Beantwoord

Poorten openzetten experiabox v10a

  • 28 June 2022
  • 16 reacties
  • 225 keer bekeken

Voor verlichting van een zwembad wordt gevraagd om 2 poorten open te zetten. 2430 en 2331.

 

Hoe krijg ik dat voor elkaar?

icon

Beste antwoord door GeSp 11 July 2022, 15:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Erik van Ginkel 

Zie dit artikel in de Kennisbank:

 

Reputatie 7
Badge +20

Is het gelukt om ze open te zetten @Erik van Ginkel? Hoor het graag! 😊

Helaas is dit voor mij te ingewikkeld. De kans dat ik iets verkeer doe is te groot. Ik weet niet hoe het verder moet.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Erik van Ginkel 

 

Worden die lampen bedient met 1 of andere app?

Vertel eerst eens waarom die poorten opengezet zouden moeten worden, normaal hoeft dat helemaal niet en het is ook niet echt veilig om dat te doen omdat ze dan voor iedereen van buitenaf open staan.

Is dat soms verteld door de “helpdesk” van de lampen leverancier of fabrikant, die komen vaak met dat soort onzin aan terwijl het dan vrijwel altijd om poorten van binnen naar buiten gaat en die staan allemaal al open.

 

Ik heb contact gehad met de leverancier.  Als de poorten 2430 en 2431 open staan,  kun je door in je app naar beneden te swipen de verbinding opnieuw triggeren,  er zou dan vanzelf connectie gemaakt worden.   Wel op dat moment contact hebben met hetzelfde netwerk.     Ik zie in eerder app,s dat ik 2331 genoemd heb. dit moet zijn 2431, excusses.  mvg, Willem

Dit is wat de zwembadbouwer schrijft.

Reputatie 7
Badge +18

Als je op dat moment op hetzelfde netwerk moet zitten dan om iets te triggeren dan gaat het nog steeds om poorten van binnen naar buiten en die staan dus al open.

Hoe is die verlichting aangesloten op het netwerk, vaste netwerkkabel of via WiFi?

Wat is de fabrikant en welke typenummer heeft die verlichting?

De verlichting is aangesloten met een vaste netwerkkabel.      Fabrikant is Eva-Optic, type A12 multicolor, onderwaterlamp.

Contactpersoon bij Eva-optic is ***, KPN mag ook contact opnemen met hen. 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +18

Dat typenummer is alleen de lamp zelf.

Ik neem aan dat er ook nog een controller en netwerkgedeelte achter zit, welke types zijn dat?

Het enige wat ik even snel op die website van hun kon vinden was een handleiding waarin wel een plaatje staat van een PCB met RJ45 connector erop maar er wordt alleen uitgelegd hoe je verbinding via WiFi maakt.

En bediening is alleen via het lokale LAN, dus dan heb je sowieso niets met internet te maken of open poorten op het modem.

 

Hoe is die verlichting aangesloten op het netwerk, vaste netwerkkabel of via WiFi?
Deze DMX controller is verbonden met een vaste netwerk kabel, welke aangesloten is op een switch, accespoint oid?

Wat is de fabrikant en welke typenummer heeft die verlichting?
Dit betreft niet de verlichting maar de DMX controller welke de verlicht via dmx512 aanstuurt en ook via een app op een smart device te bedienen is.
Onderstaand de link naar de datasheet met alle info betreffende de stick.
https://eu-litterature.n-g.co/Release/stick_de3_datasheet_en.pdf

Reputatie 7
Badge +18

Je gebruikt dan de Acolis Remote App?

Die werkt binnen het eigen lokale netwerk dus poorten openzetten op het modem heeft helemaal geen zin.

Met het smart device waar die app op draait heb je wel connectie met het gewone WiFi netwerk en niet met het gasten netwerk?

Zie je die DMX wel in het modem als je daar op inlogt, zo niet dan moet je het daarin zoeken want dan krijgt hij geen ip-adres.

Reputatie 7
Badge +20

Ben je hier verder mee gekomen @Erik van Ginkel, na de uitleg van @GeSp?

De zwembadbouwer gaat het weer verder uitzoeken. 

Reputatie 7
Badge +18

De zwembadbouwer gaat het weer verder uitzoeken. 

 

@Erik van Ginkel

 

Dat lijkt mij ook het beste, die zouden moeten weten hoe dat systeem precies communiceert tussen de DMX en het smart device.

Ik ben wel benieuwd wat er de uitkomst is, dus laat dat nog even weten.

ik zal je op de hoogte houden.