Beantwoord

Ping is ontzettend hoog

Sinds kort heb ik een nieuw experia box v10, en een nieuw game laptop speciaal voor gamen, alleen wat de probleem is mijn ping is de laatste tijd heeeeeeel hoog echt niet normaal ( ongeveer 1900 ms ).
Ik heb toen direct contact opgenomen met de klantenservice al 7 keer maar nooit is mijn probleem echt opgelost, ik heb een nieuw modem gekregen ook een v10 dat heeft de probleem erger gemaakt, want nu is het meer dan de helft van de dag mijn ping hoger dan 1600 ms heel vervelend dit, ik ben langs de buren gegaan en gevraagd of hun ook hetzelfde probleem hebben en dat is niet zo, dus eigenlijk betaal ik mijn abonnement van 55 euro per maand, 3 maanden voor niks betaald en 7 keer gebeld, 7 keer geen oplossing want ik loop nu nog steeds met hetzelfde probleem, ik heb gevraagd of er een monteur langs kan komen om alles te checken hier en bij de wijkcentrale dat kunnen ze doen maar dan moet ik ervoor betalen? onzin toch jongens het probleem ligt toch bij jullie??...
Maar ik wil dus lekker mijn films kunnen kijken lekker kunnen gamen en me wifi optimaal kunnen gebruiken voor smartphones, heeft iemand hier enige idee mee wat ik moet doen?.. ik was namelijk van plan om de consumentenbond in te schakelen, maar ik dacht laat ik het eerst hier op het forum proberen.
icon

Beste antwoord door Joran 31 juli 2016, 09:22

Inmiddels werkt de verbinding op vectoring en komt 111Mb/33Mb binnen. Oussama, kun je laten weten of het probleem is opgelost?

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Hoi,

Als het probleem bij KPN ligt is die monteur gratis.
1. Verder geef je niet aan welke netwerk adapter je hebt. 2. Ook mis ik de info of dit zich op meerdere apparaten voordoet.
3.Doet dit probleem zich ook voor via WiFi op hetzelfde apparaat?
4. Is dit DSL of Glasvezel?In
5. In het geval van DSL, als je inlogt op de V10 en dan naar Status > Advanced gaat, kan je DSL waarden hier eens posten?
6.Wat geeft deze site weer? https://netco-fpi-info.fourstack.nl
7. Als er even vanuit ga dat je laptop Windows draait. Kan je eens "ping -n 100 192.168.2.254" doen in commandprompt. Kan je dan de samenvatting die je aan het einde krijgt hier plaatsen?
8. Heb je nog andere routers, switches, repeaters?

Robin
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Oussama1999, welkom op het forum! Wat vervelend om te lezen dat je ping de laatste tijd zo hoog is!

Robin stelt zeer goede vragen, zou je die willen beantwoorden? Ook ontvang ik graag een reactie op m'n privébericht : ik kijk je verbinding dan na, en help je verder 🙂
beste,

ik heb een experia box v10, ik heb verder geen router of ander apparatuur aan gekoppeld. het probleem doet zich voor op alle apparaten met wifi en op de laptop of pc ook incl met kabel ook. ik heb een dsl, binnenkort upgrade naar vvdsl.

Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Asd-AWV, Asd-Slom
Internet Snelheid
200 Mbit/s
iTV
2 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
17 Mbit/s
VDSL2*
100 Mbit/s
Bonding*
200 Mbit/s
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.
Geplande upgrades
Status
Geen geplande upgrades gevonden

ik zou namelijk een VDSL krijgen maar ik nu ik dit zo zie, zie ik geen geplande upgrades
ik kan de cmd niet gebruiken, ik heb iets teveel gekloot met me laptop dat ik cmd niet kan openen

Link Status Up
Showtime 59 h 45 min 55 s
Modulation Type ADSL_2plus
Actual Rate(Up/Down) 1029/20475 kbps
Attainable Rate(Up/Down) 1303/22836 kbps
Noise Margin(Up/Down) 10.8/7.5 dB
Line Attenuation(Up/Down) 4.4/4 dB
Output Power(Up/Down) 12.1/7.5 dBm
Data Path(Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave Depth(Up/Down) 4/448
Interleave Delay(Up/Down) 2/7 ms
INP(Up/Down) 0.5/1 symbols
Profile N/A
CRC Errors(Up/Down) 0/44
FEC Errors(Up/Down) 446/20807
Reputatie 7
Dus jij bent nog niet omgezet naar VDSL en moet het nog doen met een schamele 20Mbps.
Er staat toch dat 100Mbps (VDSL2) beschikbaar is?
Eerst maar eens zorgen dat jouw aansluiting naar VDSL omgezet wordt.
En hoe doe ik dat?
Reputatie 7
Ik denk dat Koen binnenkort wel weer zal reageren om het één en ander in gang te zetten.
Reputatie 4
Badge +1
Waar naartoe meet je die ping?
2 seconden ping is wel heel erg traag. Zou zelfs via ADSL veel sneller moeten. (ping tijden hebben in principe helemaal niets met de snelheid van je pakket te maken. Ping meet hoe lang het duurt om heen en weer te komen naar het adres dat je pingt, verbinding snelheid bepaalt hoeveel data per seconde je eroverheen kan duwen/trekken).

Probeer eens een ping naar mijn.kpn.com.
Bij mij hier op dit moment een response van 10ms
oke bedankt wjb.
mvanbaak, ik kan mijn cmd niet gebruiken haha, heb iets gedaan weet zelf niet wat.
Reputatie 7
De responsetijd voor een ping is sterk afhankelijk van de belasting van de verbinding. En dan gaat het dus niet alleen om de download snelheid, maar ook om de upload snelheid die hier ongeveer 1Mbps is. Bij gamen zien we bij dergelijke upload snelheden regelmatig wachtrijen ontstaan in uitgaande communicatie. Daar staat zo'n ping gewoon tussen en ook die zal dan dus vertraagt verstuurd worden. De pingtijd loopt op.
Nu is 1600ms wel heel erg veel, maar bandbreedte of beter gezegd de volledige belasting van de bandbreedte heeft wel degelijk impact op de responsetijden voor pings.
ja klopt ik heb inderdaad een lage download en uploadsnelheid, maar ik zou dus een gratis upgrade krijgen naar VDSL, maar nu vraag ik me af wat is een boing? (200 Mbits) die is net nieuw zag ik?
Reputatie 7
Badge +29
Bonding is gewoon 2x VDSL
zoals jullie hier kunnen zien heb ik net een ping test gedaan, zulke hoge snelheden heb ik voornamelijk vanaf 11:00 tot ongeveer laat in de avond
Zoals nu!! wil ik minecraft spelen, dat is echt niet leuk meer, ik heb echt een hekel nu gekregen hieraan.. ik ben ook echt de enige van mijn buren met dit probleem!!
ZOals hier ik gebruik een ethernet kabel verbonden met mijn laptop
Reputatie 7
Oussama1999 schreef:

ZOals hier ik gebruik een ethernet kabel verbonden met mijn laptop

Tja, dan kijk ik helemaal niet vreemd meer op, een upload van zo'n 90kbps is natuurlijk twee keer niets.

Koen?!
Reputatie 7
Badge +27
Dag Oussama, Koen is donderdag weer aanwezig, ik neem het ondertussen even over.

Als deze laatste screenshot bekabeld is genomen is me niet duidelijk waar het probleem zit. In de metingen die ik uitvoer lijkt de lijn heel stabiel en wordt bijna de volledige snelheid van een ADSL2+ verbinding gebruikt. Heel vreemd. VDSL zorgt voor een hogere snelheid, maar met het Instap-abonnement dat je nu gebruikt heb je daar niet veel voordeel van. Belangrijk is dat we eerst dit probleem verhelpen, daarna komen we terug over de omzetting.

Een monteur lijkt me nu de enige zinvolle oplossing. Ik heb je een privébericht gestuurd, reageer je daar op? We gaan zorgen dat dit wordt opgelost.
Reputatie 7
Badge +29
Joran schreef:

Als deze laatste screenshot bekabeld is genomen is me niet duidelijk waar het probleem zit. In de metingen die ik uitvoer lijkt de lijn heel stabiel en wordt bijna de volledige snelheid van een ADSL2+ verbinding gebruikt. Heel vreemd. VDSL zorgt voor een hogere snelheid, maar met het Instap-abonnement dat je nu gebruikt heb je daar niet veel voordeel van. Belangrijk is dat we eerst dit probleem verhelpen, daarna komen we terug over de omzetting.

Waarom denk je dat? VDSL zal een hogere upload leveren. En als het probleem mede wordt veroorzaakt door een uploadbandbreedte die helemaal gebruikt wordt
Reputatie 7
Badge +27
Dat is helemaal waar, VDSL biedt vrijwel altijd voordelen. Wat ik eigenlijk bedoelde is; laten we eerst deze storing oplossen voor we VDSL gaan regelen. Met ADSL is er op deze verbinding 20/1 mogelijk, die snelheid wordt bij lange na niet gehaald. Het is belangrijk dat we eerst achterhalen waar dit door komt voor we verdere acties uitvoeren. We hebben inmiddels ook contact via privébericht en zijn nog een paar dingen aan het testen voor eventueel een monteur wordt ingeschakeld. Als de storing is opgelost zetten we de verbinding zeker om naar VDSL 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Inmiddels werkt de verbinding op vectoring en komt 111Mb/33Mb binnen. Oussama, kun je laten weten of het probleem is opgelost?
Ik ben immers blij, ik ben blij dat ik de upgrade kreeg naar VDSL, maar de snelheden, die ik behaal bedraad op mijn laptop is maar 30 Mbits down/up

De probleem licht dus aan mij omdat ik als ik de gehele VDSL snelheid wil behalen, moet ik ervoor betalen maar dat ga ik niet doen, omdat eigenlijk ik 3 maanden last had van een hoge ping snelheid, en 3 maanden eigenlijk voor niks mijn abonnement heb betaald en nu ik na 2/3 weken mijn VDSL Upgrade kreeg, ben ik wel blij, maar aan de andere kant niet, probleem licht bij KPN, 3 maanden lang, en nu eindelijk voor de helft opgelost, heb ik weer gebeld naar klantenservice is de enige antwoord wat ik krijg: pakket upgraden extra betalen maandelijks, niemand heeft me vertelt dat als ik de gratis VDSL upgrade krijg, dat ik later moet extra betalen voor de volledige snelheid, zoals je ziet in de topic hier, is het ook niet verteld......

Maarja.. ik hoop dat er wat valt te regelen,
Reputatie 7
Badge +27
Dag Oussama, blij dat dit probleem is opgelost! Ik denk dat er een misverstand is over de snelheid.

Je betaalt voor het Alles-in-1 Instap abonnement. Bij dit abonnement hoort een maximale snelheid van 20/2Mb. We stellen de snelheid iets hoger in als het mogelijk is, daarom haal je nu 30/30Mb. Je hoeft niet te betalen om de volledige snelheid te halen, je haalt nu al de volledige snelheid die bij jouw abonnement hoort. Je kunt besluiten een hoger abonnement te nemen als je dat wilt. Die mogelijkheid is er gekomen dankzij de upgrade naar VDSL. Controleer onze website voor een overzicht van abonnementen!

Ik stuur je nog een privébericht over een tegemoetkoming, lijkt me in dit geval terecht 🙂

Reageer