Beantwoord

PHILIPS HUE te koppelen op Experia box V10

• 9 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 1625 keer bekeken

Ik wil een draadloos lampenset gaan kopen met een bridge van Philps Hue die je moet koppelen aan je router en ik wil even graag weten of die wel mogelijk is en dit geen problemen oplevert en of er überhaupt wel een poort vrij voor is. Geeft dit geen problemen ?

Graag jullie deskundig advies graag voor ik dit ga kopen
een KPN-er
icon

Beste antwoord door huistijger 9 oktober 2017, 14:55

Werkt hier perfect hoor
Je moet je bridge even synchroniseren met de apparaten en de box, gaat met één druk op de knop.

Heb je ook een Philips Ambilight TV (nieuwe versie?) dan kun je de lichten ook via de TV aansturen.
Ik zeg ook want je moet de bridge via de EP box aansluiten, want dat aansturen gaat via je wifi.

De experiabox heeft 4 UTP-poorten, mocht je te kort komen dan kan er een switch achter gezet worden.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Werkt hier perfect hoor
Je moet je bridge even synchroniseren met de apparaten en de box, gaat met één druk op de knop.

Heb je ook een Philips Ambilight TV (nieuwe versie?) dan kun je de lichten ook via de TV aansturen.
Ik zeg ook want je moet de bridge via de EP box aansluiten, want dat aansturen gaat via je wifi.

De experiabox heeft 4 UTP-poorten, mocht je te kort komen dan kan er een switch achter gezet worden.
tv is van juni 2014 Philips met ambiligt inderdaad. Is dat nieuw genoeg ??? Ik heb een swich al naast mijn tv staan kan ik hem daar dan gewoon inpluggen ( hierin zit ook mij digitale ontvanger ingeplugd die dan weer loopt naar mijn TV ) Is het mogelijk om het daar bij de pluggen om verbinding te maken en hoe kan ik dan de lampen aansturen via de TV . Leg uit graag .... Dit hoor ik graag
Reputatie 7
Badge +18
tv is van juni 2014 Philips met ambiligt inderdaad. Is dat nieuw genoeg ??? Ik heb een swich al naast mijn tv staan kan ik hem daar dan gewoon inpluggen ( hierin zit ook mij digitale ontvanger ingeplugd die dan weer loopt naar mijn TV ) Is het mogelijk om het daar bij de pluggen om verbinding te maken en hoe kan ik dan de lampen aansturen via de TV . Leg uit graag .... Dit hoor ik graag

Dat hangt van het type van je Philips af.
In het menu van je Philips heb je een mogelijkheid om die functie aan of uit te zetten en ook de mogelijkheid om aan te geven op welke hoek of welke rand van het beeldscherm de lamp moet reageren.

Reputatie 7
Badge +18

Nog even een aanvulling. ik meende me te herinneren dat de TV van na 2015 moest zijn maar je kunt dat snel genoeg in je gebruiksaanwijzing zien.
De TV moet wel wifi hebben en de bridge en lampen moeten in hetzelfde netwerk zitten.
Reputatie 7
Badge +18
Dag Adje. Welkom op het forum. Als KPN bieden we hier geen ondersteuning in maar volgens mij zitten er hele bruikbare tips tussen van onze ervaringsdeskundige forumleden. Ik hoop uiteraard dat je alles netjes aan de praat krijgt 🙂
Reputatie 7
Ik heb een swich al naast mijn tv staan kan ik hem daar dan gewoon inpluggen ( hierin zit ook mij digitale ontvanger ingeplugd die dan weer loopt naar mijn TV ) Is het mogelijk om het daar bij de pluggen om verbinding te makenJa! Welke switch gebruik je?

Reageer