Plan B

  • 5 November 2019
  • 9 reacties
  • 277 keer bekeken

Beste KPN,

Heeft u een PLanB?

XS4ALL namelijk wel: https://crowdaboutnow.nl/campagnes/planb


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Wat wil hier mee zeggen?

Reputatie 7
Badge +9

Lang niet alle XS4ALL-abonnees zijn tegen een overgang van deze provider naar KPN.

Zo heb ik zelf (min of meer noodgedwongen) nu een XS4ALL-internetabonnement omdat ik een eigen modem (Fritz!Box) wil gebruiken vanwege mijn ISDN-telefoonapparatuur. Dat is bij KPN (nog) niet mogelijk, maar wel bij XS4ALL.

Als XS4ALL ook KPN wordt, hoop ik dat ik mijn eigen modem kan blijven gebruiken. Ik heb dan tevens de keuze uit de verschillende KPN-internetabonnementen.

Kortom: ik ben niet bij voorbaat tegen de opname van XS4ALL in het KPN-merk.

Piet.

Volgens een landelijke krant wordt op 11.11.2019 om 11.11.11 het nieuwe internetbedrijf gepresenteerd en wordt begin 2020 operationeel.

 

Reputatie 1

Lang niet alle XS4ALL-abonnees zijn tegen een overgang van deze provider naar KPN.

Zo heb ik zelf (min of meer noodgedwongen) nu een XS4ALL-internetabonnement omdat ik een eigen modem (Fritz!Box) wil gebruiken vanwege mijn ISDN-telefoonapparatuur. Dat is bij KPN (nog) niet mogelijk, maar wel bij XS4ALL.

Als XS4ALL ook KPN wordt, hoop ik dat ik mijn eigen modem kan blijven gebruiken. Ik heb dan tevens de keuze uit de verschillende KPN-internetabonnementen.

Kortom: ik ben niet bij voorbaat tegen de opname van XS4ALL in het KPN-merk.

Piet.


De personeel van Xs4all gaat overstappen naar nieuwe provider. Daardoor is er service van Xs4all na 2020 niet meer gegarandeerd is.  Xs4all heeft een diepe oorsprong van Hack-tic en is geheel zelfstandig. Ik vernam dat T-mobile een tweede concurrent van KPN is. T-mobile is al bezig met aanleg van eigen vaste netwerken in Nederland. De hackgemeenschap binnen xs4all is vrij groot en is heel anders dan klanten van KPN. Ook zijn er veel nerds als klant van Xs4all. ze willen niet mee met KPN .

 

Lang niet alle XS4ALL-abonnees zijn tegen een overgang van deze provider naar KPN.

Zo heb ik zelf (min of meer noodgedwongen) nu een XS4ALL-internetabonnement omdat ik een eigen modem (Fritz!Box) wil gebruiken vanwege mijn ISDN-telefoonapparatuur. Dat is bij KPN (nog) niet mogelijk, maar wel bij XS4ALL.

Als XS4ALL ook KPN wordt, hoop ik dat ik mijn eigen modem kan blijven gebruiken. Ik heb dan tevens de keuze uit de verschillende KPN-internetabonnementen.

Kortom: ik ben niet bij voorbaat tegen de opname van XS4ALL in het KPN-merk.

Piet.


ik gebruik ook een fritzbox achter een nt glasvezel van kpn

itv en internet werken prima voor de telefoon heb ik nog een experiabox en een switch nodig om vlan7 af te splitten en via de experiabox kan ik landline via de fritzbox laten lopen

zo kun je de telefoon centrale van de fritz gebruiken

als ik @wjb moet geloven komt daar verandering in en komt kpn ooit met de sip gegeven zodat je die in kan voeren in de fritz

 

Reputatie 7

Xs4all heeft een diepe oorsprong van Hack-tic en is geheel zelfstandig.

Oh, is XS4ALL geheel zelfstandig ... wow, dat is nieuw voor mij. Ik dacht toch zeker te weten dat XS4ALL sinds 1998 een 100% dochter van KPN is.

Overigens wil ik absoluut niet dat de diensten die ik bij XS4ALL heb ondergebracht over zouden gaan naar die nieuwe provider.

 

als ik @wjb moet geloven komt daar verandering in en komt kpn ooit met de sip gegeven zodat je die in kan voeren in de fritz

Nog eventjes geduld hebben, maar dit is inderdaad één van de ontwikkelingen in het kader van de integratie van XS4ALL binnen KPN.

Andere ontwikkelingen die al afgerond zijn zijn bijvoorbeeld de configuratiewizard voor het configureren van een Fritz!Box op het KPN netwerk en de inrichting van de "tech desk", een servicedesk zoals XS4ALL.

Je kunt voorlopig / vooralsnog de vaste telefoon toch ook doorschakelen naar de mobiele? Op één adres zijn ook die kosten gratis (voor doorgeschakelde) gesprekken.

Dan kun je toch ook af met een ander modem?

Gesprekken zijn met de mobiele (bundel danwel onbeperkt) sowieso véél goedkoper dan met de vaste.

Reputatie 7

Je kunt voorlopig / vooralsnog de vaste telefoon toch ook doorschakelen naar de mobiele? Op één adres zijn ook die kosten gratis (voor doorgeschakelde) gesprekken.

Dat is niet altijd gratis.

 

Gesprekken zijn met de mobiele (bundel danwel onbeperkt) sowieso véél goedkoper dan met de vaste.

Dat is niet altijd zo.