Beantwoord

Periodiek Experiabox op ander kanaal zetten helpt een paar dagen

  • 12 August 2019
  • 40 reacties
  • 1008 keer bekeken

Experiabox10 moet ik om de paar dagen op een ander kanaal zetten om überhaupt nog wifi te hebben. Signaal valt telkens weg. Bekabeld werkt alles wel. Ik word er langzamerhand een beetje hopeloos van.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Sverige 26 September 2019, 22:49

Bekijk origineel

40 reacties

Zou jij die speedtest kunnen doen met de speedtest app en de server an RouteIT BV uit Ede.
Ik neem aan dat dit een andere app is dan ik eerder gebruikt heb want ik kan de server niet zelf instellen..alleen Amsterdam
ik heb dus even speedtest gedownload en dan pakt ie een locatie om de hoek (snelheid is niet zo zeer het probleem maar betrouwbaarheid / stabiliteit is gewoon erg slecht.


https://
Nog een keer zonder locatievoorziening en dan Route IT Ede...duidelijk minder..ik heb de oude meting er even in laten staan

Reputatie 7
Meet nu eens een aantal keer alleen via RouteIT BV uit Ede en vergeet alle ander servers.
Krijg je een stabiel resultaat?

Wat zegt Fourstack dat haalbaar zou moeten zijn op jouw adres?
Fourstack

Meting Ede alle andere apparaten niet actief tijdens meting

Reputatie 7
Dus je hebt een glasvezel aansluiting.
Wat voor een abonnement heb je dan en heb je daar ook nog een snelheidsverhoging bij gecontracteerd?
Is de PC via 5GHz wifi aangesloten?
Dus je hebt een glasvezel aansluiting.
Wat voor een abonnement heb je dan en heb je daar ook nog een snelheidsverhoging bij gecontracteerd?
Is de PC via 5GHz wifi aangesloten?


Snelheid is niet het issue...stabiliteit. Af en toe valt wifi uit. Ik heb basisabonnement en dat is prijzig genoeg. PC zit op 5GHz maar eerlijk gezegd gebruik ik pc weinig. Meer tablet en telefoon. Voor thuiswerk log ik in via Cisco tool van het werk. Ook dan valt verbinding wel eens uit (hoorbaar met pingeltje en melding “reconnected to network”).
het gaat hier dus om een telkens onderbroken wifi verbinding. Dat heeft m.i. niets met snelheid te maken.

De kanaalinstellingen hebben geruime tijd op automatisch gestaan maar ook dan is de wifi slecht. Met KPN tool elke keer kanalen wisselen kan geen oplossing zijn.
Reputatie 7
Voor alle zekerheid, jij hebt een Experia Box V10 en niet een Experia Box V10a, klopt dat?
Daarnaast heb je geen zwarte Experia WiFi's in gebruik, klopt dat?
Heb je nog andere wifi toegansgspunten in gebruik of alleen de wifi van de V10?
Voor alle zekerheid, jij hebt een Experia Box V10 en niet een Experia Box V10a, klopt dat?
Daarnaast heb je geen zwarte Experia WiFi's in gebruik, klopt dat?
Heb je nog andere wifi toegansgspunten in gebruik of alleen de wifi van de V10?

Idd V10
alleen een TPLink op overloop boven om beter signaal boven te hebben
Reputatie 7
Wat is het type van die TP-Link?
Wat is het type van die TP-Link?
RE200
Reputatie 7
Wat is het type van die TP-Link?RE200
Oei, een wifi extender.
Trek dat ding eens uit het stopcontact.
Heb je die problemen dan nog steeds?
zal morgen eens voor langere tijd testen..thuiswerkdagje😉


Wat is het type van die TP-Link?RE200
Oei, een wifi extender.
Trek dat ding eens uit het stopcontact.
Heb je die problemen dan nog steeds?

Lijkt wel te schelen. Zal eens kijken of ik die extender anders kan configureren want bereik van standaard Experiabox is niet best. Begane grond haalt ie net en verdieping niet. Met wifi extender op eerste verdieping heb ik zelfs signaal op zolder (alle vloeren beton)
Reputatie 7
Wifi extenders behoren bij ons tot de verboden apparatuur.
Die komen er bij ons niet in, heel vaak leiden dat soort apparaten tot instabiliteit van de wifi.
Wij hebben op elke verdieping een 5GHz wifi accesspoint staan die met een netwerkkabel op de router zijn aangesloten.

Reageer