Pc via extern bureaublad benaderen lukt niet via wifi

• 11 april 2015
  • 3 reacties
  • 460 keer bekeken

Gisteren is er bij mijn oom een monteur geweest die de oude experiabox heeft omgeruild voor een nieuwe Experiabox V8.

De laptop heb ik bekabeld aangesloten op de Experiabox om alles opnieuw in te stellen, waaronder wifi, de ip camera, print server, etc etc. Alles werkt verder perfect op 1 ding na. Zo lang ik bekabeld met de experiabox verbonden ben kan ik zijn mini-pc (waar de ip camera op opneemt) gewoon benaderen via extern bureaublad. Zodra ik overschakel op wifi lukt dit niet meer. De mini-pc wordt gewoon gevonden in het netwerk, maar bestanden openen via de verkenner lukt ook niet. Als ik via extern bureaublad wil verbinden dan lijkt het alsof ie verbinding maakt maar alle stappen duren enorm lang en vervolgens geeft ie aan dat ie geen verbinding kan maken. 

Voorheen werkte het gewoon perfect, echter sinds de experiabox niet meer. Wat ik nog wil proberen is om de mini-pc een vast ip-adres te geven, maar dit zou mijns inziens niet nodig moeten zijn.

Hopelijk kan iemand me op weg helpen, waarschijnlijk zie ik wat over het hoofd.

Bedankt

3 reacties

Reputatie 7
Hoi onnaj, welkom op het forum.

Heb jij het type netwerk van de wifi op de laptop wel als "private network" gedefinieerd?

Hoi,

Het is inderdaad ingesteld als privé netwerk en geen openbaar netwerk.
Niemand??

Reageer