Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Pinnen en glasvezel

Is het ook mogelijk om een pinlijn via een particulier alles in 1 glasvezelpakket van kpn te laten lopen? Of moet hier een zakelijk pakket voor afgesloten worden? Nadeel hiervan is dat er geen zakelijk alles in 1 pakket is.

icon

Beste antwoord door Robin_ 4 juni 2013, 13:09

Beste ilfamo155,

Het helaas niet mogelijk om via een particuliere aansluiting een pinlijn te laten lopen. Mijn excuses voor het ongemak! Als alternatief is er wel mobiel pinnen, zie volgende link voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Robin

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 3
Badge +1
Beste ilfamo155,

Het helaas niet mogelijk om via een particuliere aansluiting een pinlijn te laten lopen. Mijn excuses voor het ongemak! Als alternatief is er wel mobiel pinnen, zie volgende link voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Robin

Reputatie 3
Badge
Steeds meer pinautomaten werken over een (beveiligde) internetverbinding ipv over een telefoonlijn. Dat werkt prima over een particuliere glasvezel aansluiting weet ik uit ervaring, en nog sneller dan via de telefoon ook zonder dat je iets extra hoeft te investeren in je verbinding.

Laat je daarbij niks wijsmaken over een 'gecertificeerde internet aansluiting', dat is een wassen neus.

Reputatie 2
Badge
Gewoon proberen. Hoor van klanten dat het gewoon werkt.
Alleen geeft KPN dan geen support

scheelt veel geld p/m
Reputatie 2
Badge
@pogstockje

Wat is die beveilig dan ? En wat doet KPN er mee dan ( digiacces was juist voor over de analoge lijn)
en volgens de net neutraliteit mag er geen verschil zitten tussen zakelijk en privé.

Pinnen blokkeren op privé is bij wet verboden.
Reputatie 2
Badge
http://kpn-glasklanten.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/14165/~/internet%3A-kan-ik-pinnen-via-de-internetverbinding%3F

Kan ik pinnen met een abonnement van Internet en Bellen of Internet?
Vanaf oktober 2010 kunnen “gewone” internetverbindingen ook voor pintransacties gebruikt worden. Dit kan dankzij de nieuwe EMV techniek die Pinnen via breedband heet. Tot voor kort kon pinnen alleen via een gecertificeerde verbinding. Dit is een verbinding van een aanbieder die voldoet aan de door Currence (merkeigenaar van PIN) gestelde eisen.
Om te kunnen pinnen via een gewone internetverbinding heeft u echter wel PIN-terminals nodig die gebruik maken van de nieuwe EMV techniek.

KPN weet het wel. maar extra diensten verkopen gaat boven klantbelang
Reputatie 3
Badge
KPN doet helemaal niks bij pinnen over internet, behalve transparant internet aanbieden. Met het beveiligde deel bedoelde ik dat er tussen de pinautomaat en "de bank" een encryptie gebruikt zodat er geen klantdata zomaar afgetapt kan worden ergens ondereg. Net zoals bij een https website met zo'n slotje in je browser.

Het hele idee is juist dat KPN niks doet, en het daarom prima werkt over een particuliere internet verbinding.

Er is (traditioneel) ook zoiets als pinnen over een telefoonlijn, daar heeft KPN net als met de alarmlijnen een betaalde oplossing voor die voor zover ik het kon zien alleen maar gescheiden van de andere telefonie wordt afgehandeld, maar niet iets 'extras' biedt verder.

Maar goed, dat heb je dus niet nodig, ook niet als particulier, om een betaalautomaat aan te sluiten op een internet verbinding.

Reageer