Poorten open zetten

• 20 juni 2012
  • 7 reacties
  • 10673 keer bekeken

Bij elke provider kan ik zonder problemen verbinding maken buitenaf bijvoorbeeld met een webserver als ik de poorten open heb maar bij kpn werkt het niet als de poorten open staan kunnen jullie wat aan doen? anders moet ik maar weer trug naar UPC

7 reacties

Reputatie 6
Badge +7
welk type modem heb je dan, ik heb een webserver een FTP server en een SSH server en alles werkt bij mij

Reputatie 3
Badge +4
Kwestie van de juiste poorten in de richting van het interne IP-adres forwarden. KPN blokkeerd in principe geen poorten, dit doet je router... Met gebruik van een router zal je dit bij UPC ook hebben 😉.

Ik wil ook graag poorten kunnen openen!

Op het moment heb ik een siemens sx551 daarop lukt het niet!

Maar als ik deze koop: http://www.bol.com/nl/p/linksys-router-e4200/1003004011197565/?Referrer=ADVNLPP7bfa430dd482c69824034a30b7af0007674 zou het dan wel moeten werken?

Want ik wil het best graag!

MVG
Noël H

Reputatie 3
Badge +4
Beste Noël H,

De Cisco (Linksys) E4200 is een toprouter, helemaal niets mis mee. Je kan deze echter niet gebruiken als zijnde vervanger van de Siemens SX551 maar enkel als uitbreiding.

Je zal eventueel met DMZ alles door kunnen zetten naar een vast (statisch) intern IP adres welke je aan de E4200 toekent en vanuit daar de poorten verder "verdelen". Heb dit in de praktijk al vaker toegepast, het vereist echter wel een klein beetje kennis.
Zeer bedankt ik heb niet veel verstand van routers namelijk ik weet wat een modem is en

dat ik de 80 en de 25565 poort wil openen!

MVG
Noël H

Reputatie 3
Badge +4
Beste Noël H,

Je verspreid/versplinterd jou vraag/probleem over 2 topics. Hou het even centraal op het andere topic (klik hier) waar Ivette je een aanbieding doet even contact met haar op te nemen.

Ah, minecraft :P

Poorten openzetten moet je doen zodat mensen met UDP over TCP/IP verbinding kunnen maken:

In nederlands: Je IP wijst naar je router (experia box) maar als jij poort 25565 wil hebben op je pc, moet de experia box de verbinding doorverbinden naar jou computer.

Dit is heel simpel te doen, als je naar start gaat en uitvoeren aan klikt, dan vul je "cmd" in en dan druk je op enter.

Dan vul je: "ipconfig" in, ik krijg dan van mijn vaste verbinding: het volgende:

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
   Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::e467:b9b9:ca43:e4a2%10
   IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
   Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.254

192.168.2.1 is je IP van je computer in je eigen netwerk (dus niet het internet)

je moet dus tegen je experia box zeggen dat je 25565 naar 192.168.2.1:25565 wil hebben.

dit doe je als volgt: je opent je webbrowser

en typt het IP van je router in: (oftewel je gateway) Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.254

dus je krijgt: http://192.168.2.254:80/

dan moet je je wachtwoord ingeven (standaard is dit niets invullen en de username is KPN)

dan ga je naar te tabje DATA

klik je NAT (Network address translation)

klik je op port mapping en klik je op nieuw

Dan:

LAN IP: je pc IP bijv: 192.168.2.**

Protocol, minecraft (25565) is volgensmij UDP&TCP en 80 weet ik zo net niet... (gewoon beide om zeker te zijn)

LAN PORT: gewoon de poort van je service (25565 of 80)

Public is zelfde als LAN, en dan enable natuurlijk en dan ok klikken..

Dan moet het werken :)

En veel suc6

Reageer