Beantwoord

Pavilion laptop maakt geen goede verbinding

  • 16 January 2020
  • 22 reacties
  • 286 keer bekeken

Ik zit met het zelfde probleem als MarieBrouwer. Laptop HP Pavilion heeft instabiele verbinding met Experia Box v10A. Alle andere apparaten in huis hebben dit probleem niet. Op andere locaties (buitenshuis) maakt de HP probleemloos wifi contact.

Wat is hiervoor de oplossing?

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

icon

Beste antwoord door Susan_ 20 January 2020, 13:23

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Emvagi, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is natuurlijk niet fijn dat je laptop geen stabiele internetverbinding heeft via WiFi thuis.. Kan je aangeven wat er zo onstabiel is? Valt de WiFi weg, of kan je er soms geen verbinding mee maken? Dat is namelijk nog wel even belangrijk om te weten.

Daarnaast is het goed om te weten of je ook een WiFi versterker of Experia WiFi hebt aangesloten. Ik vermoed namelijk dat er iets misgaat met de 2,4GHz en 5GHz verbinding tussen je Experia Box en laptop. Sinds kort is voor de Experia WiFi namelijk niet meer mogelijk om deze twee bandbreedtes te splitsen. 

Zou je eens willen kijken wat je aangesloten hebt en je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Dan kan ik vanuit hier het een en ander nakijken.

Ik hoor graag van je!

Hoi Susan, dank voor je reactie.

het WiFi signal is er er wel, want alle andere aparaten in huis blijven verbonden. Maar de HP laptop verliest regelmatig de verbinding. Als ik dan om "probleem oplossing” vraag, komt de melding: “Standaard gateway niet beschikbaar”.

Ik heb geen WiFi versterker. Ik weet niet wat een Experia WiFi is. Maar ik heb wel een Experia Box v10A.

Kan je hier iets mee?

Reputatie 7
Badge +21

@Emvagi, de Experia Box V10A heeft 2 mogelijkheden om met WiFi te verbinden, 2,4GHz en en 5GHz. Deze kan je, middels onze servicetool, splitsen. Heb jij dit ook al eens gedaan? Het kan namelijk zijn dat jouw laptop geen optie heeft om met 5GHz te verbinden, maar wel zoekt naar die verbinding en daarom bij 2,4GHz uitvalt. Dus probeer onze servicetool eens uit (verbonden met je eigen netwerk) en geef beide een aparte naam (zet er bijv. 2,4 of 5 achter) zodat je ze kan onderscheiden.

Dank je Susan,

ik heb nu 2,4 GHz ingesteld voor de HP en ga kijken of dat verbetering oplevert.

Ik kan niet zien hoe ik voor de andere apparaten in het huis de 5 GHz kan blijven gebruiken. Of is het alles op 2,4 óf alles op 5 GHz?

Reputatie 7
Badge +21

@Emvagi, helemaal goed! Sommige apparaten hebben alleen 2,4GHz ingebouwd. De nieuwste apparaten vaak wel 5GHz en verbinden dan vaak automatisch met de best beschikbare. Je kan er specifiek voor kiezen om bepaalde apparaten op een bepaalde frequentie te verbinden door het dus te splitsen.

Ik hoor graag je bevindingen!

Die hp zijn sorry (slechte laptops) kwa netwerk

Mijn pa had zo,n een maar er zit hoe gek het ook klinkt een antenne aangesloten op de netwerkkaart

en dat is instabiel

nu gebruiken we alleen hp elitebook en probook nooit meer last van

 

 

Foto van mijn elitebook zoals het hoort

Het is gewoonweg niet goed als er 1 antenne gebruikt

 

@EmvagiAls je het exacte type nummer van die laptop kan aangeven, dan kunnen anderen je wellicht beter helpen. De aard/kwaliteit van de WiFi module in laptop is van belang. Je hoeft de laptop niet open te schroeven (mag wel), maar ik denk dat de WiFi module die erin zit nogal low-budget is.

Ik heb een simpele Asus laptop waar een nog simpelere WiFi module in zat (helemaal geen merk o.i.d. op het stickertje). Die deed het ook vrij slecht tezamen met ExperiaBoxen (v6 v7 v8, daarna overgestapt naar XS4ALL, nu weer nog ander wifimodem).

Ik heb die module een tijd terug vervangen door hetzelfde type als op de foto van peter-keetfm in het vorige bericht, nu houdt de laptop wel gewoon altijd internet verbinding. Die module koste 50 euro, misschien nu anders.

Je kan makkelijker misschien een extra WiFi accespoint kopen en bijplaatsen en die toespitsen op de laptop.

Type laptop maakt niet zo uit

Je hebt in het zelfde type verschillen in netwerkkaarten

ga op deze pc rechter muisknop

Eigenschappen

apparaatbeheer

netwerkadapters

daar staat hij tussen

Maargoed met 1 aansluiting zal het niet goed werken

pci-e kaartje heb ik voor ongeveer 20 euro

50 is wel erg veel

over lowbudget dat zijn deze laptops allemaal helaas

 

je kunt ook nog voor dit gaan https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_netgear-a6210-usb-3-0-adapter-1364616.html?channable=e21783.MTM2NDYxNg&rbtc=%7C%7C%7C%7Cp%7C%7C&gclid=CjwKCAiA35rxBRAWEiwADqB377oWE66kkSzMlchtdMbDipz2jXxNJclCCzBx5RtZpx_8eZS8Nd4j2hoCMxAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

alleen is de hardware van deze laptops niet al te goed

ik heb voor de grap wel eens zo,n usb geval besteld wifi N was nog geen 2 usd maar werkte beter als die interne van die hp laptop

Foto flutding alleen 2.4GHz trouwens

 

Reputatie 7

Nou, mijn HP Pavilion, van nu een jaartje oud werkt thuis anders al een jaar probleemloos op zijn wifi, haalt gewoon zijn maximum snelheid, en geen vreemde wifi onderbrekingen. Doe ik dat vergelijken met mijn HP Elitebook van kantoor, die toch wel een 800 euro ongeveer duurder is, merk ik daar totaal geen verschil in, wat ik er ook mee doe :nerd:

 

Edit, heb er eentje met een dubbele antenne! :sweat_smile:

Nou @JeroenB22 Mijn ervaring met de hp pavilion is anders en zou ik zelf nooit meer aanschaffen

als ik een hele oude probook 6570 pak is beter

deze gebruik ik voor knx progammeren

die pavilion nooit meer

zelfde als acer gewoon rommel

 

Reputatie 7

Ja, dat kan, echter heb ik net kantoordoos ff gecheckt, zie ik hetzelfde netwerkkaartje tussen de eigenschappen staan :joy:

 

Tijden kunenn misschien veranderen, maar voor eenvoudig gebruik is zon pavilion prima. 

Tis dat er meer handigere software op mijn kantoordoos zit, dus gebruik ik die wel vaker eigenlijk. Over 5 wekenkrijg ik eindelijk weer een nieuwe Elitebook, zal ik daar ook ff tussen kijken :sweat_smile:

Ff een punt voor minderwaardig

Ik heb zelf deze spullen mogen ervaren

 

Maar dat alleen de aux op de pci gebruikt word geeft de problemen

Dat is mijn stelling

Er mist een antenne en daarom had ik toen problemen

Ik wou deze kaart vervangen en toen zag ik het probleem

En heb een extra antenne in die laptop gemaakt

Heeft gewerkt maar niet mooi

En dan noem ik die hp instap laptops rommel

 

 

 

@JeroenB22

Haal ff de 2e connector los

van het m-pci kaartje

en praat dan verder

zoals de configuratie in de meeste Pavilion

ho ho niet allemaal

daar kom je pas achter als je hem los trekt

@Emvagi, helemaal goed! Sommige apparaten hebben alleen 2,4GHz ingebouwd. De nieuwste apparaten vaak wel 5GHz en verbinden dan vaak automatisch met de best beschikbare. Je kan er specifiek voor kiezen om bepaalde apparaten op een bepaalde frequentie te verbinden door het dus te splitsen.

Ik hoor graag je bevindingen!

Hi Susan, na de oplossing een tijdje gebruikt te hebben, kan ik concluderen dat het werkt. Daarvoor dus dank. Alleen kan ik de 5GHz niet meer vinden voor de overige apparaten. Die zitten nu dus ook op ?2,4GHz. Heb je nog een tip hoe ik deze week terug kan vinden?

Reputatie 7
Badge +21

@Emvagi, fijn om te lezen. Dat soort feedback hoor ik graag! :smile:  5GHz zou niet verdwenen moeten zijn, maar zou een andere naam moeten hebben.. Door in te loggen op je Experia Box (handmatig) zou je dit kunnen inzien / aanpassen:

  1. Start een browser zoals Internet Explorer en ga naar http://192.168.2.254.
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg, er moet nu een nieuw wachtwoord aangemaakt worden. (LET OPV10A modem heeft wel een ADMIN wachtwoord dat achterop staat, op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit)
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.

 Je kan dan dus bij de 5GHz verbinding er bijvoorbeeld 5GHz achter zetten (in de naam) zodat je ziet met welk netwerk de apparaten verbonden zijn.

Best Susan, ik heb de instructies gevolg en de naam aangepast. Maar nu is de WiFi niet meer te vinden. Ik kan het dus niet kiezen als beschikbaar netwerk. Hoe krijg dit weer terug?

Reputatie 7
Badge +21

@Emvagi, op welk apparaat vind je hem nu niet terug? Kan deze wel 5GHz ontvangen? En heb je het apparaat al even opnieuw opgestart,

Beste Susan, 

ik heb het opnieuw opgestart. 

Wifi werk weer, dank voor de ondersteuning.

Met vriendelijke groet,

Reputatie 7
Badge +21

@Emvagi, mooi! Hartstikke fijn dat alles weer goed werkt. Graag gedaan, en mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan weet je ons te vinden :hugging:

Reageer