Beantwoord

poorten open zetten op Experiabox

Sinds kort heb ik een Synology NAS. Aangesloten op de Experiabox (ST780). Werkt op mijn LAN prima. Nu wilde ik externe benadering (via internet) mogelijk maken om foto's e.d. die op de NAS staan te delen. Daarvoor probeerde ik de poorten 80 (voor audio) en 5000 (voor foto's) te forwarden op de Experiabox naar de NAS. Wel ingesteld en toegewezen aan dit device (de NAS). Maar benaderen lukt niet. Op een site waar je het openstaan van de poorten kunt testen kreeg ik de melding dat de ISP (KPN dus) dit blokkeert. Is dat zo? Is er een andere manier waarop ik wel gegevens op mijn NAS vanaf internet kan benaderen, bijvoorbeeld via andere poorten?

icon

Beste antwoord door Rindert 18 januari 2012, 09:42

Bedankt voor de tips. Ik gebruik nu poort 8080. Verder heb ik op de NAS de firewall uitgezet. Ik had geen regels ingesteld in de firewall om bepaalde zaken te blokkeren dus ik dacht dat ik ook niet expliciet iets hoefde toe te staan. Blijkbaar verkeerd gedacht. Ik heb nu toestaan in de firewall aangevinkt. Bovendien de url van de gateway (configuratie/netwerk) aangepast. Nu werkt het.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Rindert,

Ik gebruik poort 8080 om mijn NAS Qnap TS-439 te benaderen, ik heb een Experiabox (ZTE).

Bedankt voor de tip! Ik moet het nog proberen op de Experiabox maar op een modem van Tele 2 lukt het nu ook met poort 8080.

helaas, op mijn experiabox (ST780) lukt het niet met poort 8080.

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Rindert,

Dan zou ik toch even kijken of je van KPN een nieuwe Experiabox kunt krijgen...

Bedankt voor de tips. Ik gebruik nu poort 8080. Verder heb ik op de NAS de firewall uitgezet. Ik had geen regels ingesteld in de firewall om bepaalde zaken te blokkeren dus ik dacht dat ik ook niet expliciet iets hoefde toe te staan. Blijkbaar verkeerd gedacht. Ik heb nu toestaan in de firewall aangevinkt. Bovendien de url van de gateway (configuratie/netwerk) aangepast. Nu werkt het.

Heb pas een nieuwe experiabox ontvangen heb zitten tobben met het openzetten van de poorten tot ik er achter kwam dat de poorten wel openstaan maar niet met eigen netwerk benaderd kunnen worden. Dit is in 4jaar mijn 4de modem had dit nog niet meegemaakt.dus camera moet ik nu benaderen thuis 192.168 .2.22:50000 via internet ip-adres :50000 dit is lastig
hallo ik ha dene vraagje voor die gene die er verstand van hebben .

ik heb een website www.radiob.nl en daar zend ik muziek op uit voor bezoekers en luisteraars zodat ze naar mijn radioprogramma's kunnen luisteren.

hiervoor gebruik ik shoutcast om dit mogelijk te maken in combinatie met een ip nummer ik maak gebruik van een experia box en nu is mijn vraag hoe ik een poort kan openen zodat ik via die internet poort mijn uitzendingen door kan laten komen op het internet wie o wie kan mij helpen ?

mail naar clia@kpnmail.nl of bellen mag ook naar 06-22059176 of stuur een berichtje oo mijn facebook pagina klik dan op deze link  https://www.facebook.com/arnold.bosman.5 

alvast bedankt en hopelijk ben ik binnen kort weer te beluisteren via mijn website

Reageer