Mijn man is redelijk wilsbekwaam, maar weet b.v. niet meer hoe hij digitaal moet bankieren. Wij zijn ook in gemeenschap van goederen getrouwd dus het pakket staat eigenlijk op ons beider naam, alleen het bedrag wordt van zijn rek. nr afgeschreven wat in feite ook een gemeenschappelijke rekening is. Het contract loopt meen ik op 25 oktober af en moet sowieso verlengd worden of omgezet.
Reputatie 4
Badge +1
Dank voor je hulp. Top!!
Hallo @Wilsophie , hebben jullie een leventestament, daarmee ben je automatisch gemachtigd voor de ander als hij/zij bepaalde zaken zelf niet meer kan regelen.
Reputatie 4
Badge +1
Ja die hebben wij.
Reputatie 7
Badge +24
Update voor de meelezers: Wilsophie en ik hebben al contact gehad, hier wordt aan gewerkt.
Reputatie 4
Badge +1
Er is aangewerkt, ik wacht nu op een bevestiging van KPN dat het contract gewijzigd is van 16 naar 14 euro waarbij ik hoop dat ik vanwege het pakket naar Fox sport en fam. 7 kanblijven kijken, dan kan het pakket gewoon op naam van mijn man blijven staan omdat wij dat financieel zo geregeld hebben en die wijziging mag geen probleem zijn. Ik heb vorig jaar oktober 2018 gewoon zelf het mobiele abonnement aangevraagd op MIJN telefoonnr. en toen vroeg niemand of het pakket op mijn naam stond of niet. Overigens zijn de reknrs. voor mij en mijn man beiden toegankelijk. ( Een zgn. en/of rekening""). Zodra ik de bevestiging heb zal ik het de telefoonwinkel laten weten want zij zijn ook hierin geïnteresseerd.
Ik begreep ook dat bij een pakket plus mobiel abonnement er een korting is van 5 euro.
Reputatie 4
Badge +1

Ik wacht nog steeds…..

Reputatie 7
Badge +24

Hi WIlsophie, het lijkt iets ingewikkelder te zijn met deze verlenging. Ze zijn nog bezig met het vinden van de oorzaak waarom het ons niet lukt. Ontzettend sorry, ik moet je nog wel even om geduld vragen. Het verschil van 2 euro zal ik uiteraard vergoeden zodra het rond is. 

Reputatie 4
Badge +1

Even nog  voor de goede orde, het abonnement staat niet op naam van mijn man, maar wordt verleend op basis van mijn telefoonnr. Het hele pakket wordt afgeschreven van onze gezamenlijke bankrekening en ook die staat mede op mijn naam, bovendien loopt deze maand het contract af dus ik begrijp echt niet waarom KPN het contract niet kan wijzigen in een andere “vorm".  Aan de hand van de gegevens van verbruik kan men zien dat het huidige contract nauwelijks benut wordt omdat ik veel te weinig gebruik maak van de telefoon.  Ik heb natuurlijk wel geduld, maar de ervaring heeft mij geleerd dat je in de meeste gevallen mensen moet helpen herinneren aan hun belofte of toezeggingen.  

Reputatie 7
Badge +24

Dat snap ik allemaal heel duidelijk.

 

dus ik begrijp echt niet waarom KPN het contract niet kan wijzigen in een andere “vorm".  

 

Dat is dus juist ook het probleem nu dat wij aan het onderzoeken zijn. Ik wil nog even benadrukken dat ik dit zeker niet uit het oog verlies. Maandag heb ik het bij het juiste team neergelegd, zij zijn nu aan het uitzoeken waarom dit nummer niet verlengd kan worden ondanks dat de verlengtermijn al is ingegaan. We staan zeker niet stil!

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb wel vertrouwen in jou hoor, ik heb intussen nog eens gekeken in “mijnkpn” en ik kan zo het banknr, veranderen als dat een probleem is of ik kan de naam wijzigen. En waar gaat het over?  Ik kocht een nieuwe telefoon een Samsung Galaxy A40 en de winkelbeheerder keek blijkbaar naar mijn gegevens en zei dat ik een goedkoper abonnement kan krijgen dus niet voor 16 maar voor 14 euro.  Dat zou hij “even” regelen. Hij heeft een apart nr. om jullie dus de KPN te bereiken, blijkbaar een ander nummer dan ik heb.  Toen ging het balletje rollen dat het w.s. niet lukte omdat het pakket op naam van mijn man stond en nog steeds begrijp ik dat argument niet. Als ik met Essent bel over ons verbruik dan is er een automatische incasso op ons gez. banknr. maar ik kan met hun zaken doen. Datzelfde geldt voor alle bankzaken of noem maar op want ik ben gemachtigd maar dat speelt eigenlijk geen rol. Jullie als KPN krijgen al jaren je geld via een incasso die automatisch is en ik ben daar in 2018 aangeschoven met een abonnement die in het pakket een korting van 5  euro oplevert en wij naar Fox sport en naar Fam. 7 kon kijken en een vaste telefoon. Niets unieks aan eigenlijk.  Ik wil graag weten wat het probleem is want ik kan ook mijn abonnement opzeggen en mij opnieuw aanmelden wat misschien sneller gaat.  Het gaat mij niet om die 2 euro maar om het feit dat het zo moeilijk is bij een koninklijke organisatie als KPN om een eenvoudig abonnementje van 16 euro om te zetten naar 14 euro, en dat vind ik heel triest eigenlijk.  En niemand van de KPN legt mij uit waar de schoen wringt.  En dat zit mij heel erg dwars. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik zal dit nogmaals proberen uit te leggen, heb het niet goed overgebracht zo te lezen. Dit heeft helemaal niets met de tenaamstelling te maken of het rekeningnummer, daar hoef je niets aan te passen. 

 En niemand van de KPN legt mij uit waar de schoen wringt.  En dat zit mij heel erg dwars. 

Dat is ook waar het probleem zit. Wij weten nu zelf niet waarom dit nummer niet te verlengen is. En geloof me, dat zit mij ook erg dwars. Daarom zijn de technische mensen aan het onderzoeken waar het probleem is zodat we dit kunnen herstellen en het kunnen verlegen voor het lagere tarief. Uiteraard ook met terugwerkende kracht. 

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Dank je wel nee dat had ik niet begrepen.  Wij genieten zo van het pakket met Fox sport en Family 7 en  goede tv zenders en internet , dat willen wij niet opgeven of in de waagschaal zetten voor 2 euro per maand dat is het ons niet waard.  Mijn man is bang dat bij wijzigingen hij dat kwijt raakt.   Snap je?   Maar ik begrijp ook dat het de technische mensen en KPN triggert om dit in orde te krijgen. Aan jouw inspanning zal het niet liggen. 

Groeten.

Reputatie 7
Badge +24

Daar zal geen verandering in komen, ze staan nu gewoon actief. Ik heb bericht gehad dat er een oorzaak is gevonden, nog even geduld. Ik krijg een seintje wanneer ik het juist kan verlengen. 

Reputatie 4
Badge +1

 Fijn dat  de oorzaak is gevonden, ik ben benieuwd. Nu de oplossing nog. Ik zag ook nog dat er een nieuw “hussel” pakket is inmiddels, maar goed dat is een ander onderwerp. 

Met vr.gr. en dank.

Reputatie 4
Badge +1

Ik ben zeer teleurgesteld na een telefoontje van Alex die mij meldde dat hij tot de conclusie kwam dat wijziging van het contract niets of weinig voordeel opleverde.  Het overviel mij via de telefoon, want dat is het issue  totaal niet. Ik ben niet uit op voordeel, maar vanwege het aanschaffen van een nieuwe telefoon bood de winkel mij een mogelijkheid aan tot een goedkoper abonnement,  Dat scheelde mij 2 euro per maand. Maar dat bleek niet mogelijk want het contract stond op naam van mijn man.( Zei men. )Nu tellen we een maand verder en het contract staat op naam van mijn man maar wij hebben alles gemeenschappelijk laten registreren en daar heeft niemand het meer over , maar gister belde Alex dat het weinig uitmaakt qua kosten . Maar dat was het probleem niet. Vandaag de winkel gebeld die het voorstel deed en zijn nodigen mij en mijn man uit om te komen om alsnog dit contract te regelen. Ik vind dat KPN tot nu toe heel erg tekort schiet om ons als trouwe klanten te informeren over de mogelijkheden en de onmogelijkheden. Alex heeft zich naar mijn mening laten gebruiken om ons als ouder echtpaar met een kluitje in het riet te sturen en dat vind ik jammer. 

Reputatie 4
Badge +1

Ik had nog graag willen weten wat de “gevonden oorzaak” dan was en waarom het contract wel verlengd kan worden in deze vorm en dan bedoel ik het contract voor de mobiele telefoon , maar waarom het ingaande het 2e jaar niet gewijzigd danwel bijgesteld kan worden, die winkel waar ik de telefoon heb gekocht zuigt het toch niet uit hun duim? Zij regelen dagelijks allerlei contracten als mensen een nieuwe telefoon kopen.

Reputatie 4
Badge +1

Als er gesteld wordt dat het nauwelijks iets uitmaakt bij contractwijziging dan lees ik daaruit dat die mogelijkheid er dus wel degelijk is en of het iets uitmaakt dat bepaalt de klant dan toch of niet?  De winkel kon blijkbaar zien dat ik nauwelijks gebruik maak van de mobiele telefoon. Ik had altijd een prepaid kaart, en die heeft mijn man inmiddels ook omdat hij nooit belt en zeker geen internet gebruikt op de telefoon. Ik heb een abonnement genomen alleen om google maps te kunnen gebruiken als navigatie en ook dat doe ik maar een paar keer per jaar dus dan is mijn abonnement van 16 euro p.m. best veel geld t.o.v. een prepaidkaart waar ik een half jaar mee doe voor een tientje.  Maar nogmaals ik wil kunnen navigeren en dus heb ik internet nodig.  Kan KPN daar nu niets tegenover stellen. Ik betaal voor een pakket een pittig bedrag per maand en dat doen we graag want we genieten van Fox sport en Fam. 7 en alle zenders plus internet, maar mij lijkt dan een contract voor een mobiele telefoon mogelijk tegen een lagere prijs dan 16 euro. Maar misschien denk ik te simpel. Graag een reactie  van KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Beste Wilsophie, zonder in te gaan op je persoonlijke situatie zal ik het hier proberen uit te leggen. De precieze oorzaak waarom dit nummer niet verlengd kon worden is van technische aard, het systeem wilde het maar niet accepteren dat jouw nummer degelijk verlengbaar was. Dat is handmatig aangepast en het kan nu verlengd worden. Dit heeft helemaal niets te maken met het feit dat het nummer op een andere naam staat. 

Ik ben erg verbaasd over de berichten hierboven, juist omdat we met elkaar hebben gebeld hierover. Je mag zelf uiteraard de beslissing nemen welk pakket je neemt, hoeft niet eens via mij. Ik kan alleen aangeven of het financieel aantrekkelijk is. 

Alex heeft zich naar mijn mening laten gebruiken om ons als ouder echtpaar met een kluitje in het riet te sturen en dat vind ik jammer. 

Mijn verbazing gaat verder als ik dit lees. Dit zie ik zowel een belediging voor mij persoonlijk als voor KPN als onderneming. Ik wil graag geloven dat ik me überhaupt door niemand laat gebruiken, dat KPN mij niet gebruikt of wil gebruiken voor zulke taferelen en dat zowel ik als KPN niet de intentie hebben om wie dan ook met een kluitje in de riet te sturen. Ik spreek dit hier dan ook duidelijk tegen. Juist omdat je zulke opmerkingen op een forum plaatst waar andere mensen meelezen en hierdoor een onjuist beeld krijgen van wat hier is gebeurd. 

 

Ik zoek het in dit geval bij mezelf aangezien ik dit blijkbaar niet duidelijk heb kunnen overbrengen bij jullie. Schriftelijk of telefonisch. Daarvoor bied ik mijn oprechte excuses aan. Het lijkt mij handig om de uitnodiging te accepteren en een bezoek aan de winkel te brengen. Mijn gevoel zegt dat een 1-op-1 gesprek een betere optie is aangezien er dan weinig ruimte voor misverstanden kan zijn. 

Reputatie 4
Badge +1

Een winkel bezoeken is bijna onmogelijk want die is hier niet in de omgeving. Ik begrijp totaal niets van je uitleg, met alle respect. Want het gaat niet om een nummer, maar om een contract zo ik heb begrepen. Vergeet nooit dat als je mensen thuis belt met welke boodschap danook dan ben jij als beller voorbereid, maar de ontvanger ( ik in dit geval) wordt overvallen. Men draait zijn verhaaltje af wat goed voorbereid is en als ik me goed herinner was de boodschap zoals ik al vermeld heb dat een ander contract naar jouw mening heel weinig uitmaakt t.o.v. het huidige contract. Maar daar gaat het helemaal niet om.  Je legt in een eerdere post al uit dat de fout is gevonden, maar wat die fout dan is, is onduidelijk.  Dat iets handmatig gewijzigd moet worden of niet is niet mijn probleem.  Dus nogmaals de vraag of mijn contract gewijzigd kan worden volgens zeggen van de winkel waar ik mijn nieuwe telefoon kocht naar een contract wat een bepaald aantal MB's aan bellen biedt waar ik ruim v oldoende aan heb. Dat mijn toon wat scherper wordt is het gevolg van het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden, wat ik heb geformuleerd in de zinsnede dat jij je met een kluitje in het riet hebt laten sturen, en dat is wellicht een verkeerde voorstelling van zaken want ik twijfel niet aan jouw integriteit, maar nog steeds is niet helder waar het probleem ligt en wie de schuldige is doet niet terzake, het feit ligt er nu eenmaal. En de winkel heeft mij uitgenodigd om samen met mijn man te komen en dat ga ik volgende week eerst doen. Dat iedereen dit leest is prima want er valt niets te verbergen wat mij betreft en daarvoor is een forum als dit ook bestemd. Er is geen sprake van “taferelen” , ik ga open en eerlijk en heel transparant in gesprek en of iets financieel aantrekkelijk is of niet doet niet ter zake. De actie om mij per telefoon te benaderen ligt bij jou en ik waardeer dat zeer, maar helaas heeft het niets opgeleverd en of jij onduidelijk was of ik maakt weinig tot niets uit, laten we niet met modder gooien, maar naar een oplossing zoeken danwel uitleggen waar de schoen wringt en waar de door jouw genoemde fout ligt want dat is mij niet duidelijk.  KPN is geen liefdadigheidsinstelling en wil klanten werven en behouden en gebruikt daartoe de nodige algemeen bekende middelen dus niemand wordt beledigd om daar  wat scherp in te staan. Het is voor mij inmiddels een principe kwestie geworden en het ging mij nooit om het geld want de winkel kwam met dit voorstel en zij blijven erbij dat een ander contract beter zou zijn, maar de keuze ligt bij mij. Dus graag op dit forum de discussie vervolgen en mij niet per telefoon benaderen.  Een winkel bezoeken is geen optie want die is te ver weg. Ik maak graag gebruik van dit forum want ik ben altijd in andere gevallen goed geholpen en daar reken ik nog steeds op. 

 

p.s. met de uitnodiging van de winkel bedoel ik geen KPN winkel maar de winkel waar ik de telefoon heb gekocht en dat is geen KPN winkel.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik zoek erg gemotiveerd naar een oplossing, ik snap alleen oprecht niet precies wat jij nu wilt. Ik zal je telefonisch niet meer benaderen, een winkel bezoeken zit er ook niet in zo te lezen. Misschien een idee om zelf met ons te bellen wanneer je je voorbereid hebt? 

Ik doe nog een poging: Op dit moment heb je een abonnement uit 2018 van € 16,49, met 4000 Mb en 400 belminuten. Oorspronkelijk 2000 Mb en 200 minuten. Deze worden verdubbeld omdat je thuis internet bij ons hebt. Een lager abonnement met internet/data bestaat niet. Je hebt de keuze om over te gaan naar onderstaande abonnementen, dan verleng je je abonnement met 2 jaar. Het enige dat ik heb aangegeven is dat het verschil minimaal is. Uiteraard staat het je vrij om te kiezen voor de versies hieronder, deze zijn inclusief korting en worden niet verdubbeld. Voor de zenders die je nu hebt zal dit geen verschil uitmaken, die blijven zoals ze zijn zolang je niets aan je thuispakket verandert.

Laat het me alsjeblieft weten of je de overstap wilt maken of niet. 

 

 

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Geweldig antwoord Alex. Dank je wel en de humor over het feit dat ik kan bellen omdat ik mij heb voorbereid. ( een beetje cynisch) kan ik zeer waarderen.  Als ik het goed lees dan zeg je eigenlijk dat een "lager” abonnement niet mogelijk is, en dan begrijp ik het voorstel van de meneer niet waar ik mijn telefoon heb gekocht. Maar ik heb beloofd dat ik volgende week met mijn man kom want hij beweert nog steeds dat het met zijn toestemming wel te regelen valt. Ik zal onze pasjes die aantonen dat we een gemeenschappelijke rekening hebben meenemen en laat op dit forum de uitkomst weten. 

 

Als ik het goed begrijp krijg ik verdubbeling vanwege het lidmaatschap t.o.v een bepaald pakket. DAt is heel aardig maar die verdubbeling hoef ik helemaal niet..   En geloof me of niet het gaat mij om een paar dingen en dat betekent dat wij als echtpaar de geweldige mogelijkheden hebben om een paar zenders te bekijken die we graag willen zien.   En dàt moet gehandhaafd blijven. Dus ja… is er nu nog een  vraag om te willen overstappen? Eigenlijk weet ik het antwoord niet beste Alex. Je zegt zelf dat een lager abonnement onmogelijk is en dus begrijp ik nog steeds  niet waarom de winkel waar ik de  telefoon kocht met dit voorstel kwam, want als dat niet was gebeurd had ik NOOIT hierover een discussie gestart.  En eigenlijk vind ik nog steeds dat met alle respect dat onduidelijk is van KPN wege.  Ik heb goeie ervaringen met KPN tot nu toe en ik betaal met graagte ons abonnement dus dat is het item niet. Met vr.groet en een goed weekend al wil ik graag dat je nog reageert want dat is voor ons belangrijk.

 

Reputatie 4
Badge +1

‘De precieze oorzaak waarom dit nummer niet verlengd kon worden is van technische aard, het systeem wilde het maar niet accepteren dat jouw nummer degelijk verlengbaar was. Dat is handmatig aangepast en het kan nu verlengd worden. Dit heeft helemaal niets te maken met het feit dat het nummer op een andere naam staat. ‘

Eigenlijk bestaat er geen ander contract voor je mobiele telefoon dan het contract wat ik nu heb?  Waar hebben we het dan nog over? Jij snapt niet wat ik wil, maar er valt niks te “willen”.  Toch?

 

Of is er een keuze uit bovenstaand schema? 

Volgens mij had ik de voorkeur voor het abonnement van 14 euro al duidelijk gemaakt in het begin van deze discussie.  

Maar intussen ben ik wel bang dat ik met het overstappen ander “gedoe” overhoop haal waardoor ik voordelen mis uit het pakket, maar dat komt voort uit mijn onkunde over de producten van KPN. Ik ben afhankelijk van de informatie van KPN. 

Reputatie 7
Badge +24

Die keuze kun je nog altijd maken, ook die van € 14.- zoals hiervoor aangegeven op de afbeelding. Ik heb alleen aangegeven dat het verschil wat prijs betreft klein is. Jij bepaalt nog altijd welk pakket je neemt. Wat de zenders betreft: daar verandert niets aan zolang je niets aan je thuisabonnement verandert. 

Wil je over op het pakket van € 14,- zoals hierboven weergegeven? Dan maak ik het voor je in orde.