Vraag

Poort 443 forwarden

• 2 september 2016
  • 4 reacties
  • 937 keer bekeken

Hoe kan ik op mijn router (Arcadyan VGV7519 ?) de 443 poort openen, zodat ik via een https adres mijn Rasferry Pi kan benaderen? Ik draai hierop overigens Domoticz.

Ik heb via Start > LAN instelling een statisch IP adres gemaakt voor de Pi.
Vervolgens via Data > NAT > Port Mapping zowel de SSH poort als de HTTP(S) poorten opengezet, ds respectievelijk 22 en 80,443.

Een SSH verbinding lukt prima, maar als ik naar mijn externe webadres (https:// {mijn_externe_ipadres}) ga dan krijg ik geen verbinding.

Wat doe ik fout?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Werkt HTTP {extern ip} wel? En werkt HTTPS{intern ip} ook?

Wat krijg je nu precies te zien? Je zegt geen foutmelding, maar wat dan wel?
HTTP kan ik helaas niet testen omdat de setup van de Rasferry Pi (nl. Domoticz) alleen HTTPS lijkt te accepteren.

HTTPS intern werkt prima. Extern zie ik een leeg scherm en een progress indicator die halverwege stopt. Dus geen foutmelding o.i.d. Overigens zie ik nu dat SSH extern ook niet werkt, terwijl die eerder (met een andere setup, namelijk Raspian) wel werkte. Mogelijk dan een issue die buiten de router ligt...? Wordt vervolgd!
Reputatie 7
Badge +30
Zie je de Pi wel onder DHCP, en kloppen de forwardings nog? Als je deze naar IPs hebt geforward en je hebt iets gedaan waardoor het IP anders is, mislukt de forwarding.

Ook kan het dat de firewall op de Pi, de toegang blokkeert.
Dag Robin,

Ik zie dat ook mijn SSH server niet kan worden benaderd van buiten af, dus via mijn externe ip adres. Wel kan ik de server van binnen het netwerk benaderen; via mijn interne ip adres.

Wat heb ik gedaan:
- ik heb de Raspberry Pi een statisch IP adres (onder Start > LAN)
- ik heb de poorten geforward (onder Data > NAT > Port mapping).

Ik heb de port ook geforward via Data > NAT > Special application hoewel ik denk dat dit overbodig is. Klopt dat?

Ik ga morgenavond maar een nieuwe image op de Rasferry Pi zetten want ik ben bang dat ik niet verder kom anders...?!

P.S. Ik heb de SSH poort overigens vanwege beveiligingsoverwegingen op een andere poort gezet dan 22, namelijk een getal in de 9000 (bijv. 9010). Werkte eerst prima, en dus geen probleem!?

Reageer