Beantwoord

Parental control Experia Box v10 ontbreekt!

  • 4 January 2020
  • 13 reacties
  • 1985 keer bekeken

Recent is mijn Experia Box v8 vervangen door een v10. Helaas heeft de v10 geen functies als Parental Control. In mijn router instellingen staat dat Telfort dit specifiek geblokkeerd heeft?!? Heel vreemd!! In een tijd waarin internet beveiliging een hot topic is, kiest Telfort/KPN ervoor dat hun abonnementhouders zichzelf niet kunnen beschermen…

Bij de v8 router was het mogelijk om specifieke devices van internet connectie te blokkeren, zodat ze alleen in het interne netwerk zichtbaar zijn en niet voor de “buitenwereld”. Dit gaf mij extra beveiliging en ook ivm de privacy koos ik ervoor dat niet elk device (obv IP adres) met de buitenwereld contact maakt. Nu kan dat dus niet meer..

Graag zie ik dit aangepast! Extra beveiligings en privacy instellingen zijn in deze tijd juist een must!
Telfort/KPN, graag dit weer openzetten want jullie hebben dit specifiek geblokkeerd!! (WAN instellingen)

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 6 January 2020, 18:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Onzin. KPN heeft niets specifiek geblokkeerd. Het zit er gewoon niet op. En dat gaat hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren ook. Er zijn meer mensen die er om gevraagd hebben, tot nog toe zonder resultaat.

En Parental Control, de naam zegt het al, is bedoelt om je kinders 's avonds om 11 uur de toegang tot internet te ontzeggen. Verder bied het geen enkele meerwaarde wat betreft veiligheid.

Hallo @soepah , onder een andere forumnaam stel je dezelfde vraag in het Telfort-forum.

Waarom hier nog eens plaatsen als Telfort klant is mij een raadsel.

 

Hallo @soepah , onder een andere forumnaam stel je dezelfde vraag in het Telfort-forum.

Waarom hier nog eens plaatsen als Telfort klant is mij een raadsel.

 

Als je de reactie van Telfort onder mijn post gelezen had, was dit raadsel voor jou opgelost. Telfort wijst mij namelijk door naar KPN... 

Onzin. KPN heeft niets specifiek geblokkeerd. Het zit er gewoon niet op. En dat gaat hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren ook. Er zijn meer mensen die er om gevraagd hebben, tot nog toe zonder resultaat.

En Parental Control, de naam zegt het al, is bedoelt om je kinders 's avonds om 11 uur de toegang tot internet te ontzeggen. Verder bied het geen enkele meerwaarde wat betreft veiligheid.

Onjuist. Telfort heeft mij doorverwezen naar KPN aangezien KPN de firmware updates verzorgt. In mijn modem staat de melding “De internetverbinding parameter configuratie is niet beschikbaar voor Telfort.”. Dit is zichtbaar binnen de tab “Internet” => “WAN instellingen” => “Internet” => “Internet configuratie”. Het is dus wel degelijk mogelijk binnen het modem, alleen blokkeert KPN/Telfort het wijzigen van de instellingen.

Ik weet dat ik in deze sectie bij mijn v8 modem IP adressen voor diverse zaken kon blokkeren, of bijv. blokkeren voor bepaalde websites. Dat is een vorm van Parental control en deze zie ik graag beschikbaar. Telfort heeft het specifiek uitgezet. Daarnaast wordt er gewaarschuwd voor smart devices met wifi connectie die via je router verbonden zijn. Indien je deze van de buitenwereld kan afschermen, biedt dat wel degelijk veiligheid.

 

Reputatie 7
Badge +24

Het is bij KPN in ieder geval ook niet beschikbaar. Je moet hier op forum eens zoeken, er is jaren geleden al om gevraagd.

En "parameter configuratie" klinkt overigens wel wat anders dan "Parental Control". Ik weet bijna zeker dat daar iets totaal ander mee bedoeld word...

Het is bij KPN in ieder geval ook niet beschikbaar. Je moet hier op forum eens zoeken, er is jaren geleden al om gevraagd.

En "parameter configuratie" klinkt overigens wel wat anders dan "Parental Control". Ik weet bijna zeker dat daar iets totaal ander mee bedoeld word...

Dank voor je snelle reactie Nick en excuses voor de verwarring.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. We leven nu in 2020. KPN, graag de configuratie instellingen openzetten!!

Reputatie 7
Badge +24

De v10 kent volgens mij wel een ECO modus. Hiermee kun je het wifi op ingestelde perioden uitzetten. Hiermee kun je dus ook voorkomen dat je kinders de hele nacht doorgaan. Maar het nadeel is dan dat je zelf ook geen wifi meer hebt :wink:

De v10 kent volgens mij wel een ECO modus. Hiermee kun je het wifi op ingestelde perioden uitzetten. Hiermee kun je dus ook voorkomen dat je kinders de hele nacht doorgaan. Maar het nadeel is dan dat je zelf ook geen wifi meer hebt :wink:

Haha, dat is nu net niet de bedoeling. Ik wil specifieke devices kunnen instellen.

Reputatie 7
Badge +24

De v10 kent volgens mij wel een ECO modus. Hiermee kun je het wifi op ingestelde perioden uitzetten. Hiermee kun je dus ook voorkomen dat je kinders de hele nacht doorgaan. Maar het nadeel is dan dat je zelf ook geen wifi meer hebt :wink:

Haha, dat is nu net niet de bedoeling. Ik wil specifieke devices kunnen instellen.

Ja ik snap het. De enige optie die u dan nog heeft is zelf een eigen router aanschaffen. Waarom heeft u eigenlijk geen v10a gekregen? Heeft u pairbounding? Of 2 telefoon nummers?

Of de v10a wel Parental Control heeft weet ik trouwens niet hoor...

Hallo @soepah , onder een andere forumnaam stel je dezelfde vraag in het Telfort-forum.

Waarom hier nog eens plaatsen als Telfort klant is mij een raadsel.

 

Als je de reactie van Telfort onder mijn post gelezen had, was dit raadsel voor jou opgelost. Telfort wijst mij namelijk door naar KPN... 

Hallo @soepah , ik zie in jouw topic bij het Telfort forum geen enkele reactie van Telfort staan, alleen van mede forumleden onder wie mijzelf.

De v10 kent volgens mij wel een ECO modus. Hiermee kun je het wifi op ingestelde perioden uitzetten. Hiermee kun je dus ook voorkomen dat je kinders de hele nacht doorgaan. Maar het nadeel is dan dat je zelf ook geen wifi meer hebt :wink:

Haha, dat is nu net niet de bedoeling. Ik wil specifieke devices kunnen instellen.

Ja ik snap het. De enige optie die u dan nog heeft is zelf een eigen router aanschaffen. Waarom heeft u eigenlijk geen v10a gekregen? Heeft u pairbounding? Of 2 telefoon nummers?

Of de v10a wel Parental Control heeft weet ik trouwens niet hoor...

Hallo @Nick83 , pair bonding bestaat niet bij Telfort.

 

Reputatie 7

KPN, graag de configuratie instellingen openzetten!!

Welke configuratie instellingen bedoel je?

Alleen de V10a heeft iets wat een beetje op parental control lijkt, maar geen van de eerdere Experia Boxen heeft ooit parental control functionaliteit gehad.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat je dezelfde vraag ook op het Telfort Forum hebt gestart. Voor de meelezers hier bij KPN is dit topic relevant en bevat alle antwoorden.