Vraag

Ping verspringt telkens onder het gamen

• 2 oktober 2016
  • 24 reacties
  • 812 keer bekeken

Dag,

Na ongeveer 10 keer gebeld te hebben met de klantenservice, en na ongeveer 10 keer hetzelfde antwoord te hebben gekregen, probeer ik het dan nu maar via dit forum.

Mijn situatie is namelijk als volgt: Ik heb sinds 2 weken enorm veel last van een schommelende ping tijdens het gamen. Het verspringt van 50 ping, naar 400 en dat in een tijdbestek van 1 a 2 seconde. Ik heb al tig keer op mijn xperia box v10 ingelogd, unp duizend keer aan en uitgevinkt, maar niks mag helpen.

Ik heb ook al een speedtest gedaan, waarin mijn ping rond de 28 was. Ook heb ik al een aantal keren de Xperia box aan en uit gedaan, de herstelknop ingedrukt, maar niks werkt.

Nu dacht ik van: misschien ligt het aan mijn xbox one. Dus ik had die verkocht, en een PS4 aangeschaft. Wat denk je? Zelfde probleem. Ik heb zowel bedraad en WiFi geprobeerd, en bij beide heb ik het zelfde probleem. Voorheen nooit ergens last van gehad, zucht.

Een van de medewerkers zei zelfs: Ja sorry meneer, maar KPN ondersteunt geen gameconsoles. Pardon????????

Ik hoop dat een van jullie op dit forum mij kan helpen, want mocht dit ook niet lukken, dan ga ik zeker overstappen naar een andere provider.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Vervelend dat je ping zo aan het schommelen is. Goed dat je zowel bedraad als via WiFi al geprobeerd hebt. Ik adviseer om de PS4 bedraad aangesloten te houden, dat zorgt altijd voor het beste signaal. Heb je de Experiabox v8, v9 of v10? Dan hoeft inderdaad alleen maar UPnP ingeschakeld te worden. Verder port forwarding is niet nodig.

Zou je de UTP die op de PS4 aangesloten is eens op een laptop kunnen aansluiten en dan een Speedtest doen? Ervaar je dan nog steeds een instabiel netwerk? En ervaar je de problemen met de ping allemaal tijdens dezelfde game? Want dan kan het natuurlijk ook aan de instabiliteit van de servers van die game liggen.

Veel vragen van mijn kant, maar ik hoop je hierdoor beter verder te kunnen helpen.
Reputatie 7
Ook ik ben heel benieuwd naar de uitkomst van een KPN Speedtest vanaf een bekabeld aangesloten PC?
Ook zou ik graag willen weten of er tijdens het gamen ook TV gekeken werd en op hoeveel TV's
Goedemorgen,

Ik ervaar dit enkel op mijn PlayStation of xbox. Eerst werd me verteld dat het misschien aan m'n console lag, maar dat kan ik nu vrijwel uitsluiten aangezien ik een nieuwe hen aangeschaft.

Daarnaast game ik met en zonder de televisie aan, wat voorheen geen probleem was. Ik heb de nieuwe box, de v10.

Mijn internet is gewoon prima, en heb altijd rond de 10 a 12mb snelheid gehad..

Hier een speedtest vanaf m'n telefoon:

Zo ziet het eruit als ik game, vanuit het niets springt hij zo erg omhoog.

Reputatie 7
Badge +30
Wordt er niet gewoon iets geupload? En backup van iets of het synchroniseren van Dropbox bijvoorbeeld.

Wat geeft deze site aan: https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Ng een ding wat ik kan uitsluiten: het ligt niet aan de servers van het spel. Maar 100% aan m'n jnternet. Zojuist heb ik mijn telefoon als hotspot gebruikt en mijn Ping bleef heel laag.

Reputatie 7
Badge +12
Op welke manier was je aan het gamen op het moment van die Connection meter? Bedraad of via WiFi?
Reputatie 7
Heb je wellicht ook één of meerdere Windows PC's aan staan?
Zo ja, zou het kunnen zijn dat die updates aan het downloaden zijn of zelfs ingesteld staan om updates te uploaden naar andere PC's op Internet?

Mijn vermoeden is dat jouw, toch al kleine, upload bandbreedte volledig gebruikt wordt waardoor die pings in de queue (wachtrij) komen te staan en daardoor zie je zo'n fenomeen ontstaan.
Bedraad, geen enkele pc staat aan. Voorheen had ik helemaal nergens last van en ondertussen is er ook niets nieuws aangesloten op het netwerk. Ik ben echt ten einde raad.
Daarnaast speelt dit nu al meer dan 2 weken dus het lijkt me sterk dat Windows elke dag, elke minuut een update download en installeerd. De lage upoadsnelheid die ik heb, daar kan het niet aan liggenwant dit heb ik ook al jaren 😞
Reputatie 7
Die lage upload snelheid is in 98% van de gevallen de oorzaak van dergelijke problematiek. Zodra er ook maar iets anders op jouw netwerk aanspraak/gebruik maakt van die schaarse bandbreedte heb je de poppetjes aan het dansen. 0,44Mbps is echt twee keer niets en ik ben er van overtuigd dat daar de bottleneck ligt.

Koppel alle andere apparaten (ook wifi) anders eens los van de Experia Box en ga gamen. Heeft dat invloed op de ping tijden.

Controleer ook de instellingen van Windows update. Zorg er in ieder geval voor dat de onderste optie uit staat immers dit is killing met jouw upload snelheid. De optie daarboven is juist wel heel interessant.

Weet ook dat de anniversary udate momenteel uitgerold wordt en die is niet mals.
Maar dat is dan toch apart? Nooit last van gehad en zomaar gebeurt dit. Het schommelt ook telkens, van stabiele Ping maar hoge Ping in 2 seconden.
Daarnaast is mij Ping alsnog heel laag tijdens die speedtest, plus heb ik een 0% packetloss terwijl ik een hoge Ping heb. Denk niet dat dat het is..
Reputatie 7
Waarom zou je packetloss verwachten bij een hoge ping? Die twee hebben weinig met elkaar te maken.
Ook al staat er file op de snelweg, uiteindelijk komen alle auto's aan, het duurt alleen wat langer.
Een Speedtest zal ook (lang) niet jouw volledige bandbreedte gebruiken. Ook door het meten met minder data valt "uit te rekenen" wat de bandbreedte is. Een ping tijdens de Speedtest kan dus prima laag blijven.
Reputatie 7
Maar dat is dan toch apart? Nooit last van gehad en zomaar gebeurt dit. Het schommelt ook telkens, van stabiele Ping maar hoge Ping in 2 seconden.Er is vast en zeker een service die gebruik maakt van jouw upload bandbreedte. Heb je al getest terwijl er geen enkel ander apparaat aangesloten is op de Experia Box?
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @LangeNelus, goed dat je je bericht op ons forum zet. Ik zie dat je al goed op weg geholpen bent door andere gebruikers, waarvoor dank. Heb je al kunnen proberen om alle apparaten van de Experiabox te verwijderen en nog eens verbinding te maken met je pc? Als je in ieder geval reageert op mijn privébericht , dan controleer ik ook jouw lijn even.
Beste,

Sorry voor mijn late reactie, ik heb een drukke week gehad. Ik heb zojuist jouw bericht beantwoord Marcia.
Helaas is de situatie nog niet veranderd. Het is even goed gegaan, toen ik de box compleet hersteld heb naar de fabrieksinstellingen. Maar dat was maar voor even, want na een klein weekje begint het gedonder weer.....
Ik denk dat ik het probleem al heb gevonden, mijn broer heeft sinds kort een nieuw apparaat aan de tv die het nternet wegzuigt.
Reputatie 7
Ik denk dat ik het probleem al heb gevonden, mijn broer heeft sinds kort een nieuw apparaat aan de tv die het nternet wegzuigt.Internet wegzuigen, je bedoelt waarschijnlijk iets als een mediabox of iets dergelijks die veel gegevens van Internet moet downloaden. Wat is het merk en type van dat apparaat waar je het over hebt? Weet dat jullie bandbreedte helaas zeer beperkt is en dat een download of erger nog een upload een behoorlijke impact kan hebben op andere gebruikers en al helemaal als er tegelijkertijd ook nog eens televisie gekeken wordt.
Reputatie 7
Badge +30
Ik denk dat ik het probleem al heb gevonden, mijn broer heeft sinds kort een nieuw apparaat aan de tv die het nternet wegzuigt.Internet wegzuigen, je bedoelt waarschijnlijk iets als een mediabox of iets dergelijks die veel gegevens van Internet moet downloaden. Wat is het merk en type van dat apparaat waar je het over hebt? Weet dat jullie bandbreedte helaas zeer beperkt is en dat een download of erger nog een upload een behoorlijke impact kan hebben op andere gebruikers en al helemaal als er tegelijkertijd ook nog eens televisie gekeken wordt.
Als dit een soort mediabox/NAS idee is waarmee onder andere films via trackers of nieuwsgroepen gedownload wordt, kan het best zijn dat deze ook de volledige uploadbandbreedte gebruikt. Zelf met alleen downloaden (meerdere connecties) is het al goed mogelijk dat de hele downloadbandbreedte gebruikt wordt.
Reputatie 7
Badge +28
Bedankt voor je privébericht en voor de aanvullende informatie! Zo op het eerste gezicht is er niets vreemds te zien. Heb je het apparaat van je broer al eens losgekoppeld? Is het probleem daarmee dan ook verholpen? Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het me vooral weten.
Reputatie 7
Ik denk dat ik het probleem al heb gevonden, mijn broer heeft sinds kort een nieuw apparaat aan de tv die het nternet wegzuigt.Internet wegzuigen, je bedoelt waarschijnlijk iets als een mediabox of iets dergelijks die veel gegevens van Internet moet downloaden. Wat is het merk en type van dat apparaat waar je het over hebt? Weet dat jullie bandbreedte helaas zeer beperkt is en dat een download of erger nog een upload een behoorlijke impact kan hebben op andere gebruikers en al helemaal als er tegelijkertijd ook nog eens televisie gekeken wordt.Het signaal voor TV (en bellen, maar dat heeft relatief weining impact) heeft sowieso een hogere prioriteit dan dat voor internetgebruik.
Reputatie 7
Badge +28
Goedemorgen @LangeNelus, was het apparaat van je broer inderdaad de oorzaak? We zijn benieuwd! Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, blijf je natuurlijk van harte welkom op het forum.

Reageer