Beantwoord

Phishing via e-mail, wat ermee te doen

  • 13 January 2019
  • 5 reacties
  • 197 keer bekeken

Vannacht kreeg ik een melding dat mijn .....@hetnet.nl account is gehackt. Of ik maar even wil gaan betalen, want anders........ Echter deze account gebruik ik al jaren niet meer. Wel, zo heel af en toe mijn .......@kpnmail.nl (...... = in beide accounts hetzelfde) Wat moet ik hiermee? Kan ik dit ergens melden? Moet ik het bericht doorsturen ?

Admin: titel van je bericht aangepast
icon

Beste antwoord door wjb 13 January 2019, 14:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Gewoon in de prullenbak dat mailtje en vooral niet op reageren.
Je kunt die mail als bijlage doorsturen naar abuse@kpn.com.
Let op, wel als bijlage doorsturen.

dank voor de snelle reactie. suggesties uitgevoerd
Dit is een bekende blackmail scam. Ik heb een tijdje terug soortgelijke e-mail ontvangen waarin een hoop (compleet onrealistisch) bangmakerij stond. Van de "hacker" moest ik 900 euro in bitcoins overmaken, want anders zou hij gênante foto's van mij (die hij met mijn webcam gemaakt zou hebben) naar mijn contactenlijst sturen. Mijn computer heeft geen webcam en mijn contactenlijst is leeg.

Je kan de e-mail hoogstwaarschijnlijk gewoon negeren.
Dit is een bekende blackmail scam. Ik heb een tijdje terug soortgelijke e-mail ontvangen waarin een hoop (compleet onrealistisch) bangmakerij stond. Van de "hacker" moest ik 900 euro in bitcoins overmaken, want anders zou hij gênante foto's van mij (die hij met mijn webcam gemaakt zou hebben) naar mijn contactenlijst sturen. Mijn computer heeft geen webcam en mijn contactenlijst is leeg.

Je kan de e-mail hoogstwaarschijnlijk gewoon negeren.

dank Mayco, zal ik doen. De account heb ik inmiddels verwijderd. (gebruikte ik toch al nooit meer)
Reputatie 7
Badge +30
Beste @schuwes, welkom! Het klopt helemaal wat wjb zegt. Goed dat je hier zo alert op bent en actie op hebt ondernomen. Heel vervelend altijd, dit soort dingen!