Vraag

Per 1 mei winkels van Telfort dicht en stopt de verkoop van abonnementen.

  • 24 January 2019
  • 27 reacties
  • 2351 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mag ik hieruit concuderen dat er per 1 mei een nieuw aanbod komt bij KPN waaronder een bundel die het voordeel van Telfort inhoud. De totaal prijzen ontlopen elkaar niet heel veel een kleine 10 Euro als je de startkorting niet meerekent en gecombineerd met een mobiel abonnement. Toch bied KPN niet het 2 maanden meenemen van de mobiele belbundel aan.

Ik vraag dit bewust nu hier omdat ik pas na 1 mei contract vrij ben. En KPN voor mij niet gunstig is zelfs niet met wat ik las €5,00 korting per mobiel abonnement. Ik ga er vanuit dat hier pas rond die tijd echt inhoudelijk op gereageerd kan worden.

27 reacties

Reputatie 7
Ik zou bij Telfort maar liefst €12,98 per maand duurder uit zijn.


Nu betaal ik voor dezelfde diensten immers €73,49 per maand.

Reputatie 7
Hallo Galdor, terechte vraag. Helaas, daar kunnen we nu nog geen antwoord op geven. Vooralsnog stopt alleen de verkoop en dienstverlening vanuit de Telfort winkels per 1 mei. Je kunt vanaf die datum dan bij de KPN winkel terecht voor info, service en aankopen. Het merk Telfort blijft nog wel even bestaan. Rond 2020 zal het merk versmelten met KPN. En dan zullen we vast een nieuw aanbod kunnen doen aan onze Telfort klanten. Daar heb ik alle vertrouwen in. Zodra er nieuws is weten wij jou en jij ons te vinden! 😉
Ik verwacht dat andere aanbod toch eerder anders is verlengen maar door laten lopen per saldo voordeliger zeker omdat ik nu glasvezel 50/50 heb en bij elke verlenging(=nieuw contract) ook bij Telfort dit kwijt raak.

Mede vanwege de uitspraak "de betaalbare voordeeldiensten van Telfort "
Tot 2020 is wel lang als die uitspraak pas waarheid wordt waar ik nu al minder en minder in geloof.


Naast de winkels dicht zal de shop dan ook wel stoppen of begrijp ik de berichtgeving verkeerd dat die wel open blijft tot 2020 danwel onbekend?

@wjb afhankelijk van wat je afneemt is Telfort zeker niet goedkoper. Voor nieuwe klanten totaal niet intressant, als ik nu vandaag moest kiezen dan maar via de electra leverancier.
Reputatie 7
@wjb afhankelijk van wat je afneemt is Telfort zeker niet goedkoper. Voor nieuwe klanten totaal niet intressant, als ik nu vandaag moest kiezen dan maar via de electra leverancier.
Ik zeg toch ook alleen maar dat KPN voor mij (significant) goedkoper is.
Reputatie 7
Badge +24



Fijne handtekening @Galdor68 . 😅

Fijne handtekening @Galdor68 . 😅

😎
@Nadia en of collega's

Wat mij nog onduidelijk is en die bevestiging is op het Telfort forum ook nog niet gegeven.
Blijven de huidige producten wel via de website beschikbaar? Vandaar dus mijn vraag over het aanbod bij KPN per 1 mei.

Uit de diverse berichten lijkt het erop dat er na die datum geen nieuwe Telfort abonnementen verkocht worden.
Het is zeker te verwachten dat de prijzen wat omhoog gaan voor klanten die v.a. 1 mei een abonnement nemen. Het uitgeklede basispakket zal niet meer afgenomen kunnen worden en de 24-uurs klantenservice zit ook verwerkt in de abonnementsprijs.

Of straks dat uitgeklede basispakket er nog is betwijfel ik zeer. En Telfort wordt helemaal opgeheven dus de 24-uurs ks van KPN moet ook betaald worden.

Voor klanten die tot 1 mei Telfort hebben/nemen verandert de eerste 2 jaar i.i.g. niets.
Dat zou dan in tegenspraak zijn met de uitspraak "de betaalbare voordeel diensten"

Dat voor nu lopende contracten of dit jaar of volgend jaar weer een prijsverhoging krijgen daar ga ik al vanuit. Ik heb nu al wel vernomen dat het via site beschikbaar blijven van producten na 1 mei zolang het merk nog gebruikt wordt onduidelijk dan wel niet bekend is.

Komt er geen vergelijkbaar aanbod dan mag wat mij betreft dat stukje " de betaalbare voordeel diensten van Telfort" geschrapt worden omdat dit dan absoluut geen betekenis heeft. En in feite misleiding betreft in mijn ogen zeker voor nieuwe klanten.
Ik kan dat "betaalbare" niet vinden
https://internetshop.telfort.nl/
@PeterG Je kijkt verkeerd lees dit start bericht eens aandachtig.

Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom”, zegt Jean-Pascal Van Overbeke, Hoofd Consumentenmarkt van KPN. “


Dus hoe betrouwbaar is die uitspraak dan?
Het gaat er niet om wat Telfort nu aanbied maar hoe dit wordt ingepast in het huidige KPN aanbod zeker nu nog onduidelijk is of na 1 mei de online mogelijkheid voor abonnement aankoop nog blijft bestaan. Gaat KPN ook de bel en databundels langer houdbaar maken.
Ach. Laten we even de komende weken afwachten alvorens verder te speculeren.
Uitgaande van die tekst kan ik in 2020 als alles rond is en het 'nieuwe' KPN een feit is.

Binnen de doorgezette service die we van XS4ALL kennen de experia v10 verruilen voor bijvoorbeeld de Fritzbox 5490 regelrecht op de Ftu gepachted geen nutteloze NT dan echt alles in 1 apparaat.
Dat tegen de kosten die ik nu bij Telfort heb.
Wel met het basis tv pakket van KPN niet dat uitgeklede 40 kanalen pakket wat Telfort nu aan nieuwe klanten bied.
Reputatie 7
...regelrecht op de Ftu gepachted geen nutteloze NT dan echt alles in 1 apparaat...
Persoonlijk ben ik geen voorstander van het direct op de glasvezel aansluiten van eigen apparatuur.
Ik zie graag dat de NTU geleverd en beheerd wordt door de provider omdat daarmee de volledige fysieke verbinding onder de verantwoordelijkheid van de provider valt en er geen discussie kan ontstaan als daar iets mee mis is. Zo zie ik ook graag dat de modem bij VDSL verbindingen geleverd en beheerd wordt door de provider.
Ik heb dit ook als advies gegeven tijdens de consultatieronde t.a.v. de "Beleidsregel netwerkaansluitpunt" en anders zal de provider in ieder geval in de gelegenheid gesteld moeten worden om apparatuur voor haar netwerk te kunnen (laten) certificeren.
Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke definitieve tekst zal gaan worden en dat zullen we, als het goed is, op korte termijn gaan zien.
Ach. Laten we even de komende weken afwachten alvorens verder te speculeren.
Ik speculeer niet ik vraag een helder antwoord die nog niet gegeven kan worden.

Er veranderd naar verluid niks en anders worden we ingelicht kleine niet onbelangrijke nuance verschil. Voor KPN klanten zal er zeker weinig veranderen des te meer voor XS4ALL en Telfort klanten. Die naam maakt me niet veel uit maar wel de reden waarom ik ooit voor Telfort heb gekozen.

De hoofdreden wordt al afgebouwd geen WMP+ dus elk kanaal in HD glas bitrate, geen DVB-c via een tweede vezel iets minder erg maar bij meerdere televisies gaat dit naast het vervangen van coax kabels meer kosten voor TV ontvangers mee brengen of oplossen door aanschaf van chromecasts en zo streamen of verbindings sets.

Voor de OBN /ON klanten is er een goed alternatief die kunnen kiezen voor een brabantse leverancier die dit nog zo levert. Voor de overige klanten die hier bewust voor gekozen hebben verandert er best veel.
Er valt aan te wennen dat zeker, ik kon via dat systeem elke router kiezen die ik wou of dat er 1 van €10,00 was of het meest uitgebreide high end model. Nu is die keuze veel beperkter.

Nu deze keuze verkleining in een markt (glasvezel) waar al niet veel keuze meer is.

Ik wacht inderdaad geduldig mei af welk nieuws er dan komt tenzij hier eerder een uitpraak over wordt gedaan.
@wjb daar ben ik het opzich wel mee eens maar niet als ik daar dan ook de stroom rekening voor betaal. In het kader van het milieu aspect ben ik van mening dat deze constructie niet binnen het eigen beleid past. Geef mij dan deze Genexis Hybrid maar weer terug.
En letop ik heb het niet over eigen maar door de provider in bruikleen gegeven.
Reputatie 7
@wjb daar ben ik het opzich wel mee eens maar niet als ik daar dan ook de stroom rekening voor betaal. In het kader van het milieu aspect ben ik van mening dat deze constructie niet binnen het eigen beleid past. Geef mij dan deze Genexis Hybrid maar weer terug.
Als we het dan over het besparen van stroom hebben, dan denk ik aan hele andere dingen.
Zo gaan de TV ontvangers niet in standby en verbruiken dus 24x7 zo'n 5,6 watt.
En als je je dan bedenkt dat een apparaat dat je "uit" zet, afhankelijk van het soort apparaat, wettelijk maximaal 0,3 of 0,5 watt mag verbruiken. De apparatuur van KPN voldoet al jaren niet aan dat wettelijke maximum en dat terwijl de firmware gewoon een optie heeft om in "energiespaarstand" te gaan.


KPN heeft die mogelijkheid willens en wetens onzichtbaar gemaakt.
Bij de pilot met de 4K Ultra-HD ontvangsr waren ze "vergeten" om deze optie weg te halen en daar is het bovenstaande screenshot van afkomstig.

KPN heeft beloofd deze optie weer te activeren, maar ondertussen wachten we daar alweer bijna twee jaar op.
Reputatie 7
@Galdor68 als ik het toch eens wist.... Momenteel is het nog te vroeg om daar een sluitend antwoord op te hebben. Ik snap heel goed de vragen en onzekerheden die je hier aangeeft. We zullen het nog even moeten afwachten. Zoals mijn eerdere antwoord, als ik meer informatie heb dan meld ik het hier meteen. Beloofd! :)
Dat komt vast goed alles op zijn tijd.
Reputatie 7
Oh, sorry ik ben een vraag vergeten te beantwoorden zie ik @Galdor68
Wat mij nog onduidelijk is en die bevestiging is op het Telfort forum ook nog niet gegeven.
Blijven de huidige producten wel via de website beschikbaar? Vandaar dus mijn vraag over het aanbod bij KPN per 1 mei.

Uit de diverse berichten lijkt het erop dat er na die datum geen nieuwe Telfort abonnementen verkocht worden.


Dat klopt, op 1 mei is er een acquisitie stop op alle kanalen van Telfort. Er zal tegen die tijd meer duidelijk zijn en ook een nieuw aanbod komen, wordt vervolgd... 🙂
Top dank voor deze aanvulling @Nadia 👍
Deze mogelijk nieuwe prijzen voor mobiel dan met name de KPN compleet variant gaan richting Telfort vriendelijke prijzen.

Nog niet helemaal vriendelijk maar ook niet afschrikwekend mits als compleet afgenomen.
Reputatie 7
Hah Galdor. Dat ziet er goed uit, toch? Onze nieuwe mobiele abonnementen zijn sinds vandaag officieel bekend. De databundels omhoog en de maandelijkse kosten omlaag 😎 + dat je nu met alle bundels de optie onbeperkt bellen erbij kunt nemen, of juist niet. Meer, voor minder en keuzevrijheid in onb. bellen!
Als ik dit afzet tegen wat ik nu onder het Telfort merk betaal nog niet intressant ik betaal nu € 12.67 met de verdubbelaar het meenemen van de data 7.2 Gb en 525 belminuten. Als basis 1,2 gb en 175 minuten.

Kijk ik puur naar mijn verbruik zou het alleen intressant zijn als ik vast bellen er uit doe. Kortom ik wacht eerst af of er ook nog een ander aanbod voor het thuis aanbod komt.
Voorlopig met dit aanbod zal ik in oktober niet verlengen. Als ik verander ga ik voor het eerst weg van het KPN netwerk naar een all uit one bundel aanbieder.
Galdor, ik neem aan dat je het met 525 belminuten wel uit je hoofd laat om die dure vaste lijn voor zelf bellen te gebruiken. Als ook vrijwel niemand je er nog op belt, kan dié de deur uit.
Ook bij Telfort wordt je niet vrolijk van de prijs per minuut. Die is net als bij kpn € 0,13 per minuut en € 0,13 per gesprek (starttarief). Binnen E.U. € 0,23 p/min + € 0,13 start.
KPN (en dus ook Telfort) zijn daarmee de dúúrste. Tot zover de 'budget'-provider.

En hoe maken ze het tv-pakket (alles in één) goedkoper (dan kpn)? Juist. Door gewoon 14 zenders uit het kpn-basispakket te halen.

Je wordt voor de gek gehouden waar je bij staat. Erg logisch dat Telfort nu dus gewoon KPN wordt.

Beltarieven:
https://www.telfort.nl/algemeen/tarieven/tarieven-vast-bellen-vanaf-1-juli-2018.htm

Reageer