Beantwoord

Piep in oren na installatie Experia Box V10a

  • 21 February 2019
  • 4 reacties
  • 1541 keer bekeken

We hebben nu sinds een maand of twee de KPN Experia Box V10a in de woonkamer staan. Het viel me op dat vanaf het eerste moment van het gebruik van de Experia Box ik een soort lichte druk in mijn hoofd voelde, hetzelfde gevoel alsof je onder een hoogspanningsmast staat. Ondertussen zijn we twee maanden verder en als ik een avondje op de bank zit in de woonkamer, redelijk dicht bij de Experia Box, dan ga ik met een harde piep (eentonig) in mijn oren naar mijn bed toe. Nu heb ik me iets verdiept in elektromagnetische straling wat o.a. wordt uitgezonden door WIFI, zendmasten en DECT telefoons. Door de overmatige prikkeling van ons zenuwstelsel door deze straling gedurende lange termijn kunnen er o.a. oorsuizingen ontstaan. Dit wordt ook wel Microwave Hearing genoemd (Google hier maar eens op en dan ga je schrikken...). Het wordt ook de nieuwe asbest van de toekomst genoemd, de WIFI straling. Of het allemaal zo erg is weet ik niet, maar het feit is wel dat ik er last van heb.

Het lijkt wel alsof de V10a een veel sterkere WIFI signaal afgeeft dan mijn oude modem van Ziggo, hier had ik namelijk geen last. Ik ben erg benieuwd of er meer mensen die hetzelfde probleem kennen icm Xperia Box V10a? Ook ben ik benieuwd wat hiervoor de oplossing is, ondertussen heb ik al aluminiumfolie om de router heen gedaan, schijnt de straling iets te verminderen maar ik moet zeggen dat dit weinig helpt. Kan ik een andere modem aansluiten (ik heb geen glasvezel)?

Hoor graag van jullie.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 February 2019, 14:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi! Dat lijkt me een bijzonder onaangename ervaring. Het is al wel helemaal duidelijk dat dit van de Experiabox komt toch? Als je het apparaat uitzet is het weg? Heb je overwogen om de wifi uit te zetten?
Alu folie om het apparaat zorgt voor minder overlast maar ik weet niet of dit een verstandige oplossing is ( een modem wordt soms wat warm en dan is folie misschien geen goed idee. )
Ik heb niks meer vernomen en ga er voorlopig van uit dat het is opgelost. Mocht dat niet zo zijn, laat het weten!
Erwin, dank voor je reactie. Helaas gaat de piep langzaam weg en komt langzaam weer op. Met name als ik een avond dicht bij de Experiabox heb gezeten wordt de piep sterker, dus er is een verband. Mijn vraag is of ik een andere modem kan plaatsen met mindere sterkere wifi signaal. Is dit mogelijk?
Als je bedoelt of ik jou een ander modem kan sturen, helaas niet. Je kunt wel overwegen om zelf een wifi router aan te schaffen waar je geen geluid hinder van ondervind en die vervolgens bedraad aansluiten op de experia box. Vervolgens kun je de wifi uitzetten op de experiabox en laat je nieuwe router je wifi overnemen. Gelukkig hoeft een wifi router niet zo veel te kosten en uiteraard is het voor jou handig om extra aandacht aan de garantie te besteden, want mocht deze ook piepen kun je hem retourneren.
Heb je al wel voor jezelf uitgesloten of het écht het wifi signaal is? Anders is het zonde om andere apparatuur aan te schaffen.
Je kunt dit heel makkelijk zelf uitzetten: Links aan de zijkant van het modem zit een knopje waar een lampje bij brand. Als je dit lampje 10 seconden ingedrukt houd gaat ie uit. De piep zou dan ook weg moeten zijn.