playstation slechte verbinding kpn

  • 14 October 2020
  • 12 reacties
  • 596 keer bekeken

Goedemiddag,

 

ik heb veel last van trage gameplay met het internet van kpn. Ik speel bekabeld en als ik de test doe in de playstion instellingen heb ik een download van 398 en een upload van 92.9 als ik bij een vriend 10 km verderop die Ziggo heeft en lagere snelheden heeft gamed het veel beter en heb ik nergens last van. Ik neem dan me zelfde spullen mee die ik thuis gebruik controller, monitor ps4 internetkabel. Ik heb me unp al aangezet maar merk geen verschil. Ook andere dns geprobeerd niks helpt. Ik speel fifa me spelers draaien heeeeeeel traag en wisselen van poppetje duurt ook heel lang. Ik heb me controller opnieuw ingesteld playstion alles van verwijderd en opnieuw naar fabrieksinstellingen gedaan. 
 

@wjb


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7

Met dergelijke bandbreedtes is dat in ieder geval niet de beperkende factor.

Wel vreemd overigens dat de upload snelheid zo veel lager ligt dan de download snelheid.

UPnP moet je aanzetten om een NAT type "moderate" te krijgen maar ook dat heeft geen invloed op.de snelheid.

Heeft die playstation functionaliteit om iets als een trace route naar die fifa servers te doen?

Zo ja, kan je hier eens het resultaat van zo'n trace route posten?

Ik ben niet heel technisch haha… wat bedoel je met 

Heeft die playstation functionaliteit om iets als een trace route naar die fifa servers te doen?

Zo ja, kan je hier eens het resultaat van zo'n trace route posten?

Trouwens als ik een potje start staat er voor het potje hoeveel ms je heb dan staat er bij mij altijd maar tussen de 4 en de 12 ms maar dat klopt nooit 

@wjb 

Reputatie 7

Waarom zou de 4-12ms niet kloppen?

Als die waarden echt niet zouden kloppen (hoger zouden zijn) dan denk ik dat de oorzaak in de route naar de servers van fifa gezocht moet worden.

Ik hoop dat een moderator van KPN zich spoedig over dit topic zal ontfermen.

Ik doe wel eens een speedtest op de internet browser van ps4 dan krijg ik een Ping van 38 te zien dus dat is ook raar @wjb 

Reputatie 7

Ik doe wel eens een speedtest op de internet browser van ps4 dan krijg ik een Ping van 38 te zien dus dat is ook raar 

De ping tund is afhankelijk van de server waarmee verbonden wordt.

Die 4-12ms kan dus niet zomaar vergelekn worden met de 38ms bij die speedtest immers het zijn andere servers waarmee verbonden wordt.

Wat kan ik nu nog doen als ik 10 km verderop game met ziggo heb ik nergens last van en neem me hele set up mee heeft u nog enig idee? @wjb 

Reputatie 7

Wachten opdat iemand van KPN hier reageert om zich in dit issue te verdiepen.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Tjerk de kroon. Welkom op het KPN forum. Wat vreemd dat dit bij jouw gebeurd. Ik speel zelf ook Fifa21 op de PS4 online op een KPN verbinding met een download snelheid dat niet hoger komt dan 50Mb. Ik heb alleen UPnP ingeschakeld en herken dit niet. Heb je ook problemen met andere online games?

Nee alleen met fifa het vertraagd niet normaal fifa is best belangrijk voor me ik speel op hoog niveau en kan alleen bij iemand anders spelen als ik normale gameplay wil. @Vikash 

Reputatie 7
Badge +21

Wat vreemd dat dit alleen met Fifa gebeurd. Ik zou dan verwachten dat het ook bij een ander spel zou gebeuren. Ik heb eerlijk gezegd daarom niet gelijk een antwoord op jouw vraag. Wat is jouw NAT-type? Dit kan je bekijken op je PlayStation 4 wanneer je naar Instellingen, Netwerk, Internetverbinding testen. Bij de resultaten zie je onder andere “NAT Type” staan, waarachter vermeld staat wat jouw huidige NAT-type is. Is dit anders dan bij jouw vriend thuis?

Nee bij die vriend heb ik nat type 2 en thuis ook misschien heeft het te maken met dat mijn huis ver van de servers van ea zijn maar hij woont maar 10 km verderop dus dat lijkt me niet @Vikash 

Reputatie 7
Badge +21

misschien heeft het te maken met dat mijn huis ver van de servers van ea zijn

Dat verwacht ik niet. Die 10 Km moet geen verschil maken. Heb je toevallig een laptop of pc bekabeld aangesloten op jouw Experiabox? Zou je op deze laptop of PC het programma WinMTR willen installeren en een meting willen starten naar een Fifa gameserver? Start WinMTR en voer in het ip-adres van één van de Fifa21 servers in. Via google kom je denk ik snel al achter het ip-adres van een Fifa 21 server. Klik op de startknop en laat het ongeveer 5-10 minuten staan Nadat die tijd is verstreken, kunt je op Stop klikken. Zou je de uitkomst hiervan willen delen in dit topic?