Beantwoord

Periodiek Experiabox op ander kanaal zetten helpt een paar dagen

  • 12 August 2019
  • 40 reacties
  • 1008 keer bekeken

Experiabox10 moet ik om de paar dagen op een ander kanaal zetten om überhaupt nog wifi te hebben. Signaal valt telkens weg. Bekabeld werkt alles wel. Ik word er langzamerhand een beetje hopeloos van.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Sverige 26 September 2019, 22:49

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Sverige. Welkom op het Forum. Ik kan mij voorstellen dat je hier niet op zit te wachten en dat het erg vervelend is. Waarschijnlijk wordt om de paar dagen het kanaal op een ander modem bij jou in de buurt gewijzigd en zorgt dat ervoor dat jouw WiFi verbinding verstoord wordt. Heb je al een geprobeerd om het kanaal op "automatisch" te zetten? Welke ExperiaBox heb je op dit moment in huis?
Experiabox V10. De issues volgen elkaar steeds sneller op. Gisteravond een hele tijd geen wifi. Na reset weer matige wifi. Ik zal eens proberen op automatisch te zetten
Reputatie 7
Badge +21
Heb je het kanaal inmiddels gewijzigd naar "automatisch"? Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels al verholpen is.
Heb je het kanaal inmiddels gewijzigd naar "automatisch"? Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels al verholpen is.
Heb het omgezet maar zie geen echte verbetering. Ik merk ook met thuiswerken via Cisco Any Connect dat regelmatig (minimaal 4-5 keer per uur de verbinding even wegvalt)...een notifier geeft dan een signaal. Apps met kritische verbinding zoals Youtube werken meer niet dan wel. Daar merk je helemaal goed dat wifi gewoon slecht is. Zit zo langzamerhand in de fase om eens naar andere provider te gaan kijken. Ben al sinds 1990 klant bij KPN maar zie kwaliteit slechter worden. Jammer.
Badge +19
Hoeveel " Wi-Fi versterkers" heb je al bekabeld aangesloten staan?
Reputatie 3
Badge +1
Ik snap ook niet, dat iedereen gewoon een eigen modem kan gebruiken veel beter!!!
Badge +19
@wortellica schei aub uit over eigen modem. Ik moet er niet aan denken!!
Reputatie 3
Badge +1
@Joep1965 ach ja dat kan ik me ook weer goed voorstellen, ieder zijn idee!
Hoeveel " Wi-Fi versterkers" heb je al bekabeld aangesloten staan?
1 op zolder en 1 op overloop 1e verdieping. Maakt niet zo gek veel uit denk ik. Als ik alles uitzet en naast mijn router sta valt wifi ook gewoon uit. Ik vermoed dat router gewoon bagger kwaliteit is. Ik betaal maandelijks genoeg voor een goede router...en dat zou KPN ook geld besparen om minder te hoeven servicen. Kwaliteit loont.
Reputatie 7
Badge +21
@Sverige De WiFi versterkers zijn bekabeld aangesloten. Zijn er op dit moment computers bekabeld aangesloten? Valt de verbinding daarop ook weg? Heb je deze versterkers rechtstreeks aangesloten op de ExperiaBox of zit er nog een switch tussen?
@Sverige De WiFi versterkers zijn bekabeld aangesloten. Zijn er op dit moment computers bekabeld aangesloten? Valt de verbinding daarop ook weg? Heb je deze versterkers rechtstreeks aangesloten op de ExperiaBox of zit er nog een switch tussen?

Bekabeld geen uitval bekend. Zal dit weekend als ik een keer gelegenheid heb testen. In principe werken standaard alle apparaten op WiFi. Heb vroeger nooit issues met WiFi gehad, is echt iets van de laatste maanden.
Reputatie 7
Badge +21
@Sverige Heb je de tijd gevonden om het te testen? Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels al verholpen is. ☺️
@Sverige Heb je de tijd gevonden om het te testen? Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels al verholpen is. ☺️
Helaas..met kabel werkt alles. Wifi is nog steeds slecht
Badge +19
Ik snap niet waarom het niet werkt. Ik heb de v10 ook en ben er erg tevreden over. Ik zit me suf te piekeren wat het toch kan zijn.
Reputatie 7
Badge +21
@Sverige Heb je de wificheck gedaan? Zou je deze check eens willen uitvoeren? Ervaart je WiFi problemen op meerdere apparaten?

Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra ik jouw gegevens heb kan ik uitzoeken ik het verder voor je uitzoeken.
@Sverige Heb je de wificheck gedaan? Zou je deze check eens willen uitvoeren? Ervaart je WiFi problemen op meerdere apparaten?

Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra ik jouw gegevens heb kan ik uitzoeken ik het verder voor je uitzoeken.

Ingevuld. Toch nog een keer wifitest gedaan. Eerst 45Mb download na aanpassen nog maar 20Mb. Zelfs tijdens meten viel wifi af en toe weg. Tool geeft nu aan dat ik monteur moet laten komen voor €50 ??? M.i. zou dit in het al best vrij forse maandtarief moeten zitten. Stel dat monteur lokaal constateert dat ik ernstige aansluitfouten zou hebben gemaakt, dan zou het reëel zijn om iets in rekening te brengen. KPN lijkt er nu vanuit te gaan dat de klant fout zit en dus kan betalen. Ik verbaas me hier over...ben al sinds 1990 betalende klant bij KPN.
Reputatie 7
Een monteur voor €50,- moet je natuurlijk niet laten komen, dat is mijns inziens weggegooid geld.
Wat je moet doen is de WiFi Analyzer app op jouw telefoon of tablet zetten en daarmee op verschillende plekken in jouw woning de veldsterkte van jouw wifi meten. Kijk daarbij ook naar de overlap met andere wifi netwerken.
Kijk ook eens naar de veldsterkte van jouw eigen wifi accesspoints. Als er meerdere wifi accesspoints te sterk zijn op een lokatie dan bestaat de kans dat een mobiel apparaat telkens met het andere wifi toegangspunt gaat verbinden.
Reputatie 7
Badge +21
@Sverige Heb je WiFi Analyzer app geïnstalleerd en de veldsterkte gemeten, zoals wjb voorstelde? Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels verholpen is?
Ik heb de kanaalkeuze voor beide banden gewoon op AUTO staan en werkt bij mij prima met een Experia V10 (Telfort)
@Sverige Heb je WiFi Analyzer app geïnstalleerd en de veldsterkte gemeten, zoals wjb voorstelde? Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels verholpen is?
Allemaal gedaan. Dan krijg je weer de melding om de kanalen te wijzigen terwijl ik die net op automatisch had gezet. Terug bij af dus. WiFi blijft erg onbetrouwbaar.
Reputatie 7
Badge +21

@Sverige Heb je WiFi Analyzer app geïnstalleerd en de veldsterkte gemeten, zoals wjb voorstelde? Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels verholpen is?Allemaal gedaan. Dan krijg je weer de melding om de kanalen te wijzigen terwijl ik die net op automatisch had gezet. Terug bij af dus. WiFi blijft erg onbetrouwbaar.

Zou je een screenshot daarvan willen maken en delen in dit topic?


@Sverige Heb je WiFi Analyzer app geïnstalleerd en de veldsterkte gemeten, zoals wjb voorstelde? Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels verholpen is?Allemaal gedaan. Dan krijg je weer de melding om de kanalen te wijzigen terwijl ik die net op automatisch had gezet. Terug bij af dus. WiFi blijft erg onbetrouwbaar.
Zou je een screenshot daarvan willen maken en delen in dit topic?

zie onderstaand.




@Sverige Heb je WiFi Analyzer app geïnstalleerd en de veldsterkte gemeten, zoals wjb voorstelde? Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels verholpen is?Allemaal gedaan. Dan krijg je weer de melding om de kanalen te wijzigen terwijl ik die net op automatisch had gezet. Terug bij af dus. WiFi blijft erg onbetrouwbaar.
Zou je een screenshot daarvan willen maken en delen in dit topic?


De wifi snelheid fluctueert met ruim een factor 2 en regelmatig valt deze weg. Met name Youtube is een drama. Ook als je als enige gebruiker op het netwerk zit is het slecht.
Nog even een andere test gedaan..na optimalisatie met de tool

Reputatie 7
Zou jij die speedtest kunnen doen met de speedtest app en de server an RouteIT BV uit Ede.

Reageer