Beantwoord

Poorten op de experia Box v10 willen niet open voor GTA V

  • 12 July 2019
  • 16 reacties
  • 406 keer bekeken

Wij hebben een experiabox v10 en als ik probeer gta op te starten geeft die aan dat hij niet met het internet kan verbinden. Dit komt waarschijnlijk doordat er bepaalde poorten op mijn router niet open staan daardoor kan gta niet verbinden met de rockstar servers. Ik heb al geprobeer om de poorten te portforwarden op mijn router maar dit doet nog steeds niks.
icon

Beste antwoord door wjb 12 July 2019, 13:47

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Op wat voor een apparaat speel je GTA V?
Op een pc die met een devolo adapter aan de router is verbonden
Reputatie 7
Volgens mij zijn er geen port-forwardings nodig voor GTA-V.
Zet tijdelijk (!!!) de firewall eens uit op die PC.
Kan je dan wel GTA V spelen?
Plaats ook eens een screenshot van de melding die je krijgt.
Vergeet niet om na afloop de firewall van die PC weer aan te zetten!!!

ik heb samen met de rockstar support alles al geprobeerd maar hun zeggen dat ik de volgende poorten moet openen
  • Port 6672 (UDP)
  • Port 61455 (UDP)
  • Port 61457 (UDP)
  • Port 61456 (UDP)
  • Port 61458 (UDP)
Dat heb ik geprobeerd maar telnet en https://canyouseeme.org/ zeggen allebei dat deze poorten niet open zijn en als ik een VPN gebruik dan doet gta het wel omdat de VPN waarschijnlijk die poorten wel kan openen
Reputatie 7
ik heb samen met de rockstar support alles al geprobeerd maar hun zeggen dat ik de volgende poorten moet openen
  • Port 6672 (UDP)
  • Port 61455 (UDP)
  • Port 61457 (UDP)
  • Port 61456 (UDP)
  • Port 61458 (UDP)

Altijd weer hetzelfde misverstand.
Moeten die poorten inkomend "open staan" of uitgaand "open staan".
Bij inkomend praten we over een port-forwarding en uitgaand staan al die poorten open mits de firewall op jouw PC die poort uitgaand toestaat. Vandaar de test zonder firewall.

... als ik een VPN gebruik dan doet gta het wel omdat de VPN waarschijnlijk die poorten wel kan openen
Nee, een VPN opent geen poorten, het zorgt er alleen voor dat je op een andere plek op Internet komt namelijk bij de provider van de VPN.

Er moet een andere oorzaak zijn en dat is ofwel dat jouw IP adres geblokkeerd is door EA ofwel dat de route naar de servers van EA niet gevonden kan worden.
volgens rockstar support is mijn ip niet gebanned maar zij zeggen dat het probleem is dat de poorten niet geopend zijn en dat die poorten bij de vpn wel open staan
Reputatie 7
volgens rockstar support is mijn ip niet gebanned maar zij zeggen dat het probleem is dat de poorten niet geopend zijn en dat die poorten bij de vpn wel open staan
En dat is het probleem dus niet, er hoeven helemaal geen poorten geforward te worden.
Ja, er moeten poorten open staan, maar dat is uitgaand en die staan dus open.
Je wordt gewoon afgewimpeld door rockstar "support" omdat zij het ook niet weten, maar ook niet meer tijd aan je willen/kunnen besteden.
Je hoeft me niet te geloven maar een VPN opent echt geen poorten. Als dat wel het geval zou zijn dan zouden we daarmee een enorm veiligheidsbprobleem hebben.
Zou het mischien ook kunnen wezen dat er een blokade vanaf kpn is of mischien vanaf rockstar
want wij hadden een paar weken geleden ook een probleem dat onze glasvezel het niet deed en toen hadden ze ook de router geupdate en daarna deed gta het ook niet meer
Reputatie 7
Welk type Experia Box heb je dan nu en weet je nog welk type je voorheen had?
wij hebben nu nog steeds dezelfde experiabox v10 en daarvoor ook
Reputatie 7
KPN zal de communicatie niet blokkeren, dat mogen ze niet.
Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren om hier eens wat dieper in te duiken.
ik ga het gewoon nog een keer proberen met rockstar games om te kijken of het probleem bij hun ligt
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @GUANDEAG, GTA moet gewoon mogelijk zijn met jouw Experiabox v10. Heb je nog contact gehad met Rockstar Games? Misschien hebben zij nog advies gegeven waarmee je iets kunt?
ik heb bij rockstar games al meerdere keren geprobeerd het probleem op te lossen maar zij blijven zeggen dat het probleem niet bij hun ligt maar bij mij of eventueel kpn (wat ik raar zou vinden)
Reputatie 7
Badge +19
@GUANDEAG, Balen dat ze je hier ook niet mee kunnen helpen. GTA is mogelijk op de V10, daar zal het niet aan liggen. Games vallen verder buiten onze ondersteuning, dus hopelijk heeft iemand anders nog wat suggesties.

Reageer