Vraag

PDF bestanden openen lukt niet

  • 3 July 2019
  • 28 reacties
  • 1142 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +3
Ik kan de pdf's ook niet openen, alle sinds 20 dec 2018 in mijnkpn worden geblokkeerd ergens door. Er staat geen ad-block geinstalleerd. Dus alle opgeslagen info tussen kpn en mij is niet toegankelijk, op geen enkele browser zoals Edge, Firefox, Explorer of Chrome.

Het vreemde hierin is dat het bij mijn buurman met ZIJN pdf bestanden OOK niet lukt. Is er iemand die hier in een serieus antwoordt op heeft? WIJ hebben hierover ook al meerdere telefoontjes gepleegd met de help redactie 0800-0402 maar dat heeft tot nog toe geen resultaat opgeleverd.

HELP !!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Wellicht doe ik er verstandig aan e.e.a. nog wat toe te lichten, de inlog werkwijze is alshetvolgt:

  1. Ik log in bij 'MijnKPN' op de normale wijze,
  2. Vervolgens kies ik Thuis....
  3. Daarin kies ik persoons- en betaalgegevens...



Hier aangekomen kies ik bijvoorbeeld: "Uitgevoerde werkzaamheden monteur", hoewel niet alleen deze keuze, maar ALLE zijn niet te laden !!

Vervolgens na aanklikken verschijnt de volgende mededeling op het scherm:



Dit is zowel bij mijn buurman als bij mij hetzelfde resultaat!

Het is niet iets van de laatste tijd maar dit gebeurt bij (ons) mij al sinds december 2018, bij mijn buurman is het nog vreemder, hij kan wel de oude pdf's openen van voor januari 2019 maar niet die van erna (?).

Kunt u dit voor ons nazien?
Reputatie 7
Hallo @racinfo2, bijzonder! Ik neem aan dat je MijnKPN via een pc/laptop bezoekt, of toch via een mobiel apparaat? Open je het PDF-bestand in de browser, of download je het bestand en laadt het programma niet in?
Reputatie 5
Badge +3
Op mijn PC, alle opgeslagen info tussen KPN en mij (ons) is niet toegankelijk, op geen enkele browser zoals Edge, Firefox, Explorer of Chrome, zoals ik in mijn 1e post al vermelde.

Bij aanklikken komt de melding dat hij het PDF bestand niet kan laden! Daardoor kan ik uiteraard ook niets openen 😂 !!
Hoi @racinfo2 . Nadia is er een paar dagen niet en ik neem het even over.
Gebeurt dit alleen met KPN pdf's? Dus lukt het wel om willekeurige andere PDF's te openen? Wat gebeurt er als je met rechtsklikken de PDF eerst probeert op te slaan?
Reputatie 5
Badge +3
Hoi @racinfo2 . Nadia is er een paar dagen niet en ik neem het even over.
Gebeurt dit alleen met KPN pdf's? Dus lukt het wel om willekeurige andere PDF's te openen? Wat gebeurt er als je met rechtsklikken de PDF eerst probeert op te slaan?


Die keuze heb ik niet, ik klik alleen de regel aan en dan zegt hij dat hij het pdf bestand niet kan laden. Doe ik hetzelfde onder Edge dan heeft het bestand vreemd genoeg geen naam, Download ik het dan toch dan wordt er een nummer (1) of (2) enz aan toegekend, zonder extensie en wanneer ik het dan toch opent met behulp van Word bijv, dan zie ik een soortement email staan echter zonder het gewenste pdf bestand. Terwijl er dat wel aan moet zitten gezien het aantal bytes dat dat naamloze bestand bevat.

Onder Google Chrome krijg ik de foutmelding zoals ik al eerder aangaf in post 3 eerder (scherm copy).



Mijn buur heeft hetzelfde maar die kan wel eerdere bestanden van voor januari 2019 openen. Juist dat maakt het zo vreemd, immers wat is er dan na januari veranderd?

Vanmorgen heb ik ook eens alle andere regels aangeklikt, ook die van mijn abonnements nummer bijv. maar dat levert in alle gevallen dezelfde foutmelding op.

Deze foutmelding scherm copy nog even opnieuw geplaatst. Van iets downloaden is geen sprake, daar kom ik niet aan toe.
Reputatie 5
Badge +3
Je schrijft:
Gebeurt dit alleen met KPN pdf's? Dus lukt het wel om willekeurige andere PDF's te openen? Wat gebeurt er als je met rechtsklikken de PDF eerst probeert op te slaan?

We zitten niet op het juiste spoor ben ik bang. Hoe kan ik het nu nog beter uitleggen???
Het gaat niet om iets te openen maar om iets te (down)laden!!



  1. Ik klik op het lijstje persoons- en betaalgegevens en wil inzage van wat bijv. mijn abonnementnummer is.
  2. Na erop klikken krijg ik de boodschap: Kan pdf document niet laden. Deze melding komt uit de software van MijnKPN, niet vanuit welk ander programma.
  3. Dat gebeurt bij elke regel in de lijst.
Het heeft dus niets te maken met openen van een document. Daar kom ik namelijk niet aan toe, immers ik kan het bestand niet eens (down)laden uit de database van KPN.

Een ander voorbeeld wat dus wel werkt is wanneer ik klik op de reeds betaalde facturen, dan komt er keurig een pdf bestand te voorschijn wat ik kan inzien en desgewenst kan opslaan. Hiermee gaat er dus niets mis.

De foutmelding komt niet uit mijn PC of die van mijn buurman (die dezelfde foutmelding op zijn scherm krijgt) maar uit de software van KPN !!
Reputatie 5
Badge +3
@Erwin_ , hier nog wat aanvullende gegevens, in scherm van de foutmelding staat linksboven een code welk misschien van belang kan zijn voor de software ontwikkelaars...



Reputatie 5
Badge +3
@Erwin_ , wat ik zojuist bedenk is, zou het wellicht te maken kunnen hebben met het gebruik door mij (en mijn buurman) van het 4G Buitengebied modem?
Ik ondervindt sinds ik dat gebruik ook problemen met het FTP up- en downloaden van bestanden!! Deze problemen ondervindt ik niet wanneer ik het 4G modem afkoppel en puur op (DSL) ADSL2 werk.

Het is maar een gedachtengang.... 🤓
Leuk je even gesproken te hebben! We zijn samen de security en pop-up instellingen van je browser nog even bij langs gelopen om dit als boosdoener uit te sluiten. Ik heb nu een ticket aangemaakt waarin ik het probleem heb beschreven. Ik ga er van uit dat er op binnen een aantal dagen contact gezocht wordt om het issue nader te onderzoeken. Mijn collega's kunnen dieper in de systemen en ik heb er vertrouwen in dat er een oplossing gevonden wordt.
Oh! De berichten kruisen elkaar. Dat is zeker het onderzoeken waard!
Als je tijd en zin hebt, zou het fantastisch zijn als je die 4G router tijdelijk kunt loskoppelen en testen.
Reputatie 5
Badge +3
@Erwin_ , zojuist dit getest, dus 4G modem afgekoppeld maar dat maakt (helaas) geen verschil.
😂

Inmiddels een SMS van de KPN ontvangen dat men de zaak oppakt en gaat onderzoeken. 😍
Reputatie 5
Badge +3
@Erwin_ , om het verhaal compleet te maken voeg ik nog 2 schermbeelden toe van wat er gebeurt indien ik deze handelingen uitvoer met Microsoft Edge;



Je ziet onderaan het naamloze bestand (1) welk ik kan openen of opslaan, klik ik op openen dan gebeurt er niets, er veranderd niets in beeld.

Kies ik opslaan dan kan ik nadien bij mijn downloads het (1) bestand met MS Word openen en zie je dit:



Zoals je ziet, ZONDER pdf bijlage dus.
Hoi @racinfo2 . Ik volg periodiek even de vorderingen van mijn collega's. Ik zie dat er vanuit de technische dienst verder gezocht wordt naar de oorzaak maar daar is nog geen update van. Ik verwacht deze week in ieder geval meer info. Ik ga er van uit dat zij jou daar ook van op de hoogte brengen. Zo niet, dan zal ik dat zeker doen.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi @racinfo2 . Ik volg periodiek even de vorderingen van mijn collega's. Ik zie dat er vanuit de technische dienst verder gezocht wordt naar de oorzaak maar daar is nog geen update van. Ik verwacht deze week in ieder geval meer info. Ik ga er van uit dat zij jou daar ook van op de hoogte brengen. Zo niet, dan zal ik dat zeker doen.

Dat klopt @Erwin_ , wellicht had ik er hier even melding van moeten maken dat zij vorige week al mbv Gombar verbinding maakten zowel bij de buurman als bij mij en onze PC's overnamen om zichzelf te overtuigen van de vreemde kwestie.

Zo bleek dat bestanden tot 18 dec 2018 (bij mij) prima te laden en te openen waren maar die van erna (19 dec 2018 en nieuwer) niet. Van de buur weet ik niet de exacte datum's maar bij hem is het probleem wat optreed na januari 2019.

Overigens zijn de maandelijkse facturen gewoon te laden en te openen.

Er is mij beloofd dat het uiterlijk een week zou duren voor er weer contact zou worden opgenomen.
Reputatie 5
Badge +3
Ogenschijnlijk wordt er flink geklust aan de site van KPN.., zie bijlage.

Reputatie 5
Badge +3
Tussentijdse update: Het werkt nog niet 😫
Hoi @racinfo2 . Helaas kan ik niet meer meelezen in het ticket omdat het al een tijdje geleden aan een andere partij is uitbesteed. Dat is een teken dat het érg complex is.
Ik gooi even voorzichtig een balletje op.. is er al iets opgelost? 🙂
Reputatie 5
Badge +3
Integendeel @Erwin_ , ben wel al diverse keren gebeld, ge-sms't door de KPN maar een oplossing is nog verre van nu, er werd zelfs einde 4e kwartaal genoemd..

Wat ik tot nu toe kan opmaken uit de gesprekken is dat het een zeer complexe kwestie is, mogelijk veroorzaakt door softwarematige aanpassingen ontstaan door samenvoegen van de dochters (oa.Telfort, Xs4all, enz.) van KPN.

Ik heb zelf een groothandel in eigen ontworpen software voor het MKB en heb dus alle begrip daardoor voor deze software "bug". Ik geef nogmaals aan dat ik niet zozeer hierover begon uit oogpunt dat ik de pdf bestanden niet kon benaderen (ik heb zelf alle backups van deze communicatie tussen mij en de KPN) maar puur uit oogpunt dat ze niet benaderbaar waren.

En dat geldt zowel voor buurman als mijzelve.
Daar was ik al bang voor. Je zult snappen dat ik hier geen vat op heb en dat we het lijdzaam zullen moeten afwachten 😢
Reputatie 5
Badge +3
@Erwin , tot op heden nog geen resultaat. Vreemd genoeg kreeg ik zojuist wel een melding van het Forum (terwijl mijn laatste bericht al van enige weken geleden was) maar bij check van de pdf berichten bleek alles nog hetzelfde te zijn.
Oh. Dat was ik. Na een bepaalde periode markeer ik topics met een antwoord dat het dichst in de buurt komt van de oplossing.
Ik zal dat aanpassen en ik zet dit topic op lange termijn bewaking.
Reputatie 5
Badge +3
Oke Erwin_, dat verklaart dan ook meteen dat ikzelf genoemd was in het email bericht. Wat ik dus best gek vond 😉.
Reputatie 1
Badge
Goedemiddag, voor KPN totaal gekozen, stuit helaas meteen op een aantal problemen. Een belangrijke is dat ik zoals hier boven méér maar dan ook méér dan duidelijk beschreven is dat ook ik de pdfjes niet kan openen/ opslaan uit 'mijn KPN' Andere pdfs niet uit dit domein afkomstig zijn gewoon te openen en te downloaden daar ligt t dus niet aan. Meerdere pc' s geprobeerd tot zelfs die in de bibliotheek, chromebook van een kennis, laptop van een vriend. Ze zijn niet te open/ downloaden op 'mijn KPN'. Ook google chrome/ firefox etc. alles uitgeprobeerd. En waarom is het lastig?
Voorheen had ik alleen KPN mobiel (tig jaar en waren alle correspondentie pdfs gewoon te lezen) Nu komt er een pakket aan met codes en de hele ratemeteut die ik via de email allemaal ontvangen zou moeten hebben....... nou niet alles wat in de pdf lijst staat, en als ik ze niet kan openen , ja dan heb ik een probleem. Hierboven lezend is iemand hier al lang mee bezig zonder resultaat. Wat adviseert KPN mij ? Als ik enkele emails niet gekregen heb, het niet kan nalezen in de pdf' s en de mensen van de servicedesk uiterst vriendelijk zijn maar die me niet verder kunnen helpen......... wat te doen beste KPN? Gr. B
Reputatie 5
Badge +3
Oh. Dat was ik. Na een bepaalde periode markeer ik topics met een antwoord dat het dichst in de buurt komt van de oplossing.
Ik zal dat aanpassen en ik zet dit topic op lange termijn bewaking.


@Erwin_ daar ben ik blij om want uiteindelijk is er nog helemaal GEEN oplossing te constateren, sterker nog het is inmiddels nog verwarrender geworden !!

Daarmee bedoel ik dat weliswaar de foutmelding niet meer in beeld komt wanneer je probeert de PDF te openen of te downloaden maar wordt alleen de email, waaraan verondersteld mag worden de PDF aan vast zou moeten zitten, wordt geopend echter ZONDER de gewenste PDF !!

Deze hele gang van zaken, waar mijn buurman en ik nu al ruim 10 maanden last van hebben gaat ons behoorlijk de keel uit hangen; komt dit ooit nog goed?
Ik durf het je oprecht niet te zeggen. Dit zijn bugs die heel diep zitten. Ik kan helaas niet meelezen in de tickets. Ik snap dat dit geen fijn antwoord is maar helaas heb ik geen middelen om dit verder aan te kaarten.