Beantwoord

Phishing via brief?

  • 15 November 2020
  • 13 reacties
  • 930 keer bekeken

Badge

Deze week kreeg ik een brief van Jōrg Kramer, directeur klantenservice KPN over glasvezel:  “Geniet van de voordelen van KPN glasvezel”.

De brief stond vol met tik- en taalfouten.  Weet iemand of het hier om phishing per brief gaat? Of is het taalgebruik van KPN sterk achteruit gegaan?

 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 26 November 2020, 15:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo @ArieMaan , was het een echte brief per post  of een email?

 

Badge

Echte brief, geadresseerd aan de bewoners van het adres waar ik woon. Logo enz leken echt.

Maar er ontbraken woorden, er zaten spellingsfouten in en sommige zinnen liepen gewoon niet.

En ik vond het ook storend dat ik continu met jij en jou werd aangesproken, maar dat zal de KPN-stijl misschien zijn. Had ik overigens niet van KPN verwacht, waardoor ik weer extra achterdochtig werd. 

Echte brief, geadresseerd aan de bewoners van het adres waar ik woon. Logo enz leken echt.

Maar er ontbraken woorden, er zaten spellingsfouten in en sommige zinnen liepen gewoon niet.

En ik vond het ook storend dat ik continu met jij en jou werd aangesproken, maar dat zal de KPN-stijl misschien zijn. Had ik overigens niet van KPN verwacht, waardoor ik weer extra achterdochtig werd. 

De èchte KPN stuurt niet 'aan de bewoners van', maar met naam en adres.

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @ArieMaan, welkom! Nou ben ik wel benieuwd naar de inhoud van de brief! Kan je een foto hier delen? Helemaal als die vol spelfouten staat, wil ik dit graag intern doorgeven. Zou je dan ook je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens? 

Badge


 

 

Reputatie 7
Badge +28

@ArieMaan 

Ik vermoed dat die brief wel degelijk van KPN is. 
Maar grammaticaal is de brief ver onder de maat. Dit zou zo nooit verstuurd mogen worden. 
Ben wel benieuwd naar de reactie van @Marcia_ , dus ik blijf dit topic volgen. 

Reputatie 7
Badge +7

Skypen? Welk marketeer heeft dit geschreven? Onbenul.

Reputatie 7
Badge +30

Dit is zeker een brief van ons! Ik ga wel intern doorgeven dat hij niet optimaal is, dus bedankt voor de feedback!

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb inmiddels bevestiging dat er naar de inhoud van de brief gekeken gaat worden. Nogmaals bedankt!

Als een persoon zo veel brieven schrijft dan gaat er wel eens iets mis :-)

Badge

Als een persoon zo veel brieven schrijft dan gaat er wel eens iets mis :-)

Natuurlijk. Niemand is onfeilbaar. Ik maak ook meer fouten dan me lief is.

Maar

  1. De man die dit ondertekent krijgt naar mijn idee een bovenmodaal salaris. Je mag daar dus wel wat nauwkeurigheid voor eisen
  2. Bij een organisatie als KPN verwacht ik dat er in ieder geval een spelling checker aanwezig is
  3. Zeker bij contact met klanten mag er geen verwarring ontstaan (iedere spel- of taalfout die per whatsapp bericht of per e-mail binnenkomt is voor mij aanleiding om er niet op in te gaan).

Hopelijk draagt mijn reactie er aan bij dat het in de toekomst beter gaat. 

Wij hebben bij gevoegde brief ontvangen, nu heb ik mijn vraagtekens omdat de print kwaliteit van dit A4tje wel heel slecht is, logo is slechte kwaliteit en ziet er gewoon niet zo KPN achting uit op van dat groene papier enzo, Kan door KPN bevestigd worden dat dit echt is?

 

Reputatie 7
Badge +24

@Lucas van Dijk dat is een brief van KPN Netwerk. Hun website is:

https://www.kpnnetwerk.nl/

Hier vindt u ook contactgegevens. 

Dit forum is van KPN Provider provider. Die heeft deze brief sowieso niet gestuurd.