Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Poort 1080 gaat niet open.

Ik probeer poort 1080 te forwarden in de router.
Ik heb meerdere andere poorten ook open gezet en die kan ik allemaal extern bereiken maar om een of andere reden 1080 niet. ik heb naar mijn gevoel alles geprobeerd. Misschien zie ik iets over het hoofd waar ik niet van af weet?

Gr Marco

11 Reacties

Reputatie 6
Badge +27
Hoi,

Heb je foto's van de forwarding?
Waar gebruik je die poort 1080 precies voor?

Robin
hallo Robin,

Bedankt voor je reactie ik zal de foto doorsturen. Heb maar elke optie gebruikt om te forwarden aangezien niks werkte.
Ik gebruik het op een computer waarbij ik bepaalde programma's via proxy wil verbinden met het internet en die moet via poort 1080 ( IPvanish is de VPN dienst die ik heb)

Gr Marco

Reputatie 6
Badge +27
Is 1080 de proxy poort of de poort van de VPN?

Hoe test je of die forwarding werkt?

Al die andere poorten in deze lijst werken wel?

Robin
Elke doet het behalve 1080 en 8999.
Ik check dit op deze site https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

1080 is de poort die wordt gebruikt bij de proxy.
Reputatie 6
Badge +27
Om heel eerlijk te zijn snap ik niet wat je uberhuapt wil doen.

Maar, die tool geeft alleen "open" terug bij TCP poorten die daadwerkelijk connecties accepteren. En ik vermoed dat dit niet de bedoeling is.

Als je dus gewoon een connectie met de SOCKS-proxy van IPVanish wilt opzetten heb je die hele poort niet nodig voor inkomende verbindingen. Het forwarden van die poort leidt dan ook tot niets. Alleen tot een reject van de Plex server (of waar je die poort ook naar forward)

Robin
Hallo robin,

Allereerst bedankt voor de moeite die je neemt.
Ik heb het probleem dat ik zodra ik mijn proxy aanzet, ik geen verbinding krijg. Ik heb alle instellingen staan zoals ze zouden moeten staan. Toen ben ik zelf hierbij uitgekomen dat het misschien hier aan ligt aangezien ik die poort moest invullen. Zelf heb ik er niet meer verstand van dan hoe ik het in de router moet invullen.
Ik heb ook bij ipvanish hulp gevraagd maar kwam daar niet heel veel verder. Ik wil graag maar een bepaald aantal programma's via de proxy hebben zodat ik de computer nog steeds van buitenaf kan bereiken, wat met een gewone vpn op de pc natuurlijk niet kan.

Gr

Marco
Reputatie 6
Badge +27
Hoi,

Allereerst, met een gewone VPN kan dat wel maar dan moet je routeren op basis van destination en dat vergt best wel wat werk. Dan is een proxy makkelijker.
Dat die ik zelf ook met een SOCKS proxy naar Private Internet Access.

Qua forwarden, uitgaande (TCP) verbindingen hoef je nooit te forwarden.
Afhankelijk van de router kan het wel zijn dat je een uitzondering in de Firewall moet maken maar dat hoeft ook niet bij de Experiabox.

Zou je die SOCKS proxy eens willen inkloppen in bijvoorbeeld Firefox en checken of ie dan wel werkt?
Heb je ook een screenshot instellingen van de SOCKS proxy? (Zonder gebruikersnaam en wachtwoord)

Robin
hallo Robin,

Hierbij mijn screenshot van de instellingen bij een van de programma's.
Bij FireFox werkt die wel, een beetje langzaam maar hij doet het wel direct. Dus dat zou denk ik betekenen dat het aan het programma ligt? Ik heb het al bij 3 programma's geprobeerd en die doen allemaal hetzelfde helaas.

Gr

Marco
Reputatie 6
Badge +27
Hoi,

Dit is uTorrent? Dat heb ik even gedownload en gebruik ik deze instellingen:

Normaal gebruik ik qBittorrent met deze instellingen:

In iedergeval, als ik met mijn laptop een speedtest doe haal ik 30-40Mbit/s down met 20-30Mbit/s up (zonder proxy). Gebruik ik uTorrent met die proxy dan download 'ie op 3,3MB/s ofwel ~26Mbit/s. Wanneer ik qBittorrent draai komt ie tot 3,4MB/s. Ongeveer hetzelfde dus.
Als ik dit bedraad of met een snellere WiFi verbinding doe neemt de torrent snelheid ook toe (tot zo'n 5-8MB/s). Voor deze tests heb ik een torrent gebruikt met veel seeders

Wel is het zo dat veel trackers VPNs en Proxies blokkeren. Ik heb in qBittorrent dan ook een lijst met (werkende) trackers staan die ik automatisch toevoeg aan alle torrent. Via die trackers krijg ik dan alle peers door.
Kan dit aan de orde zijn?

Verder wil je UPnP en NAT PMP uit hebben voor de veiligheid. Zelf heb ik zelfs de exception in Windows Firewall uit staan.
Verder zou je encryptie kunnen forceren zodat het verkeer niet te herleiden is tot jouw aansluiting. Maar dat staat los van dit probleem.

Robin
hey Robin,

Dat was Utorrent ja, Ik heb al die instellingen al geprobeerd, hiervoor heb ik ook al qbittorrent geprobeerd en Deluge. Ik heb toevallig Deluge nu nog een keer geprobeerd en die heeft het een dag gedaan. Vanmorgen na het opnieuw opstarten van de server deed die het oppeens niet en kreeg ik de melding dat de tracker hem geblokkeerd had. Maar na pauzeren en opnieuw aanzetten deed die het weer, het is trouwens een private tracker dus kan niet zomaar andere er aan toevoegen denk ik?
Maar zoals het ernaaruitziet doet hij het nu wel bij Deluge. Bij Utorrent en Qbittorrent doet die dit volgens mij niet trouwens.

Ik hoop dat die het nu zo doet en misschien dat ik dan soms even moet pauzeren en weer moet starten.
jij hebt gewoon een proxy bij PIA ?

gr Marco
Reputatie 6
Badge +27
Hoi,

Ik heb een abonnement bij PIA en dan bieden ze zowel VPN- als Proxytoegang.

Zelf injecteer ik dus extra trackers in mijn torrentclient. Een groot deel van de standaard trackers blokkeert bepaalde IPs die onder andere door PIA gebruikt wordt.
Ik gebruik deze lijst waar ik niet werkende uit filter en soms even opnieuw bekijk want die lijst update ook nog wel eens.

Over het algemeen wil je deze extra trackers niet injecteren in torrents die je van een privetracker hebt gekregen.
Bij privatetrackers kan je beter troubleshooten waarom de verbinding met de tracker niet in stand blijft. Belangrijkste oorzaak is "Connection ID Mismatch" wat komt doordat je torrentclient hetzelfde blijft terwijl je VPN/Proxy ineens het IP wijzigt. Een workaround hiervoor is de torrentclient herstarten. Maar het is beter om te kijken of je kan zorgen dat het IP niet wijzigt.

Robin

Reageer