Vraag

poort openzetten op experiabox v8

• 9 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 486 keer bekeken

Geacht forum
Voor het beheer van een kleine verenigingswebsite moet ik inloggen op het hosting control panel Plesk.. Dat inloggen lukt niet en van de helpdesk van mijn webhosting krijg ik bericht dat dat komt omdat mijn firewall poort 8443 blokkeert. Ik moet die poort dus openzetten op de experiabox,, maar ik ben echt nieuw in die materie.
Ik ben al zoekende wel een eind gekomen. Ik heb een Experiabox v8 en ik kan daar als admin op inloggen en ik meen begrepen te hebben dat ik op de special applicationspagina (zie screenshot in de bijlage) de vrij te geven poort moet invullen. Klopt dat?
Zo ja: Wat moet ik invullen bij resp.: Trigger port, Trigger type, Public Port, Public Type en Enabled? Graag jullie advies.
Zo nee: Wat moet ik dan?

Bij voorbaat dank voor het antwoord.
Jan Maasen

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
ha, dat is dikke bullshit. Die poort hoef je alleen open te zetten als je thuis Plesk wil draaien en dat is (volgensmij) niet het geval. Het is dan ook erg dom van je hostingprovider om dit te adviseren aangezien dit theoretisch een beveiligingsprobleem had kunnen worden.

Wel wil ik je complimenten geven voor hoever je al bent gekomen. Want voor de forwarden ben je in iedergeval een heel eind in de goede richting.

Kan je aangeven welke foutmelding je krijgt, en heb je eventueel daar een screenshot van? Heb je eventueel ook de URL waarmee je verbinding maakt voor me?

Robin
Dag Robin,
Dank voor je complimenten. En vooral dank voor je reactie.
Ik heb je bericht doorgezet naar de helpdesk van mijn hostingprovider, die mij eerder met dit standaard antwoord had afgepoeierd.
Kort daarna ontving ik een nieuw password en ... ik heb nu gewoon toegang zonder problemen.
Nogmaals veel dank dus. Je hebt me geweldig geholpen!
Groet van Jan

Reageer