Beantwoord

Philips Hue maakt geen verbinding

  • 2 December 2019
  • 10 reacties
  • 846 keer bekeken

Goedenavond,

Ik heb een Philips Hue starter kit gekocht. Nu heb ik de kabel in de WAN poort gestopt, echter maakt hij dan geen verbinding met mijn wifi (2 van de 3 lampjes branden). Wanneer ik de kabel in een ethernet ingang stop, gaat er maar 1 van de 3 lampjes branden (alleen die van de stroom). Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd, de experia box aan het uit gezet en de experia box gereset. Ik ehb een Experia Box v10A. Ik heb het idee dat niks helpt, hier baal ik een beetje van want het leuk me een leuk toevoeging bij al mijn google home producten… Hopelijk heeft één van jullie de goede oplossing :)

icon

Beste antwoord door xSanne_S 2 December 2019, 22:47

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

In de DSL poort moet je de internet aansluiting vanaf je ISRA punt aansluiten. Dan kan je de kabel vanaf je Philips hue bridge op 1, 2 of 3 aansluiten. Naar gelang je een vrije poort hebt.

In de DSL poort moet je de internet aansluiting vanaf je ISRA punt aansluiten. Dan kan je de kabel vanaf je Philips hue bridge op 1, 2 of 3 aansluiten. Naar gelang je een vrije poort hebt.

Goedenavond,

Bedankt voor uw antwoord. Ik heb de internetaansluiting vanuit de punt in mijn muur (neem aan dat dat het ISRA punt is, want de wifi doet het wel gewoon via mijn smart tv, telefoon en laptop) in de DSL poort zitten en de aansluiting van mijn Bridge in een vrije poort van ethernet geplaatst echter maakt hij dan helemaal geen verbinding (alleen het lampje van de stroom brandt) en wanneer ik heb in de WAN poort stop, branden er in ieder geval 2 lampjes. Ik ben maar een leek wat betreft kabels en wifi, dus heb ook geen idee wat een WAN poort of ethernet poort is… 

Reputatie 7
Badge +9

Philips Hue bridge aansluiten:

  • Plaats de bridge in de buurt van je router of switch
  • Sluit de bridge aan op het stroomnetwerk met de meegeleverde adapter
  • Sluit de bridge aan op de router of switch met de meegeleverde ethernetkabel
  • Controleer of alle LED lampjes blauw branden

 

Installeren van de Hue app

  • Installeer de Hue app op je smartphone of tablet
  • Open de Hue app
  • Volg de instructies op je scherm en rond de Philips Hue installatie af
Reputatie 7
Badge +9

 

Ik heb de Bridge nu aan de praat gekregen door een kabel te verwisselen. De Bridge deed het in poort 2 niet, maar in poort 1 en 3 wel. Nu doet de kabel die ik uit poort 1 heb gehaald en in poort 2 heb aangesloten het echter niet (verbinding smart TV en hetzelfde geldt als ik de kabel uit poort 3 in poort 2 stop). Kan ik er nu van uitgaan dat poort 2 defect is/het niet doet?

Reputatie 7
Badge +9

Daar lijkt het wel op. Dan zou je Experiabox vervangen moeten worden.

Bedankt voor de hulp! Ga ik morgen even contact zoeken met de klantenservice van KPN.

Reputatie 7

Hey @xSanne_S, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt aan de community, zo te zien perfecte ondersteuning ontvangen van Hoopvol, topper! 

Wisselen van kabeltjes en/poorten is altijd een goed idee, slim van je! Alleen poort 2 werkt niet? Wil je eens controleren of een ander apparaat wel functioneert op de poort? Mogelijk toch een kabelbreuk of iets anders aan de hand. Is poort 2 echt stuk? Dan is mijn advies het modem gewoon aan te houden. Mocht je te weinig poorten hebben om je apparatuur aan te sluiten, dan stuur ik je kosteloos een Switch van Netgear voor wat extra poorten :)

Ik hoor graag van je!

Hey @xSanne_S, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt aan de community, zo te zien perfecte ondersteuning ontvangen van Hoopvol, topper! 

Wisselen van kabeltjes en/poorten is altijd een goed idee, slim van je! Alleen poort 2 werkt niet? Wil je eens controleren of een ander apparaat wel functioneert op de poort? Mogelijk toch een kabelbreuk of iets anders aan de hand. Is poort 2 echt stuk? Dan is mijn advies het modem gewoon aan te houden. Mocht je te weinig poorten hebben om je apparatuur aan te sluiten, dan stuur ik je kosteloos een Switch van Netgear voor wat extra poorten :)

Ik hoor graag van je!

Hoi, ik heb met de klantenservice gebeld en die adviseerden mij om een nieuw modem aan te vragen. Deze heb ik dus aangevraagd en is opgestuurd (had dit berichtje niet gelezen).

Reputatie 7

Ok, @xSanne_S. Dat is ook goed. Als het maar wordt opgelost :)

Bedankt voor je terugkoppeling!  

Reageer