Beantwoord

Parent control mogelijk op Experia Box?

• 8 januari 2018
  • 10 reacties
  • 2610 keer bekeken

Reputatie 2
Hallo,

Ik heb in het forum gezocht maar nog niet gevonden.

Als ik overstap naar KPN en de nieuwste experia box krijg, is het dan mogelijk om parent control toe te passen? Wat ik wil is voor bepaalde apparaten op mij eigen netwerk op gezette tijden het internet uitzetten.

Of heb je dan toch weer een eigen router voor nodig?
icon

Beste antwoord door Nadia 8 september 2018, 10:55

Dag Etwin, welkom op het KPN forum 🙂 Ja, je hebt een terechte vraag/verzoek! Kinderen spenderen tegenwoordig veel tijd aan het staren naar schermen en worden blootgesteld aan heel wat ongewenst materiaal. Er zijn een aantal manieren om de schermtijd en de kwaliteit van de media waarmee ze in aanraking komen te beheren. Ik kan je helaas niet helpen aan informatie over geschikte hardware (router) maar, hieronder heb ik wel een aantal apps die je kunt inzetten:

Kidslox voor iOS en Android
Kidslox ouderlijk toezicht vormt de perfecte manier om de schermtijd van je gezin te beheren. Deze app stelt je in staat internet en apps te blokkeren en webcontent te filteren. Met één account kun je ongelimiteerd iPhones, iPads, Android en Windows mobiele apparaten overzichtelijk beheren. Stel dagelijkse schermtijden in voor je kinderen om jouw quality time met het gezin te vergroten. De basisversie is gratis en voor €3,99 p/m krijg je ongelimiteerd toegang tot alle features. Ouderlijk toezicht was nog nooit zo eenvoudig.

Combineer Kidslox Screen Time Parental Control met Kidslox Web Filter voor nog meer mogelijkheden. Na de installatie van beide apps via de App Store dien je Kidslox Screen Time Parental Control nog te activeren vanuit het overzichtsscherm, via de knop ‘Dit toestel toevoegen’, waarna je een Kidslox Control-profiel installeert. Na deze activatie moet je nog toestaan dat Kidslox inhoud in ‘Safari’ mag filteren. Dat doe je via ‘Instellingen’ > ‘Safari’ > ‘Materiaalblokkeringen’. Hier schakel je ‘Web filter’ in en herstart je het apparaat.

Vanuit Kidslox krijg je vervolgens een overzicht te zien van de toestellen onder jouw beheer. Je hoeft nu maar een toestel te selecteren en de gewenste beperkingen in te stellen. Die zullen dan automatisch actief worden zodra je de Kindmodus inschakelt. Easy 🙂

DinnerTime Plus voor iOS en Android
DinnerTime geeft ouders drie mogelijkheden, het pauzeren van het Android-apparaat van een kind voor het diner (30 minuten, 1 en 2 uur). Take a break, zet de tablet op pauze en Bed Time, kan ingesteld worden op een standaardtijd. Allereerst installeer je de oudermodule en kies je voor ‘Parent’ tijdens de installatie. Via ‘Sign Up’ creëer je een account, en vul je 2x je telefoonnummer in. Na bevestiging krijg je de ‘Connect Kid’s Device’ knop te zien.

Op het Android-apparaat van je kind kies je voor de optie ‘Kid’. Selecteer ‘Get Linking Code’ om de code te krijgen die je dan op je eigen toestel invult. Geef het apparaat een geschikte naam en bevestig met ‘Link’. DinnerTime is gratis te downloaden, niet te verwarren met de Plus-versie die ook gratis is. Hierin kun je een in-app-aankoop doen voor meer features.

Om te voorkomen dat jouw slimme koter de app moeiteloos van haar Android-apparaat kan verwijderen ga je naar ‘Meer’ > ‘Beveiliging’ > ‘Apparaatbeheerders’ en plaats je een vinkje bij ‘DinnerTime Plus Device Admin’.

Ouderlijk toezicht KPN Veilig
KPN Veilig biedt ook Ouderlijk toezicht, waarmee schadelijke websites automatisch worden geweerd en zoekresultaten worden gefilterd op geweld, seks en grof taalgebruik.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt 🙂
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Dat is niet direct te doen met de Experiaboxen.
Reputatie 7
Badge +18
Die optie is helaas niet ingebakken, zoals Robin al aangeeft. Gelukkig zijn er wel een hoop alernatieven te vinden op het internet. Ik hoop niet dat dit een dealbreaker is? 🙂
Reputatie 2
Die optie is helaas niet ingebakken, zoals Robin al aangeeft. Gelukkig zijn er wel een hoop alernatieven te vinden op het internet. Ik hoop niet dat dit een dealbreaker is? :-)

Ik heb een eigen router, kan ik deze zonder problemen achter de experiabox zetten en dan op mijn eigen router de rest van mijn netwerk aansluiten, inclusief eigen wifi accesspoint. Stelt de gratis monterur de experiabox dan naar mijn wensen in (eigen gebruik router e.d.)?

Een dealbreaker... dat weet ik nog niet, heb je een leuke aanbieding voor me? We gaan eind april het nieuwehuis in op basis van glasvezel.
Reputatie 7
Zie: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983

De inrichting zal je wel zelf moeten doen, maar weet dat je daarin niet alleen staat, hier op het forum kan je heel veel bruikbare info en hulp vinden.
Reputatie 7
Badge +18
Gefeliciteerd met het nieuwe huis en met de glasvezel optie! :-)

Glasvezel is een érg betrouwbaar en supersnel medium. Wjb heeft je een link gestuurd waarin alle mogelijkheden met betrekking tot gebruik eigen router aan bod komen. Bij adsl/vdsl zijn deze opties ( nog ) een stuk beperkter. Onze gebruikers krijgen via deze tutorials hun spullen in de regel goed en stabiel aan de praat. Een kleine kanttekening: KPN ondersteunt alléén het gebruk van de in bruikleen gegeven spullen. Mocht er bij jou thuis een storing optreden en je hebt onze assistentie nodig dan kunnen we je vragen om je eigen router te vervangen door de experiabox om de verbindinng te testen. Hier wil ik geen misverstanden over laten bestaan.

Ik heb geen persoonlijk aanbod voor je maar er zijn op dit moment wel algemene acties die je zouden kunnen verleiden om een abonnement bij ons te nemen.
Het overzicht is hier te vinden: https://www.kpn.com/internet-tv/

Tevens is er de optie om na de actieperiode te up of downgraden. ( mits de samenstelling gelijk blijft - dus dezelfde diensten ).

Ik hoop je binnenkort te kunnen verwelkomen! Uiteraard help ik je graag verder. 🙂
Reputatie 2
Zie: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983

De inrichting zal je wel zelf moeten doen, maar weet dat je daarin niet alleen staat, hier op het forum kan je heel veel bruikbare info en hulp vinden.

Vraagje: het artikel is van 4 jaar geleden, maar nog actueel begrijp ik?
Reputatie 7

Vraagje: het artikel is van 4 jaar geleden, maar nog actueel begrijp ik?
Zeker.
Zijn er al nieuwe ontwikkelingen op dit gebied?; als ik het goed begrijp biedt KPN geen Parent Control en ondersteund vragen hierover ook nauwelijks.
Heb op aangeven van KPN speciaal mijn Experia V8 vervangen voor een V10, maar vraag ik me af welke mogelijkheden dit biedt.

Hoe kan ik Parent Control het beste regelen als KPN-klant, waarbij mijn digi-TV etc. het gewoon goed blijft doen.

Bij voorbaat dank voor de reactie.
Ik ben op zoek naar een goede parent control, waarbij ik inmiddels begrepen heb de oplossing te moeten zoeken in een tweede router achter de Experia.
Mijn voorkeur ging, op basis van aanbeveling, uit naar een Fritz!box, maar heb ik inmiddels te horen gekregen dat deze héél geschikt is voor parent control, maar dít én kinderslot niet werken achter een "basis-router" / Experia.

Wie weet een goede oplossing / goede router áchter Experia V10, die wél goed en eenvoudig werkt.
Belangrijkste is: Tijd-bugdet per divice

PS: had ook gehoopt op antwoord van de kant van KPN, maar begrijp inmiddels dat ik het moet hebben van goedwillende lotgenoten. (vind de service van KPN eerlijk gezegd zéér aan de magere kant!)

Bedankt alvast voor alle goede suggesties.

Groet, Etwin
Reputatie 7
Badge +15
Dag Etwin, welkom op het KPN forum 🙂 Ja, je hebt een terechte vraag/verzoek! Kinderen spenderen tegenwoordig veel tijd aan het staren naar schermen en worden blootgesteld aan heel wat ongewenst materiaal. Er zijn een aantal manieren om de schermtijd en de kwaliteit van de media waarmee ze in aanraking komen te beheren. Ik kan je helaas niet helpen aan informatie over geschikte hardware (router) maar, hieronder heb ik wel een aantal apps die je kunt inzetten:

Kidslox voor iOS en Android
Kidslox ouderlijk toezicht vormt de perfecte manier om de schermtijd van je gezin te beheren. Deze app stelt je in staat internet en apps te blokkeren en webcontent te filteren. Met één account kun je ongelimiteerd iPhones, iPads, Android en Windows mobiele apparaten overzichtelijk beheren. Stel dagelijkse schermtijden in voor je kinderen om jouw quality time met het gezin te vergroten. De basisversie is gratis en voor €3,99 p/m krijg je ongelimiteerd toegang tot alle features. Ouderlijk toezicht was nog nooit zo eenvoudig.

Combineer Kidslox Screen Time Parental Control met Kidslox Web Filter voor nog meer mogelijkheden. Na de installatie van beide apps via de App Store dien je Kidslox Screen Time Parental Control nog te activeren vanuit het overzichtsscherm, via de knop ‘Dit toestel toevoegen’, waarna je een Kidslox Control-profiel installeert. Na deze activatie moet je nog toestaan dat Kidslox inhoud in ‘Safari’ mag filteren. Dat doe je via ‘Instellingen’ > ‘Safari’ > ‘Materiaalblokkeringen’. Hier schakel je ‘Web filter’ in en herstart je het apparaat.

Vanuit Kidslox krijg je vervolgens een overzicht te zien van de toestellen onder jouw beheer. Je hoeft nu maar een toestel te selecteren en de gewenste beperkingen in te stellen. Die zullen dan automatisch actief worden zodra je de Kindmodus inschakelt. Easy 🙂

DinnerTime Plus voor iOS en Android
DinnerTime geeft ouders drie mogelijkheden, het pauzeren van het Android-apparaat van een kind voor het diner (30 minuten, 1 en 2 uur). Take a break, zet de tablet op pauze en Bed Time, kan ingesteld worden op een standaardtijd. Allereerst installeer je de oudermodule en kies je voor ‘Parent’ tijdens de installatie. Via ‘Sign Up’ creëer je een account, en vul je 2x je telefoonnummer in. Na bevestiging krijg je de ‘Connect Kid’s Device’ knop te zien.

Op het Android-apparaat van je kind kies je voor de optie ‘Kid’. Selecteer ‘Get Linking Code’ om de code te krijgen die je dan op je eigen toestel invult. Geef het apparaat een geschikte naam en bevestig met ‘Link’. DinnerTime is gratis te downloaden, niet te verwarren met de Plus-versie die ook gratis is. Hierin kun je een in-app-aankoop doen voor meer features.

Om te voorkomen dat jouw slimme koter de app moeiteloos van haar Android-apparaat kan verwijderen ga je naar ‘Meer’ > ‘Beveiliging’ > ‘Apparaatbeheerders’ en plaats je een vinkje bij ‘DinnerTime Plus Device Admin’.

Ouderlijk toezicht KPN Veilig
KPN Veilig biedt ook Ouderlijk toezicht, waarmee schadelijke websites automatisch worden geweerd en zoekresultaten worden gefilterd op geweld, seks en grof taalgebruik.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt 🙂

Reageer