Beantwoord

Periodiek Experiabox op ander kanaal zetten helpt een paar dagen

  • 12 augustus 2019
  • 40 reacties
  • 385 keer bekeken

Experiabox10 moet ik om de paar dagen op een ander kanaal zetten om überhaupt nog wifi te hebben. Signaal valt telkens weg. Bekabeld werkt alles wel. Ik word er langzamerhand een beetje hopeloos van.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Sverige 26 september 2019, 22:49



Wat is het type van die TP-Link?RE200
Oei, een wifi extender.
Trek dat ding eens uit het stopcontact.
Heb je die problemen dan nog steeds?

Lijkt wel te schelen. Zal eens kijken of ik die extender anders kan configureren want bereik van standaard Experiabox is niet best. Begane grond haalt ie net en verdieping niet. Met wifi extender op eerste verdieping heb ik zelfs signaal op zolder (alle vloeren beton)
Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Wifi extenders behoren bij ons tot de verboden apparatuur.
Die komen er bij ons niet in, heel vaak leiden dat soort apparaten tot instabiliteit van de wifi.
Wij hebben op elke verdieping een 5GHz wifi accesspoint staan die met een netwerkkabel op de router zijn aangesloten.


Wat is het type van die TP-Link?RE200
Oei, een wifi extender.
Trek dat ding eens uit het stopcontact.
Heb je die problemen dan nog steeds?

Lijkt wel te schelen. Zal eens kijken of ik die extender anders kan configureren want bereik van standaard Experiabox is niet best. Begane grond haalt ie net en verdieping niet. Met wifi extender op eerste verdieping heb ik zelfs signaal op zolder (alle vloeren beton)
zal morgen eens voor langere tijd testen..thuiswerkdagje😉
Reputatie 7
Wat is het type van die TP-Link?RE200
Oei, een wifi extender.
Trek dat ding eens uit het stopcontact.
Heb je die problemen dan nog steeds?
Wat is het type van die TP-Link?
RE200
Reputatie 7
Wat is het type van die TP-Link?
Voor alle zekerheid, jij hebt een Experia Box V10 en niet een Experia Box V10a, klopt dat?
Daarnaast heb je geen zwarte Experia WiFi's in gebruik, klopt dat?
Heb je nog andere wifi toegansgspunten in gebruik of alleen de wifi van de V10?

Idd V10
alleen een TPLink op overloop boven om beter signaal boven te hebben
Reputatie 7
Voor alle zekerheid, jij hebt een Experia Box V10 en niet een Experia Box V10a, klopt dat?
Daarnaast heb je geen zwarte Experia WiFi's in gebruik, klopt dat?
Heb je nog andere wifi toegansgspunten in gebruik of alleen de wifi van de V10?
Dus je hebt een glasvezel aansluiting.
Wat voor een abonnement heb je dan en heb je daar ook nog een snelheidsverhoging bij gecontracteerd?
Is de PC via 5GHz wifi aangesloten?


Snelheid is niet het issue...stabiliteit. Af en toe valt wifi uit. Ik heb basisabonnement en dat is prijzig genoeg. PC zit op 5GHz maar eerlijk gezegd gebruik ik pc weinig. Meer tablet en telefoon. Voor thuiswerk log ik in via Cisco tool van het werk. Ook dan valt verbinding wel eens uit (hoorbaar met pingeltje en melding “reconnected to network”).
het gaat hier dus om een telkens onderbroken wifi verbinding. Dat heeft m.i. niets met snelheid te maken.

De kanaalinstellingen hebben geruime tijd op automatisch gestaan maar ook dan is de wifi slecht. Met KPN tool elke keer kanalen wisselen kan geen oplossing zijn.
Reputatie 7
Dus je hebt een glasvezel aansluiting.
Wat voor een abonnement heb je dan en heb je daar ook nog een snelheidsverhoging bij gecontracteerd?
Is de PC via 5GHz wifi aangesloten?
Meting Ede alle andere apparaten niet actief tijdens meting

Fourstack

Reputatie 7
Meet nu eens een aantal keer alleen via RouteIT BV uit Ede en vergeet alle ander servers.
Krijg je een stabiel resultaat?

Wat zegt Fourstack dat haalbaar zou moeten zijn op jouw adres?
Nog een keer zonder locatievoorziening en dan Route IT Ede...duidelijk minder..ik heb de oude meting er even in laten staan

Zou jij die speedtest kunnen doen met de speedtest app en de server an RouteIT BV uit Ede.
Ik neem aan dat dit een andere app is dan ik eerder gebruikt heb want ik kan de server niet zelf instellen..alleen Amsterdam
ik heb dus even speedtest gedownload en dan pakt ie een locatie om de hoek (snelheid is niet zo zeer het probleem maar betrouwbaarheid / stabiliteit is gewoon erg slecht.


https://
Reputatie 7
Zou jij die speedtest kunnen doen met de speedtest app en de server an RouteIT BV uit Ede.
Nog even een andere test gedaan..na optimalisatie met de tool



@Sverige Heb je WiFi Analyzer app geïnstalleerd en de veldsterkte gemeten, zoals wjb voorstelde? Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels verholpen is?Allemaal gedaan. Dan krijg je weer de melding om de kanalen te wijzigen terwijl ik die net op automatisch had gezet. Terug bij af dus. WiFi blijft erg onbetrouwbaar.
Zou je een screenshot daarvan willen maken en delen in dit topic?


De wifi snelheid fluctueert met ruim een factor 2 en regelmatig valt deze weg. Met name Youtube is een drama. Ook als je als enige gebruiker op het netwerk zit is het slecht.


@Sverige Heb je WiFi Analyzer app geïnstalleerd en de veldsterkte gemeten, zoals wjb voorstelde? Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels verholpen is?Allemaal gedaan. Dan krijg je weer de melding om de kanalen te wijzigen terwijl ik die net op automatisch had gezet. Terug bij af dus. WiFi blijft erg onbetrouwbaar.
Zou je een screenshot daarvan willen maken en delen in dit topic?

zie onderstaand.


Reputatie 7
Badge +17

@Sverige Heb je WiFi Analyzer app geïnstalleerd en de veldsterkte gemeten, zoals wjb voorstelde? Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels verholpen is?Allemaal gedaan. Dan krijg je weer de melding om de kanalen te wijzigen terwijl ik die net op automatisch had gezet. Terug bij af dus. WiFi blijft erg onbetrouwbaar.

Zou je een screenshot daarvan willen maken en delen in dit topic?
@Sverige Heb je WiFi Analyzer app geïnstalleerd en de veldsterkte gemeten, zoals wjb voorstelde? Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels verholpen is?
Allemaal gedaan. Dan krijg je weer de melding om de kanalen te wijzigen terwijl ik die net op automatisch had gezet. Terug bij af dus. WiFi blijft erg onbetrouwbaar.
Ik heb de kanaalkeuze voor beide banden gewoon op AUTO staan en werkt bij mij prima met een Experia V10 (Telfort)
Reputatie 7
Badge +17
@Sverige Heb je WiFi Analyzer app geïnstalleerd en de veldsterkte gemeten, zoals wjb voorstelde? Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels verholpen is?
Reputatie 7
Een monteur voor €50,- moet je natuurlijk niet laten komen, dat is mijns inziens weggegooid geld.
Wat je moet doen is de WiFi Analyzer app op jouw telefoon of tablet zetten en daarmee op verschillende plekken in jouw woning de veldsterkte van jouw wifi meten. Kijk daarbij ook naar de overlap met andere wifi netwerken.
Kijk ook eens naar de veldsterkte van jouw eigen wifi accesspoints. Als er meerdere wifi accesspoints te sterk zijn op een lokatie dan bestaat de kans dat een mobiel apparaat telkens met het andere wifi toegangspunt gaat verbinden.
@Sverige Heb je de wificheck gedaan? Zou je deze check eens willen uitvoeren? Ervaart je WiFi problemen op meerdere apparaten?

Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra ik jouw gegevens heb kan ik uitzoeken ik het verder voor je uitzoeken.

Ingevuld. Toch nog een keer wifitest gedaan. Eerst 45Mb download na aanpassen nog maar 20Mb. Zelfs tijdens meten viel wifi af en toe weg. Tool geeft nu aan dat ik monteur moet laten komen voor €50 ??? M.i. zou dit in het al best vrij forse maandtarief moeten zitten. Stel dat monteur lokaal constateert dat ik ernstige aansluitfouten zou hebben gemaakt, dan zou het reëel zijn om iets in rekening te brengen. KPN lijkt er nu vanuit te gaan dat de klant fout zit en dus kan betalen. Ik verbaas me hier over...ben al sinds 1990 betalende klant bij KPN.

Reageer