Beantwoord

Plotsesling extreem trage wifi na bezoek KPN monteur

  • 23 January 2020
  • 5 reacties
  • 170 keer bekeken

wij wonen met 4 personen in een huis van 4 verdiepingen, waar wij in de eerste instantie op de begane grond en 1e verdieping goede wifi hadden, echter op de tweede en derde verdieping totaal niet. Ter compensatie heeft KPN een gratis monteur langs gestuurd en zijn twee wifi-versterkers in het huis aangebracht. Nadat de wifi een maand goed naar behoren heeft gewerkt, is dit sinds twee weken dramatisch en laat de KPN speedtest een download snelheid van 7 mb/s (van de beloofde 100 mb/s) zien. Er zijn geen nieuwe vaste apparaten toegevoegd aan het wifi netwerk en verder ook geen bewuste wijzigingen in het netwerk uitgevoerd.

Zijn er acties die zelf in huis uit kunnen worden gevoerd of veranderen om de wifi weer op een normale snelheid terug te krijgen?

Gezien een zeer negatieve ervaring met het inplannen en langskomen van de laatste KPN monteur, hoop ik via dit forum meer te weten te komen en zo snel mogelijk weer normale wifi in huis te hebben.

 

Daniel

icon

Beste antwoord door Dewi Fiislecht 1 February 2020, 22:45

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoe zijn die versterkers aangesloten?

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Dewi en welkom op het forum! :slight_smile:  Ik ben ook benieuwd hoe de versterkers aan zijn gesloten. Ook vraag ik me af of de wifi overal in huis zo laag gemeten wordt, of dat hij de buurt van de versterkers beter is. Zou je in de tussentijd ook de wifi tuner een slinger willen geven? Wellicht is het wifi kanaal waar je op zit in de tussentijd wat drukker geworden. Ik hoop dat de tuner daar de oplossing voor is en hoor je bevindingen graag. :smile:

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.

De wifi problemen zijn opgelost door het resetten van het netwerk en de versterkers opnieuw aansluiten. Maar inmiddels hebben we de overstap gemaakt naar een andere provider! Nogmaals bedankt voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat dit de oplossing was! Jammer dat jullie overgestapt zijn, maar hopelijk zien we jullie in de toekomst weer terug. :smile: Graag gedaan, bedankt voor de terugkoppeling! 

Reageer