Beantwoord

pc veilig windows 8

  • 18 maart 2013
  • 13 reacties
  • 22505 keer bekeken

Ik heb PC veilig XL en ik heb onlangs windows 8 op mijn  laptop gezet.

Nu kwam ik er naderhand pas achter dat pc veilig niet met windows 8 zou kunnen werken.

Ik wil gebruik maken van de tijdelijke oplossing die de kpn website bied. Als ik op de pagina http://kpn-customer.custhelp.com/app/pcveilig/Pcveilig/session/L2F2LzEvdGltZS8xMzYzNTk3NzcwL3NpZC9NWUVQcXNsbA%3D%3D op de link http://download.sp.f-secure.com/SE/Retail/installer/F-SecureNetworkInstaller_IS2013-KPN_.exe klik dan start er een download op vanuit F-secure. Vervolgens wordt er dan om een abonnements code gevraagd. Deze is standaard ingevuld maar werkt niet. Als ik de pc veilig codes gebruik die ik heb werken die ook niet.

Ik heb hiervoor ook al contact gehad met KPN en toen werd me gezegd dat er al een oplossing is en dat pc veilig via deze link kan worden gedownload.  http://pcveilig4win8.so.kpn.org/

Deze link is dood en werkt dus niet.

ik zit dus nu met een XL pc veilig abonnement wat niet werkt. Graag zou ik een pc veilig programma willen hebben wat ik op mijn Windows 8 laptop kan gebruiken. Ik gebruik gewoon iexplore.

MVG Bart Borkent - Dekker

icon

Beste antwoord door Ronald_ 18 maart 2013, 17:12

Beste Bart en Crazy_cook, 

Erg vervelend dat jullie van het kastje naar de muur gestuurd worden. Dit probleem is inderdaad bekend bij ons. Ik kan dit voor jullie in orde maken. Graag ontvang ik van jullie beide de postcode, huisnummer, naam van de contractant en het hoofd e-mailadres in een privébericht

Met vriendelijke groet,

Ronald

Bekijk origineel

13 reacties

Ik heb hetzelfde probleem. We hebben 45 minuten met een zeer welwillende klantenservicemedewerkster aan de lijn gezeten echter zonder oplossing. Ook F-Secure weet geen oplossinge en heeft liever niet dat KPN klanten contact opneemt met hun servicedesk. Waarschijnlijk zit de fout in de abonnementscode. Ik heb vijf licenties en geen een werkt.

Afwachten en hoepen dat ze snel met een oplossing komen.

Reputatie 4
Badge +8
Beste Bart en Crazy_cook, 

Erg vervelend dat jullie van het kastje naar de muur gestuurd worden. Dit probleem is inderdaad bekend bij ons. Ik kan dit voor jullie in orde maken. Graag ontvang ik van jullie beide de postcode, huisnummer, naam van de contractant en het hoofd e-mailadres in een privébericht

Met vriendelijke groet,

Ronald

Nieuw in Windows 8 is dat er standaard anti-malware bescherming inzit. Voor Windows 7 en ouder kon je nog gratis Security Essentials bij Microsoft downloaden, bij Windows 8 is dat niet meer nodig. Het standaard programma Defender in Windows 8 is een verbeterde versie van zowel het oude Defender uit Windows 7 (effectief alleen een firewall) en een eveneens verbeterde versie van Security Essentials voor oudere versies van Windows. Ik gebruik al jaren Defender en Security Essentials op XP, Vista en 7 en heb nooit problemen ondervonden. Ik heb dan ook op Windows 8 geen aanvullende maatregelen genomen en vertrouw op de ingebouwde beveiliging. Natuurlijk willen leveranciers van AV-software je doen geloven dat Defender niet goed genoeg is maar de praktijk leert anders.

Waarom dan nog AV-software voor Windows 8 op de markt brengen? Omdat Defender alleen voor particulier gebruik is toegestaan. Bedrijven mogen het licentietechnisch niet gebruiken. Verder wordt door PC-fabrikanten vaak een AV-programma gebundeld op een nieuwe PC omdat ze dan subsidie van de AV-leverancier krijgen waardoor de prijs van de PC lager kan. Ik gooi die gebundelde rommel er altijd meteen vanaf (met de Windows 8 functie Refresh kan dat nu nog makkelijker).

Ronald

Zou je mij ook kunnen aangeven hoe dit probleem te omzeilen. Ik heb hetzelfde probleem.

Bedankt alvast

Ton

Reputatie 4
Badge +8
Hallo Ton,

Ik heb je een privébericht gestuurd.

Met vriendelijke groet,

Ronald

Ik heb net drie keer gebeld met kpn om mijn pc veilig te kunnen activeren op mijn windows 8 maar niets schijnt te werken ik heb een code gekregen maar daar kan je niets mee (pcveilig4win8.so.kpn.org) elke keer wordt er door het klantenteam gezegd dat zij een mail sturen met daarin een link maar die link verwijst je weer naar een vermelding dat je contact op moet nemen met het klantenteam.

ik begin nu wel een beetje te twijfelen of ik nog wel bij kpn moet blijven ik heb al vanaf december een abonnement wat niet werkt

ik zag op het forum dat dit probleem toch verholpen kan worden door Ronald dus bij deze Roland zou je mij ook kunnen helpen.

Henk235

Reputatie 4
Badge +8
Hallo Henk,

Zou je mij je postcode, huisnummer, naam van de contractant en het hoofd e-mailadres in een privébericht kunnen sturen? Dan kan ik het voor je in orde maken. 

Met vriendelijke groet,

Ronald

Hallo,

Ik heb ook problemen het het installeren van PC Veilig op mijn nieuwe computer met Windows 8.1 Oplossingen vanuit de helpdesk werken niet, zodra je de licentiecode op het invulscherm hebt ingeuld verschijnt er een melding dat of de datum/tijd niet goed staat ( wel dus ), of de laatste windowsupdate gedaan moet worden ( zijn geen nieuwe updates meer te vinden )

Ik zit nu vast...en kan niet verder met het installeren van mijn nieuwe computer. Ik begrijp uit de forumberichten dat er wel een werkende oplossing is.

Graag zou ik die toegestuurd kijgen op mijn privemailadres.

Alvast hartelijk dank.

Reputatie 5
Badge +7
Hallo Betty,

Zou je in dat geval je postcode, huisnummer, telefoonnummer en e-mailadres in een privébericht willen sturen? Dan ga ik je verder helpen!

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Hallo Jeroen,

dat is fijn, maar hoe stuur ik jou een prive bericht?

Er staat geen linkje bij de conctactgegevens, zoals volgens je bericht wel zou moeten.

ik hoor graag van je.

Betty

Klik op Jeroen_'s avatar en op de pagina die je dan ziet zie je aan de rechterkant onder "Contact" de link "Deze gebruiker een privébericht sturen." Klik daarop en je kunt de gevraagde gegevens invoeren.
Dank je wel Henk,

Maar ik er staat onder contact GEEN link met deze persoon een privebericht sturen. Ligt dit aan mij ???

Betty

Of het aan jou ligt kan ik van hieruit niet beoordelen 😉 Het zou aan je browserinstellingen kunnen liggen, welke browser gebruik je (ik zie het linkje wel in IE11 op win8.1)?

Reageer